Από διαδικτυακή έρευνα που διεξήχθη από την Nielsen Company προέκυψε ότι οι πολίτες στην Ασία και γενικά στις αναπτυσσόμενες χώρες χρησιμοποιούν πιο συχνά τις συσκευές νέας εποχής, όπως προηγμένα κινητά με δυνατότητες πολυμέσων και Διαδικτύου, σε αντίθεση με την Δύση που τα DVD-players και οι παιχνιδομηχανές είναι οι δημοφιλέστερες συσκευές.

Τα στοιχεία αυτά είναι αποτέλεσμα μίας παγκόσμιας έρευνας της Nielsen τον Σεπτέμβριο του 2007 σε 26.000 χρήστες του Διαδικτύου από 52 διαφορετικές χώρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Οι χρηστές ειδικά στις Φιλιππίνες είναι οι πρώτοι στη χρήση των ψηφιακών μέσων και των βίντεο-παιχνιδιών. Ο Klaas Hommez, Αντιπρόεδρος της Nielsen Entertainment, σχολίασε για τους Ασιάτες καταναλωτές. «Ίδια ραγδαία εξέλιξη παρουσιάζεται και στη ψυχαγωγία, όπου οι καταναλωτές παρακάμπτουν τις σχετικά ακριβές παιχνιδομηχανές και εγγράφονται σε online παιχνίδια μέσω Διαδικτύου».

Στην κατηγορία της παρακολούθησης βίντεο μέσω internet (streaming) και «κατέβασμα» αρχείων οι ανατολικές χώρες όπως η Κίνα είναι σίγουρα μπροστά. Βέβαια στην παρακολούθηση βίντεο και ταινιών στο Διαδίκτυο σημειώνουν υψηλά ποσοστά και οι Έλληνες.

Στις υψηλότερες θέσεις αρκετών κατηγοριών βρέθηκαν Ασιατικές χώρες όπως οι Φιλιππίνες, η Κίνα, το Βιετνάμ και η Μαλαισία. Ακολουθούν με εξ’ίσου υψηλά ποσοστά η Βραζιλία, η Ρωσία και η Ινδία. Η Βραζιλία ,μάλιστα, είναι δεύτερη μετά τις Φιλιππίνες στη συνολική χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών και Μέσων και στην πρώτη θέση της μουσικής κατηγορίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για το θέμα της μουσικής ο κ.Ηommez τόνισε πως «η πειρατεία κράτησε το κόστος απόκτησης μουσικής αρκετά χαμηλά είτε πρόκειται για τα CD’s, είτε για το νόμιμο «κατέβασμα» μουσικής».

Στο σχετικό πίνακα με τις πιο δημοφιλείς ηλεκτρονικές συσκευές όλου του κόσμου η τηλεόραση είναι το νούμερο ένα. Στην Ευρώπη το 94% των ερωτηθέντων παρακολούθησε τηλεόραση τους περασμένους έξι μήνες, ενώ το 88% εχει κάνει χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Αμέσως μετά έρχονται τα CD players και τα DVD players με 64% και 61% αντίστοιχα. Παρόμοια ποσοστά και στην Ελλάδα με το 93% να έχει δει τηλεόραση, το 92% να έχει χρησιμοποιήσει υπολογιστή και 66% CD players.

Τέλος να τονιστεί πως είναι εμφανής η άνοδος των κινητών που παρέχουν ασύρματη συνδεσιμότητα στο Διαδίκτυο και έχουν δυνατότητα βίντεο-κλήσης και αναπαραγωγής πολυμέσων. Στην Ευρώπη όμως τα κινητά χωρίς δυνατότητες internet εξακολουθούν να είναι τα πιο δημοφιλή με ποσοστό χρήσης 49% ενώ τα πιο σύγχρονα ακολουθούν με ποσοστό 39%.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στην Ελλάδα ισχύει το αντίστροφο, δηλαδή, το 49% δήλωσε πως χρησιμοποίησε τους τελευταίους έξι μήνες κάποιο κινητό με δυνατότητα ασυρμάτου internet και μόλις το 35% έκανε χρήση κάποιου κινητού χωρίς δυνατότητα πολυμέσων ή Διαδικτύου. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης