Daemon X Machina - Review: Γιγαντιαία ρομπότ σε ξέφρενες μάχες

Daemon X Machina - Review: Γιγαντιαία ρομπότ σε ξέφρενες μάχες


Πληροφορίες
 

Τίτλος: Daemon X Machina
Διαθέσιμο σε: Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε σε: Nintendo Switch
Εταιρεία Ανάπτυξης: Marvelous First Studio
Εκδότρια Εταιρεία: Nintendo
Είδος: Action / Third-Person Shooter
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 13 Σεπτεμβρίου 2019

 

 

Με τη βιβλιοθήκη του Nintendo Switch να εμπλουτίζεται μήνα με τον μήνα με νέες κυκλοφορίες και μάλιστα σε διαφορετικές κατηγορίες παιχνιδιών, αυτό που έλειπε μέχρι στιγμής ήταν ένας δυνατός Mech Action τίτλος. Ο δημιουργός των Armored Core, Kenichiro Tsukuda με το Daemon X Machina έχει σαν όραμα του να φτάσει την κορυφή στο συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών. Παρά το μικρό target group στο οποίο απευθύνεται το game, το Daemon X Machina καλείται να καλύψει τόσο τις ανάγκες των φίλων του είδους, όσο και να κερδίσει νέο κοινό σε μια κονσόλα με εκατομμύρια πωλήσεις.
 

Όσοι δεν γνωρίζουν αντίστοιχες σειρές όπως το Armored Core και το Zone of the Enders, θα πρέπει να ξέρουν ότι το Daemon X Machina είναι ένα παιχνίδι που βασίζεται στο γρήγορο gameplay με κύριο χαρακτηριστικό του το shooting και με τον χαρακτήρα να διαθέτει ένα Mech Suit το οποίο μπορεί να αναβαθμίζεται και να τροποποιείται, εκτελώντας αποστολές.



Στον κόσμο του παιχνιδιού, η Γη έχει καταστραφεί μετά από την πρόσκρουσή της με τη σελήνη και νέες μορφές πολέμου ιδιαίτερα ανεπτυγμένης τεχνολογίας έχουν εμφανιστεί, με την ανθρωπότητα να προσπαθεί να επιβιώσει. Αναλαμβάνουμε λοιπόν τον ρόλο ενός μισθοφόρου και εκτελώντας αποστολές με το Mech Suit πρέπει να αντιμετωπίσουμε τους Immortals: μια ομάδα ανθρωπίνων εχθρών που έχουν στην κατοχή τους και τεχνολογικά όπλα όπως Mechs, ελικόπτερα, τανκ, drones και τεράστια ρομπότ. Στο παιχνίδι παρουσιάζονται πάρα πολλοί χαρακτήρες, για τους οποίους δεν νομίζουμε ότι θα ενδιαφερθείτε και ιδιαίτερα, με μηδενικό δυστυχώς background και πολύ κλισέ σχεδιασμό.


Παρά το υποτυπώδες story, το παιχνίδι μάς αναθέτει συνεχώς σύντομες τυχαίες αποστολές χωρίς ιδιαίτερη έμφαση στο -αδιάφορο- σενάριο με κάποια σύντομα cutscenes, αλλά και διαλόγους μεταξύ των χαρακτήρων μέσω chat. Υπάρχουν voice overs για όλους αυτούς τους διαλόγους και μάλιστα το voice acting, είτε το αγγλικό είτε το ιαπωνικό, είναι αρκετά καλού επιπέδου χωρίς όμως δυστυχώς να μιλάει ο χαρακτήρας μας. Με λίγα λόγια μην περιμένετε κάποιο σοβαρό σενάριο ή ιδιαίτερα ανεπτυγμένους χαρακτήρες στο Daemon X Machina.


