Είναι το Returnal παιχνίδι νέας γενιάς;

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 22 Απριλίου 2021, 18:00
Είναι το Returnal παιχνίδι νέας γενιάς;

Του Βασίλη Τατσιόπουλου
 

Ναι, είναι. Και δεν έχει να κάνει τόσο με τα γραφικά, αλλά με τη συνολική εμπειρία που δίνει στον παίκτη. Η εμπειρία αυτή, λοιπόν, είναι φτιαγμένη με βάση τη νέα γενιά και τις δυνατότητες που φέρνει. Για την ακρίβεια, δεν θα σταθώ καθόλου στα γραφικά και στα πλούσια οπτικά εφέ, ούτε στο πόσο ομαλά τρέχει ο τίτλος στα 60 fps (πολύ). 
 

Είναι, μάλιστα, η πρώτη φορά εδώ και καιρό που κυκλοφορεί ένας τίτλος μεγάλου βεληνεκούς αποκλειστικά για PS5. Έτσι, το Returnal έχει τη δύσκολη δουλειά αυτή: να αποδείξει ότι οι λειτουργίες της νέας γενιάς δεν είναι φθηνό κόλπο, δεν είναι ένα gimmick.
 


Στο Returnal παίρνουμε τον ρόλο της Selene, που πέφτει σε έναν πλανήτη με το χαλασμένο διαστημικό σκάφος της, για να διαπιστώσει πως τα πάντα γύρω της είναι εχθρικά, αλλά και ότι βρίσκεται σε μία «λούπα», αφού όταν πεθαίνει αρχίζει πάλι από την αρχή. Είναι ένα shooter τρίτου προσώπου με έντονα στοιχεία roguelike, κάτι από Metroid στην ατμόσφαιρα, και σαφείς επιρροές από Alien/Prometheus. Είναι ένα παιχνίδι με φανερή την ταυτότητα της εταιρείας ανάπτυξης, με γρήγορες μάχες, αποφυγές και μία arcade αίσθηση, αν και αυτήν τη φορά, σε σύγκριση με παρελθοντικές δουλειές της, έχει βουτήξει πολύ περισσότερο στο σενάριο.
 


Ξεκινάμε από τα πιο απλά: μόλις μπαίνουμε στον κόσμο του παιχνιδιού, αν φοράμε ακουστικά, ακούμε τη βροχή και αμέσως φαίνεται ότι κάτι συμβαίνει εδώ. Ο ήχος είναι εκπληκτικός και το 3D Audio κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή. Είτε ακούμε εκρήξεις είτε εχθρούς εκτός του οπτικού πεδίου μας, ή απλώς μία πόρτα να ανοίγει, πρόκειται για εξαιρετική και άκρως εντυπωσιακή δουλειά.
 

Ακούγοντας όμως τη βροχή, συνειδητοποιούμε πως ταυτόχρονα τη νιώθουμε… Το DualSense με την απτική ανάδραση καταφέρνει να δίνει την αίσθηση της κάθε σταγόνας στα χέρια μας, χωρίς να γίνεται ενοχλητικό και δίχως να παίρνει πάνω του όλη μας την προσοχή. Είναι μία διακριτική πινελιά που αυξάνει κατακόρυφα το immersion και φυσικά δεν μένει στη βροχή, αφού νιώθουμε πολλές διαφορετικές λειτουργίες του περιβάλλοντος μέσω του DualSense. Μάλιστα, πηγαίνοντας ακόμα πιο βαθιά και αξιοποιώντας με πρωτοφανείς τρόπους τις δυνατότητες του χειριστηρίου, η Housemarque κατάφερε ακόμα και να μας δώσει στοιχεία του χώρου μέσω της ανάδρασης: για παράδειγμα, αν κοντά σας βρίσκεται μία κολόνα που δονείται, μόνο μέσω της αντίδρασης του χειριστηρίου μπορείτε να εντοπίσετε πού βρίσκεται…
 


Οι προαναφερθείσες λειτουργίες του Returnal είναι εντυπωσιακές και βοηθούν πολύ στο στήσιμο της ατμόσφαιρας, ωστόσο η υλοποίηση προχωρά περισσότερο, με αξιοποίηση των δυνατοτήτων της νέας γενιάς που αφορούν το gameplay και το επηρεάζουν άμεσα.
 


