Valentino Rossi The Game - Review: ο «Γιατρός» απέκτησε το δικό του παιχνίδι!

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2016, 11:34
Valentino Rossi The Game - Review: ο «Γιατρός» απέκτησε το δικό του παιχνίδι!
Λευτέρης Ξυκομηνός


Πληροφορίες
Τίτλος: Valentino Rossi The Game
Πλατφόρμες: PlayStation 4 / Xbox One / PC
Tested on: PlayStation 4
Developer: Milestone S.r.l.
Publisher: Bandai Namco Entertainment
Είδος: Racing
Ηλικίες: 3+

Μετά τα ονόματα θρύλους στον χώρο του MotoGP, από τα τέλη της δεκαετίας των 80s έως τα τέλη των 90s όπως οι Wayne Rainey, Kevin Schwantz και Michael «Mick» Doohan, την σκυτάλη έλαβε ο Βαλεντίνο Ρόσσι, ένας άνθρωπος φαινόμενο στα δρώμενα του μηχανοκίνητου πρωταθλητισμού. Έχοντας προσφέρει άπλετο θέαμα επί αρκετά χρόνια, στιγμές αγωνίας και αδρεναλίνης, κατακτώντας 9 παγκόσμια πρωταθλήματα, ήρθε η ώρα να αποκτήσει το δικό του videogame. Το Valentino Rossi The Game, όπως μαρτυρά το όνομα αποτελεί ένα παιχνίδι-μνεία στον πολυ-πρωταθλητή, εμπεριέχοντας πληθώρα επιλογών τόσο για τον αρχάριο παίκτη, όσο και για τον έμπειρο.



Gameplay – Διάφορα mode παιχνιδιού

Κακά τα ψέμματα: οι μηχανές (δίκυκλα) είναι δύσκολο σπορ. Το ίδιο δύσκολο είναι να απεικονιστεί ρεαλιστικά ο χειρισμός τους σε ένα βιντεοπαιχνίδι. Δεν αποτελεί απορία άλλωστε, γιατί δεν υπάρχουν τιμονιέρες για τέτοια παιχνίδια (ή έστω, όσες προτάσεις υπήρξαν στο παρελθόν ήταν από άθλιες έως μέτριες), ενώ οι τιμονιέρες για παιχνίδια αγώνων αυτοκινήτου είναι άριστες.
Ευτυχώς, η αίσθηση στον εν λόγω τίτλο οδήγησης μηχανών, είναι εξαιρετικά ρεαλιστική. Αυτό βέβαια ισχύει μόνο όταν αφαιρεθούν όλα τα «βοηθήματα» οδήγησης, όπως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτόματο φρενάρισμα, ένα κουμπί για μπρος/πίσω φρένο (και όχι δύο διαφορετικά), απουσία ζημιών μετά από πτώση κλπ. Φυσικά, όταν όλα αφαιρεθούν η οδήγηση «τιμωρεί» χωρίς διακρίσεις, όποιον δεν γνωρίζει από οδήγηση μηχανών. Για να είμαστε πιο ακριβείς μάλιστα, ακόμα και ο βαθιά γνώστης του αντικειμένου, σίγουρα θα τα βρει σκούρα τα πράματα, καθώς όσο ανεβαίνει ο ρεαλισμός, τόσο πιο δύσκολο είναι να ελέγξει τα σύγχρονα δίτροχα των 250 αλόγων και 1000 κυβικών. Τα high-siding και tank-slaping όταν έχουμε το γκάζι τέρμα στις εξόδους από στροφές πηγαίνουν σύννεφο! Αντίστοιχα, όταν πατάμε τέρμα τα φρένα οι τροχοί θα μπλοκάρουν, με αποτέλεσμα να φάμε μια υπέροχη τούμπα και να συρθούμε για αρκετά μέτρα στην άσφαλτο και άμμο (κοινώς: «να αγοράσουμε οικόπεδο»).



Οι καλοί οδηγοί όμως θα ευχαριστηθούν την εμπειρία, καθώς θα μπορούν να εισέλθουν στις στροφές με ελεγχόμενο drift-άρισμα, να πατήσουν πολύ αργά τα φρένα και να κάνουν προσπεράσεις χειρουργικής ακρίβειας και φυσικά, να εκμεταλλευτούν το slip-streaming («σου παίρνω τον αέρα») του προπορευόμενου αναβάτη, ώστε να επιταχύνουν γρηγορότερα.
Για όσους δεν κατέχουν το άθλημα ιδιαίτερα, τα βοηθήματα είναι σωτήρια, αφού θα τους επιτρέψουν να απολαύσουν το παιχνίδι. Επίσης, τα βοηθήματα παρέχουν αρκετά μεγάλη κλίμακα συμμετοχής τους στην οδήγηση, δηλαδή προσφέρονται επιλογές να επιλέξουμε ένα μόνο (π.χ. ημι-αυτόματο κιβώτιο), μερικά ή ακόμη και όλα. Σε αυτό το σημείο να πούμε, ότι ακόμα και με κάποιες βοήθειες ενεργοποιημένες, η οδήγηση δεν είναι «πατάω γκάζι και ότι γίνει» γιατί αυτό που θα γίνει...είναι πολύ απλά μια μεγαλοπρεπής τούμπα.
Όσο αφορά την Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence – AI) των αντιπάλων, ακόμα και στο επίπεδο Medium ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός. Μάλιστα, αν ενεργοποιηθούν αρκετά βοηθήματα, σχεδόν πάντα οι άλλοι αναβάτες θα σας προσπερνούν λίγο πριν μια στροφή, στα φρένα δηλαδή, καθώς οι έξτρα βοήθειες οδήγησης πατάνε από μόνες τους τα φρένα αρκετά πριν την στροφή. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας: αν θέλουμε εύκολη οδήγηση θα έχουμε και μέτρια αποτελέσματα και αντιθέτως, αν θέλουμε πολύ καλά αποτελέσματα θα έχουμε δύσκολη οδήγηση.







Περνώντας στα διάφορα mode παιξίματος, ομολογουμένως υπάρχει μεγάλη ποικιλία. Καταρχήν, μπορούμε μέσω του mode «Career», να φτιάξουμε έναν αναβάτη με το δικό μας όνομα, να επιλέξουμε κράνος, γάντια, μπότες, στυλ οδήγησης (πχ. σύγχρονος τρόπος πλαγιάσματος ή old-school) και εν συνεχεία να ξεκινήσουμε την καριέρα μας. Μια καριέρα που έχει προπονήσεις με σκοπό να βελτιωθεί η οδηγική μας ικανότητα, οι οποίες περιλαμβάνουν από οδήγηση σε Flat Tracks, έως ακόμα και οδήγηση Rally αυτοκινήτου σε ασφάλτινη πίστα με εμπόδια. Παράλληλα, ο αναβάτης μας έχει διάφορα Skills, τα οποία αναβαθμίζονται ξεχωριστά και κατά την βούλησή μας, αγοράζοντας παραπάνω ικανότητες (στο φρενάρισμα, πλάγιασμα, drift-άρισμα κλπ), με τους πόντους που κερδίζουμε από τις προπονήσεις και μετέπειτα τους αγώνες που συμμετέχουμε. Κατόπιν των προπονήσεων, επιλέγουμε μια ομάδα και ξεκινάμε τους αγώνες και την καριέρα μας. Μια καριέρα που έχει αρκετά μεγάλη διάρκεια.





Εκτός από την καριέρα, υπάρχει το mode «MotoGP World», το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα συμμετοχής σε αγώνες διαφόρων πρωταθλημάτων, όπως MotoGP 2015 και 2016 (1000 κυβικά / 250 άλογα), Moto 2 (600 κυβικά / 140 άλογα), Moto 3 (250 κυβικά / 50 άλογα), αλλά και πιο παλιά πρωταθλήματα όπως MotoGP 4-Stroke (αγώνες από το 2002, με 990 κυβικά), MotoGP500 2-Stroke (οι μηχανές-άγρια τέρατα, εποχής 1994-2001), MotoGP250 2-Stroke και MotoGP125 2-Stroke.