 


Το παιχνίδι λειτουργεί με την εκτέλεση πολύ σύντομων αν και κάπως... τυχαίων missions, είτε πρόκειται για τα main είτε για secondary. Μετά από το briefing σχετικά με την αποστολή και αφού προσπεράσουμε τους εισαγωγικούς διαλόγους μεταξύ των χαρακτήρων μπαίνουμε στις περιοχές (περισσότερο σαν άρενες) που διεξάγεται η κάθε αποστολή. Υπάρχει μια σχετική ποικιλία στα objectives και στα περιβάλλοντα παρά το πολυ μικρό της διάρκειας των αποστολών (κοντά στα 5 λεπτά η κάθε μια). Άλλες φορές θα χρειαστεί να εξοντώσουμε όλους τους εχθρούς, άλλες να υπερασπιστούμε μια περιοχή ή ένα όχημα και άλλες θα κληθούμε να καταστρέψουμε μεγάλα ρομπότ, που έχουν την μορφή bosses στο παιχνίδι. Υπάρχουν και λίγες μεν, αλλά πιο ιδιαίτερες αποστολές όπως κάποιες που είναι εκτός Mech Suit, με τον χαρακτήρα μας να χρησιμοποιεί stealth για να εισβάλει σε μια απαγορευμένη περιοχή κτλ. Αν είστε θετικοί στην ιδέα των τόσο σύντομων αποστολών τότε δεν θα σας ενοχλήσει το γεγονός ότι η δράση “κόβεται” απότομα. Πάντως όλο αυτό το χτίσιμο (που θυμίζει πάρα πολύ God Eater 3) βοηθάει στο φορητό gameplay σε σύντομες “δόσεις”. Από την άλλη όμως, μπορεί κάποιοι να κουραστούν από αυτές τις συνεχόμενες διακοπές μιας και κάθε 5 λεπτά πρέπει να επιστρέφουμε στη βάση.



Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι αρκετά προσεγμένος και εύκολος, ενώ από τα πρώτα κιόλας λεπτά θα μάθετε πώς κινείται και πώς πετάει το mech σας. Στην πορεία θα ανακαλύψετε πώς λειτουργούν τα διαφορετικά είδη όπλων (laser, machine guns, rocket launchers, σπαθιά, ασπίδες) και σιγά σιγά θα καταφέρνετε να εκτελέσετε κάποιες δύσκολες αλλά αναγκαίες “μανούβρες” μέσα στον χώρο. Το μέγεθος των αρένων είναι μικρό σχετικά και στο περιβάλλον υπάρχουν διάσπαρτα ammo boxes, healing spots, αλλά και Femto που είναι η κύρια πηγή ενέργειας για να εκτελέσετε τα Mirages. Τα Mirages είναι Decoys του mech σας, που αποσπούν την προσοχή των εχθρών και χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: επιθετικό, αμυντικό και Mirage που βοηθάει στην γρηγορότερη κίνηση. Τόσο η μάχη μέσω shooting όσο και η melee μάχη (όταν χρειάζεται) είναι αρκετά ευχάριστες χωρίς να ζαλίζουν με την συνεχόμενη κίνηση καθώς υπάρχει μεγάλη βοήθεια μέσω του aiming assist σε όλα σχεδόν τα όπλα (ακόμη και στα snipers).
 

Ουσιαστικός σκοπός του παιχνιδιού είναι η αναβάθμιση του mech σας, τόσο από πλευράς όπλων και πανοπλίας, αλλά και εξωτερικά με skins κτλ. Πολλά αντικείμενα τα παίρνετε με την ολοκλήρωση των αποστολών, άλλα από πτώματα εχθρών μέσα στην μάχη και άλλα μπορείτε να αγοράσετε από το Shop της βάσης σας. Στο Factory μπορείτε να κάνετε Develop αντικείμενα αλλά και attachments κάτι για το οποίο χρειάζεστε τόσο credits αλλά και αντικείμενα του ίδιου τύπου. Γενικά είναι ένα απλό σύστημα που δεν είναι τόσο loot και upgrade based όπως σε πολλά παιχνίδια αλλά κυρίως είναι να βρείτε την κατάλληλο εξοπλισμο για την κάθε αποστολή. Στο οπλοστάσιο μας μπορούμε να έχουμε δύο όπλα σε κάθε χέρι, ένα στον ώμο (κυρίως ρουκετοβόλο) και ένα attachment που μας δίνει κάποιο ξεχωριστό skill. Αυτή η απλότητα του συστήματος μπορεί να κάνει το Daemon X Machina πολύ προσιτό και σε νέους παίκτες, ενώ και η γενικότερη δυσκολία του παιχνιδιού είναι σχετικά χαμηλή, εκτός από κάποιες συγκεκριμένες αποστολές που είναι απότομα δύσκολες.






