Δύο τρένα κατασκευασμένα στη Γαλλία, τα οποία άρχισαν από τη Δευτέρα να κυκλοφορούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της βόρειας Γερμανίας, είναι τα πρώτα στον κόσμο που κινούνται με υδρογόνο.

Τα τρένα Coradia iLint, φωτεινού μπλε χρώματος, είναι δημιούργημα της γαλλικής εταιρείας Alstom, που φτιάχνει και τα γρήγορα γαλλικά τρένα TGV. Ήδη κινούνται σε μια διαδρομή περίπου 100 χιλιομέτρων ανάμεσα σε γερμανικές πόλεις, οι οποίες έως τώρα συνδέονταν με ντιζελοκίνητα τρένα. Ο σταθμός ανεφοδιασμού τους με υδρογόνο βρίσκεται στο Μπρεμερβέρντε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα τεχνολογία στα τρένα είναι πιο ακριβή, αλλά και πιο φιλική στο περιβάλλον, καθώς επίσης πιο ήσυχη από πλευράς θορύβου, κάτι πολύ σημαντικό για τις πόλεις που θέλουν να μειώσουν τόσο τη ρύπανση από τα ορυκτά καύσιμα (λόγω κλιματικής αλλαγής) όσο και την ηχορρύπανση.

Η Alstom θα παραδώσει άλλα 14 υδρογονοκίνητα τρένα μηδενικών εκπομπών ρύπων στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας έως το 2021. Ανάλογο ενδιαφέρον έχουν εκφράσει κι άλλα γερμανικά κρατίδια.

Τα τρένα είναι εφοδιασμένα με κυψέλες καυσίμου, οι οποίες παράγουν ηλεκτρισμό μέσω ενός συνδυασμού υδρογόνου και οξυγόνου, μια διαδικασία που αφήνει ως υποπροϊόντα στο περιβάλλον μόνο ατμό και νερό. Η έξτρα παραγόμενη ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρίες λιθίου, που επίσης διαθέτει το τρένο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το τρένο Coradia iLint μπορεί να διανύσει περίπου 1.000 χιλιόμετρα χωρίς να ανεφοδιασθεί με υδρογόνο, μια απόσταση περίπου ίδια με εκείνη των ντιζελοκίνητων τρένων.

Άλλες χώρες, όπως η Βρετανία, η Ολλανδία, η Δανία, η Νορβηγία, η Ιταλία και ο Καναδάς, ενδιαφέρονται επίσης για τα τρένα υδρογόνου, έκανε γνωστό η Alstom, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο. Στη Γαλλία η κυβέρνηση θέλει το πρώτο τρένο υδρογόνου να τρέξει στο δίκτυο της χώρας έως το 2022.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης