Fallout 76 - Review: Προς το παρόν, δυστυχώς όχι

Fallout 76 - Review: Προς το παρόν, δυστυχώς όχι
Πληροφορίες

Τίτλος: Fallout 76
Διαθέσιμο σε: PlayStation 4 / Xbox One / PC
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Bethesda Game Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Bethesda Softworks
Είδος: Action RPG
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 14 Νοεμβρίου 2018
Μετάφραση / Μεταγλώττιση: Όχι


Το Fallout είναι ένα franchise που έχει πειραματιστεί αρκετά μέχρι τελικά να καταλήξει στην αγαπημένη σειρά που ξέρουμε. Το 2008, το Fallout 3 έκανε τη μεγάλη αλλαγή, μετατρέποντας τη σειρά σε shooter και γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία. Παρόλα αυτά, μέχρι να κυκλοφορήσει το τρίτο κεφάλαιο της σειράς, το κοινό είχε σοβαρούς ενδοιασμούς. Οι αλλαγές είναι κάτι που δεχόμαστε με δυσκολία σαν άνθρωποι.
Το Fallout 76 αποκαλύφθηκε τον περασμένο Μάιο και ως spin-off και prequel, εισάγει έναν αποκλειστικά multiplayer τίτλο στο franchise που, μέχρι πρότινος, ήταν ταγμένο στο single-player. Οι αντιδράσεις είναι και πάλι πολλές, μετατρέποντας τον νέο τίτλο της Bethesda Game Studios σε μια από τις πιο αμφιλεγόμενες κυκλοφορίες της χρονιάς. Τι ισχύει στην προκειμένη όμως; Ήταν για καλό η αλλαγή ή κάποια πράγματα θα έπρεπε να μένουν έως έχουν;

Όντας μια παράλληλη ιστορία, η οποία μας μεταφέρει στο 2102 και 25 χρόνια μετά από έναν πυρηνικό πόλεμο που κατέστρεψε τη Γη, το Fallout 76 μας βάζει στον ρόλο ενός εκ των κατοίκων του Vault 76, που έχει το καθήκον να εποικίσει ξανά στα κατεστραμμένα εδάφη. Το παιχνίδι μας περιορίζει στην περιοχή της Appalachia, δηλαδή τη μεταπολεμική εκδοχή της West Virginia.

Στην αρχή δημιουργείτε τον παίκτη σας, επιλέγοντας φύλο και εμφάνιση. Το character creation είναι ίδιο με αυτό του Fallout 4 και εξυπηρετεί τον σκοπό του με την ίδια επιτυχία και εδώ. Αφότου τελειώσετε, ο κόσμος της Appalachia σας περιμένει να τον εξερευνήσετε, είτε αποφασίσετε να ακολουθήσετε τη στοιχειώδη ιστορία του, είτε όχι.



Αν είστε φίλοι της σειράς και περιμένετε να βρείτε στο Fallout 76 τη γοητευτική διήγηση που είχαν οι προηγούμενοι τίτλοι της σειράς, τότε θα απογοητευτείτε. Ο νέος τίτλος της Bethesda δεν έχει τους ενδιαφέροντες NPCs που έχουν σημαδέψει το franchise. Δεν υπάρχει ίχνος τους, όπως δεν υπάρχει και ίχνος από τη χαρακτηριστική πλοκή του.

Οι αποστολές που υπάρχουν είναι ουσιαστικά tutorials για την εισαγωγή σας στον multiplayer κόσμο. Παρόλο που είχαν τα φόντα να γίνουν πραγματικά καθηλωτικές (ορισμένες έχουν συναρπαστικό background), στην ουσία είναι ανέμπνευστα και επαναλαμβανόμενα fetch quests, τα οποία αφήνουν στην άκρη την πραγματική πλοκή, μετατρέποντας τη σε προαιρετικό lore, που μαθαίνετε μέσα από έγγραφα και κασέτες.

Τα μόνα “ζωντανά” πλάσματα που θα συναντήσετε είναι μερικά ρομπότ, οι εχθροί και οι άλλοι παίκτες. Με λίγα λόγια, ο κόσμος του Fallout 76 είναι μοναχικός και άδειος, παρά τη multiplayer φύση του. Ο νέος τίτλος της Bethesda είναι, κυρίως, για αυτούς που τους αρέσει να παίζουν με παρέα. Αυτό είναι ξεκάθαρο από την αρχή του παιχνιδιού. Ό,τι και να κάνετε θα είναι καλύτερο με παρέα και σας το συνιστούμε, γιατί όταν δεν έχετε το παράγοντα της διασκέδασης που προσφέρουν οι φίλοι, τότε αρχίζουν κυρίως να γίνονται αισθητά τα προβλήματα του Fallout 76.



Κάθε dedicated server χωράει έως 24 παίκτες και στην ομάδα σας μπορείτε να έχετε 3 φίλους. Μαζί τους μπορείτε να κάνετε quests, να εξερευνήσετε και να μαζέψετε προμήθειες και να πάρετε μέρος σε διάφορα events. Τα events είναι διαφορετικά σε κάθε περιοχή και αποτελούν το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του παιχνιδιού, ειδικά στα υψηλότερα levels. Σε αυτά, συμμετέχουν όσοι παίκτες θέλουν από τον server και μέσα σε περιορισμένο χρονικό διάστημα πρέπει να φέρουν εις πέρας διάφορα objectives, ώστε να κερδίσουν πόντους εμπειρίας και χρήσιμα αντικείμενα.

Διατηρώντας τη role-playing φύση του franchise, τo Fallout 76 σας επιτρέπει να ανεβείτε levels και να αναβαθμίσετε τον χαρακτήρα σας μέσω του μηχανισμού S.P.E.C.I.A.L. Κάθε level, μέχρι να φτάσετε στα 50, σας δίνει έναν πόντο που μπορείτε να επενδύσετε για να αυξήσετε την ταχύτητα, τη δύναμη, την τύχη, την εξυπνάδα και μερικά ακόμα χαρακτηριστικά του παίκτη σας. Ανάλογα που επενδύεται τους πόντους σας, ο χαρακτήρας σας γίνεται πιο γρήγορος, μπορεί να κάνετε περισσότερη ζημιά στους εχθρούς, να κουβαλήσει περισσότερα αντικείμενα και ούτω καθεξής.

Παράλληλα, κάθε φορά που ανεβάζετε ένα από τα επτά special, ανοίγετε μια ακόμα θέση για τις cards. Οι κάρτες μας συστήνονται για πρώτη φορά στο νέο Fallout και προσφέρουν ένα ακόμα πλεονέκτημα. Υπάρχουν κάρτες που αυξάνουν την αντοχή του παίκτη σας, που μειώνουν το damage που δέχεστε και πάρα πολλά ακόμα. Με λίγη στρατηγική σκέψη μπορείτε να φτιάξετε τον χαρακτήρα που σας ταιριάζει. Σε αντίθεση με τα special όμως, οι κάρτες αλλάζουν ανά πάσα στιγμή, οπότε μπορείτε να διαμορφώσετε διαφορετικά σετ, για διαφορετικές καταστάσεις. Σε γενικές γραμμές, οι cards είναι ένας πολύ ενδιαφέρων μηχανισμός, που μπορείτε να αξιοποιήσετε είτε μόνοι, είτε με φίλους.



Ένας ακόμα μηχανισμός που επιστρέφει είναι το C.A.M.P. και μάλιστα, καταφέρνει να ταιριάξει ιδανικά στο νέο κεφάλαιο της σειράς. Η multiplayer φύση του παιχνιδιού αξιοποιεί πολύ έξυπνα τη φορητότητα του camp, επιτρέποντας σας να φτιάξετε ένα μικρό καταφύγιο για εσάς και τους φίλους σας ή ακόμα και μαζί με τους φίλους σας.

Ξεκινώντας από τα βασικά, φτιάχνετε το νέο σας σπίτι οπού μπορείτε να μαγειρέψετε, να φτιάξετε όπλα, να φυλάξετε πολύτιμα αντικείμενα και να ξαποστάσετε, αφού το multiplayer δεν σας επιτρέπει να πατήσετε παύση. Προσπαθώντας να βρείτε το ιδανικό μέρος για να στήσετε τον νέο σας καταυλισμό, μπορείτε να το μετακινείτε συνεχώς και να το αναπτύσσετε, βρίσκοντας τα απαιτούμενα σχέδια που κρύβονται στον κόσμο.

Δυστυχώς, για να το μετακινήσετε θα χρειαστεί να ξοδέψετε caps, δηλαδή τα in-game νομίσματα που δεν θα βρίσκετε πολύ εύκολα, στην αρχή. Ανεξήγητα χρειάζεστε caps και για να κάνετε fast travel, το οποίο θα χρειαστείτε πολύ συχνά, καθώς δεν υπάρχει κάποιο μέσο μεταφοράς στο παιχνίδι και ο χάρτης είναι αρκετά μεγάλος και άδειος για να πηγαινοέρχεστε συνέχεια, χωρίς να βαρεθείτε.



Φυσικά, μαζί με το camp επιστρέφει και το crafting, που είναι απαραίτητο για να επιβιώσετε. Στο κομμάτι της επιβίωσης η Bethesda έχει δημιουργήσει μια πολύ καλή ισορροπία και αρκετά πιστευτή. Τα πυρομαχικά είναι περιορισμένα, τα όπλα και οι πανοπλίες φθείρονται και ό,τι χτίζετε ή μαγειρεύετε απαιτεί υλικά, δίνοντας σας την αίσθηση ότι είστε ένας πραγματικός επιζώντας.

Αν θέλετε να τα βγάλετε πέρα δεν θα χρησιμοποιήσετε τις σφαίρες σας και τις προμήθειες σας επιπόλαια. Για να φτιάξετε ένα καλύτερο κρεβάτι για τον χαρακτήρα σας, θα χρειαστεί να μαζέψετε τα υλικά για να το χτίσετε. Στην περίπτωση που υπάρχει ραδιενέργεια πρέπει να προστατέψετε τον παίκτη σας, αλλιώς θα έχει μειωμένη ζωή. Όλα αυτά και πολλά ακόμα, παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιβίωση σας.

Σημαντικό ρόλο παίζει και το ατυχές σύστημα μάχης του τίτλου, το οποίο έχει αρκετά προβλήματα. Το V.A.T.S., το σύστημα αργής στόχευσης, επιστρέφει, όμως πλέον δεν είναι αργής στόχευσης. Πλέον, είναι σε πραγματικό χρόνο και δουλεύει απογοητευτικά, σε σημείο που είναι σχεδόν αχρείαστο. Πρόκειται για έναν μηχανισμό που δημιουργήθηκε με το single-player κατά νου και δεν έχει ενσωματωθεί με επιτυχία στο multiplayer.



Εκτός V.A.T.S., το σύστημα μάχης παραμένει προβληματικό, ανακριβές και χρήζει εκσυγχρονισμού. Το hitbox είναι πολύ κακό τόσο με τα όπλα μακρινών αποστάσεων, όσο και με τα melee, σε σημείο που φαίνεται να στηρίζεται στην τύχη.

Παράλληλα, όσοι παίκτες συναντήσετε δεν θα είναι πάντα φιλικοί. Το παιχνίδι σάς δίνει την επιλογή να εμπλακείτε με τη PvP φύση του, που, ευτυχώς, αν δεν σας ενδιαφέρει είναι πολύ εύκολο να την αποφύγετε. Το PvP ενεργοποιείται αφότου συμφωνήσουν και οι δυο παίκτες, που σημαίνει ότι πρέπει να σας χτυπήσουν και να τους χτυπήσετε και εσείς για να πολεμήσετε κανονικά. Αν κάποιος επιλέξει να σας σκοτώσει παρά τη θέληση σας (λίγο δύσκολο), τότε γίνεται wanted και μπορούν να τον κυνηγήσουν άλλοι παίκτες (ή και εσείς) για να λάβουν μια μικρή ανταμοιβή.

Στο PvE μέρος του τίτλου, κάποια από τα πλάσματα που θα συναντήσετε παρουσιάζουν τρομερό ενδιαφέρον. Ορισμένοι εχθροί επιστρέφουν από τα προηγούμενα παιχνίδια, όμως υπάρχουν και κάποιοι που είναι καινούργιοι. Η Bethesda αξιοποίησε τους αστικούς μύθους της West Virginia, όπως αυτόν των Wendigos, μετατρέποντάς τους σε πραγματικά πλάσματα που θα συναντήσετε στο παιχνίδι. Ο τρόπος που έχουν ενσωματωθεί στον κόσμο του Fallout 76 είναι εξαιρετικός.



Τα περισσότερα προβλήματα του τίτλου πηγάζουν από τον τεχνικό τομέα. Το Fallout 76 χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη εκδοχή της Creation Engine, η οποία δεν φαίνεται να αντέχει την online φύση του παιχνιδιού… τουλάχιστον κατά την κυκλοφορία, γιατί τα περισσότερα προβλήματα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με λίγη περισσότερη προσοχή και χρόνο.

Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν αμέτρητα bugs και glitches στο παιχνίδι. Κάποια είναι σοβαρά, κάποια αστεία και κάποια κάνουν το ίδιο το παιχνίδι να σταματήσει να δουλεύει τελείως. Ουκ ολίγες φορές, αντιμετωπίσαμε εχθρούς που φαίνονταν να είναι νεκροί και παρόλα αυτά, μας χτυπούσαν. Τρία διαφορετικά quests, ανάμεσα τους και ένα από τα βασικά, κόλλησαν και ήταν αδύνατο να τα συνεχίσουμε για αρκετές ώρες. Κάθε φορά που ανοίγαμε τον χάρτη, το παιχνίδι “πάγωνε” για μερικά δεύτερα και αυτά είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα.

Τα framedrops είναι το πιο συχνό φαινόμενο. Δυστυχώς, το Fallout 76 δεν φτάνει σε καμία έκδοση του τα 60fps, ενώ στο PlayStation 4, υπήρχαν περιπτώσεις που τα καρέ έπεφταν στα 10 το δευτερόλεπτο. Επιπλέον, παρατηρήθηκαν texture pop – ups σε πολλές περιπτώσεις, καθώς και textures που φόρτωναν χωρίς τελειωμό, ακόμα και πάνω στον ίδιο μας τον χαρακτήρα που στεκόταν ακίνητος.



Συμπέρασμα

Λίγες μέρες μετά από την κυκλοφορία του, το Fallout 76 πασχίζει να αντεπεξέλθει. Ο νεότερος τίτλος της Bethesda έχει πολλά προβλήματα, που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί και μερικά από αυτά είναι σοβαρά. Παρόλα αυτά, με παρέα, ο κόσμος της Appalachia είναι πολύ καλύτερος και απείρως πιο διασκεδαστικός.

Ίσως, σε βάθος χρόνου, η Bethesda καταφέρει να το μετατρέψει σε μια εμπειρία που θα μπορούν να απολαύσουν περισσότεροι παίκτες, ασχέτως παρέας.

Βαθμολογία: 6/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2018, 15:26