Στη βάση μας, με την πάροδο του χρόνου, ανοίγουν και κάποιες νέες εγκαταστάσεις όπως το ice cream parlour στο οποίο τρώγοντας κάποιο παγωτό έχουμε ανεβασμένα attributes για την επόμενη αποστολή μας και το Lab για την ανάπτυξη νέου εξοπλισμού. Πέρα από αυτά δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα να κάνουμε εκεί, μπορούμε όμως να δημιουργήσουμε και να ψάξουμε για rooms για συνεργατικό παιχνίδι είτε Online, είτε τοπικό, το οποίο είναι διαθέσιμο για έως και τέσσερις παίκτες, μια πολύ καλή εμπειρία, ιδιαίτερα αν έχετε τη δυνατότητα να τη γευτείτε με φίλους σας. Το κεντρικό story θα σας απασχολήσει για λίγο περισσότερες από 10 ώρες, αναλόγως της εμπειρίας σας, ενώ με τις δευτερεύουσες αποστολές η διάρκεια μπορεί εύκολα να διπλασιαστεί. Μεγάλο μέρος του loot είναι random και οι secondary αποστολές μπορούν να παιχτούν περισσότερες φορές με διαφορετικά rewards εντός της πίστας.
 

Το Daemon X Machina οπτικά, όπως δήλωσαν και οι παραγωγοί του, θέλει να ξεχωρίσει από άλλα αντίστοιχα παλαιότερα παιχνίδια και γι' αυτό η απεικόνιση έχει γίνει πλέον με πολύχρωμα cel-shaded γραφικά μέσω της Unreal Engine 4. Οι χαρακτήρες, οι εκρήξεις και τα animations έχουν μια πολύ έντονη και “καθαρή” anime αισθητική που όντως κάνουν το παιχνίδι να ξεχωρίζει οπτικά χωρίς να αποτελεί κάποιο τεχνολογικό αριστούργημα. Οι επιδόσεις στο 90% των περιπτώσεων είναι αρκετά σταθερές στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο με πολύ μικρές σπάνιες πτώσεις όταν υπάρχει πλήθος εχθρών και εκρήξεων στην οθόνη, χωρίς να επηρεάζει όμως το gameplay. Γενικά είναι ένα “άνετο” στο μάτι παιχνίδι που σε κερδίζει όχι με την ποιότητα των γραφικών του, αλλά με τις πολύχρωμες παλέτες του (ειδικά στα περιβάλλοντα).



Για το τέλος θέλουμε να αφήσουμε το ιδιαίτερα ποιοτικό και καλοφτιαγμένο soundtrack του τίτλου, είτε πρόκειται για τη μουσική του κεντρικού μενού, είτε εκτός μάχης, είτε τέλος για τα κομμάτια κατά τη μάχη τα οποία έχουν μια μοντέρνα ροκ αλλά και κινηματογραφική διάθεση. Το voice acting σίγουρα είναι από τα θετικά στοιχεία του τίτλου, όμως λόγω του αδιάφορου των χαρακτήρων περνάει σε δεύτερη μοίρα και χάνεται στο “ρηχό” σενάριο.


Συμπέρασμα


Όσοι ξέρουν τι να περιμένουν από το Daemon X Machina δεν θα απογοητευτούν από τον νέο τίτλο του Kenichiro Tsukuda. Πρόκειται για ένα mech action shooter, το οποίο παρέχει όλα αυτά που υπάρχουν στο genre, χωρίς καινοτομίες αλλά με ένα αρκετά προσιτό χειρισμό που μπορεί να κερδίσει και κάποιον νέο ενδιαφερόμενο για το είδος. Είναι ένα ευχάριστο παιχνίδι και παρότι δεν προσφέρει ιδιαίτερο βάθος από πλευράς gameplay, ό,τι κάνει το κάνει σωστά με σεβασμό προς το κοινό του. Βέβαια, του λείπουν οι ιδέες ώστε να μπορέσει να φτάσει στα standards των περισσότερων μεγάλων αποκλειστικών τίτλων του Switch και να εδραιωθεί ανάμεσα σε αυτά. Μέχρι την επόμενη φορά λοιπόν…



Βαθμολογία: 7/10


To παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2019, 20:18