Το DualSense, λοιπόν, έχει και τα adaptive triggers που αρκετός κόσμος τείνει να χαρακτηρίζει ως ανούσια ή κουραστικά. Ευτυχώς, έρχεται τώρα το Returnal να δείξει ότι πράγματι, οι σκανδάλες του χειριστηρίου του PS5, αν τις εκμεταλλευτεί ένας ευρηματικός developer, προσδίδουν πολλά στο παιχνίδι. Εκτός από το εφέ δηλαδή, υπάρχουν και πρακτικοί τρόποι να αξιοποιηθούν οι σκανδάλες δυναμικής απόκρισης, και το Returnal τα πάει πραγματικά περίφημα.
 


Συγκεκριμένα, παίζοντας τον νέο τίτλο της Housemarque, θα χρησιμοποιήσουμε πολλά όπλα, που πυροβολούν με δύο διαφορετικούς τρόπους: τον βασικό και τον εναλλακτικό. Πατώντας το L2, το default πλήκτρο στόχευσης, κάνουμε την πρωταγωνίστρια να σημαδεύει με το όπλο της, κάνοντας ένα ελαφρύ zoom. Σε ένα σημείο, όταν το δάχτυλο φτάσει περίπου στη μέση του πλήκτρου L2, αυτό αρχίζει να σκληραίνει αρκετά, να φέρνει αντίσταση. Αν κρατήσουμε το δάχτυλο εκεί, συνεχίζουμε να στοχεύουμε με το όπλο μας. Αν όμως περάσουμε αυτό το «φράγμα», μπαίνουμε στο εναλλακτικό mode του όπλου και όταν πυροβολήσουμε εξαπολύουμε την ειδική του ικανότητα, που είναι πολύ ισχυρή αλλά έχει cooldown.


Πρόκειται για μία παράξενη λειτουργία, που καταφέρνει να κάνει ένα πλήκτρο να περιλαμβάνει δύο ξεχωριστές κινήσεις, με τρόπο άμεσο, εύκολο για τον χρήστη και πολύ ευρηματικό, αφού εκτός του ότι εξοικονομεί χώρο στο χειριστήριο, είναι ένας πολύ διασκεδαστικός τρόπος χρήσης του όπλου και απροσδόκητα βολικός. Επίσης, είναι κάτι που τα χειριστήρια της προηγούμενης γενιάς δεν θα μπορούσαν να πετύχουν.
 


Τέλος, το Returnal συνεχίζει την τάση εξάλειψης των χρόνων φόρτωσης, οι οποίοι είναι σχεδόν ανύπαρκτοι, δεν είναι καν ορατοί στο μάτι. Είτε κάνουμε fast travel από σημείο σε σημείο εντός μίας πίστας, είτε πηγαίνουμε στο επόμενο επίπεδο, τα πάντα γίνονται αστραπιαία, σε μία στιγμή, χωρίς να παρεμβάλλεται οθόνη φόρτωσης ή κάτι παρόμοιο. Επίσης, ο χρόνος που χρειάζεται για να αρχίσουμε να παίζουμε από τη στιγμή που ανοίγουμε την κονσόλα είναι εντυπωσιακά σύντομος, ειδικά σε σχέση με τον αντίστοιχο που είχαμε συνηθίσει παλιότερα.
 

Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά συνθέτουν μία εμπειρία που δεν θα μπορούσαμε να απολαύσουμε σε αυτή τη μορφή παίζοντας σε μηχάνημα προηγούμενης γενιάς. Μπορεί το Demon’s Souls να μας εντυπωσίασε με τα γραφικά του, το Returnal όμως είναι ο πρώτος τίτλος που δίνει συνολική next gen αίσθηση. Ο νέος αποκλειστικός τίτλος του PlayStation 5 καταφέρνει να συνδυάσει ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα από τη νέα γενιά, και να μας δείξει τελικά τι μπορεί να κάνει η κονσόλα της Sony.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 22 Απριλίου 2021, 18:11