Επίσης, το mode «VR46» είναι η ακαδημία του Βαλεντίνο Ρόσσι, εμπεριέχοντας διάφορα στυλ παιχνιδιού, όπως Flat Track Race, Americana Flat Track, Endurance Flat Track, Rally Special Race, Monza Rally Show, Monza Master’s Show, Drift Race και Yamaha R1M Race. Παράλληλα, υπάρχει και το mode «Championship», δια του οποίου συμμετέχετε στους αγώνες του 2015 πρωταθλήματος.
Ένα παιχνίδι με επίκεντρο τον Βαλεντίνο Ρόσσι, έχει και μερικές επιλογές για να παίξετε κάπως διαφορετικά. Το VR46 Historic Events έχει τις πιο αξέχαστες αγωνιστικές στιγμές του Ρόσσι στην καριέρα του (πχ. το 1996 στην πίστα Brno με την Aprilia RS125R, το 1998 στην Jerez με την Aprilia RSW, το 2005 στην Mugello με την Yamaha YZR-M1). Ακολούθως το «Challenge ‘The Doctor’» είναι ένα mode στο οποίο ο παίκτης επιλέγει μια από τις μηχανές που έχει αγωνιστεί ο «Γιατρός» Ροσσι και προσπαθεί να πετύχει καλύτερους χρόνους από αυτόν στις πίστες MotoGP που έχει αγωνιστεί. Επιπλέον, υπάρχει το mode «Challenges», όπου ο Ρόσσι επιλέγει μηχανή, πίστα και θέτει έναν χρόνο, ώστε ο παίκτης να τον ανταγωνιστεί. Τέλος, διατίθεται μια εγκυκλοπαίδεια, η λεγόμενη Rossipedia, που προσφέρει λεπτομέρειες από την ζωή του δημοφιλούς πρωταθλητή.



Γραφικά - Ήχος - Online

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι ικανοποιητικά. Δηλαδή οι μηχανές απεικονίζονται με εξαιρετική λεπτομέρεια, όπως και οι πίστες. Μην περιμένετε χολυγουντιανά γραφικά στις πίστες, καθώς αποτελούνται από άσφαλτο, άμμο και εξέδρες. Εξάλλου, το επίκεντρο του παιχνιδιού - από μεριάς γραφικών - είναι οι μηχανές, οι οποίες αποτυπώνονται επί της οθόνης άκρως πιστά: ελαστικά, γραμμές των φέρρινγκ, εξατμίσεις, αυτοκόλλητα και επιγραφές, όλα αναπαριστώνται στο έπακρο. Ο ρυθμός των 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο (frames per second / fps), συνδράμει τα μέγιστα στην άμεση απόκριση του χειρισμού. Οι κάμερες ποικίλουν, από 3ου προσώπου (βλέπουμε αναβάτη και μηχανή μπροστά μας), έως ακόμα και 1ου προσώπου (μέσα από τα μάτια του αναβάτη). Τα replay μετά το τέλος κάθε αγώνα, προσφέρουν μια ευχάριστη θέαση, με δυνατότητα αλλαγής κάμερας, οδηγών, ενώ έχουμε επιλογή για διάφορα αισθητικά (οπτικά) εφέ, καθώς και ελευθερία στην κίνηση της κάμερας στην περίπτωση που θέλουμε να τραβήξουμε μια φωτογραφία. Ο ήχος είναι απλώς λειτουργικός. Τι άλλο θα μπορούσε να είναι σε ένα παιχνίδι με αγώνες μηχανής; Μπορούμε να καταλάβουμε τις διαφορές σε διαφορετικής τεχνολογίας μοτέρ (δίχρονο, τετράχρονο, διαφορετικά μοντέλα), όπως και τις στροφές του κινητήρα. Όσο αφορά την μουσική επένδυση, έγκειται καθαρά στο προσωπικό γούστο: σε κάποιους θα αρέσει, σε κάποιους όχι – οπότε μπορούν να την αφαιρέσουν.





Όσο αφορά το Multiplayer, προσφέρεται παιχνίδι σε διπλή οθόνη (split screen) για δύο παίκτες ταυτόχρονα, εάν θέλετε να παίξετε ενάντια σε κάποιον φίλο σας ή online εάν θέλετε να αντιμετωπίσετε παίκτες μέσω Διαδικτύου. Στην τελευταία περίπτωση, δυστυχώς τα παιχνίδια μηχανών δεν βρίθουν από παίκτες όπως τα δημοφιλή παιχνίδια αγώνων αυτοκινήτου, οπότε θα δυσκολευτείτε σχετικά να βρείτε πλήθος αντιπάλων. Πάντως, το παιχνίδι ακόμα κι αν βρείτε πχ. 2-3 αντιπάλους, θα προσθέσει τους υπόλοιπους αναβάτες ελεγχόμενους με Τεχνητή Νοημοσύνη, ώστε να συμπληρωθεί το grid. Σε γενικές γραμμές όταν παίξαμε online, η εμπειρία ήταν αρκετά καλή, αν και, μερικές φορές αντιμετωπίσαμε φαινόμενα lag, χωρίς να έχουν όμως καταστροφικά αποτελέσματα.





Εν κατακλείδι, το Valentino Rossi The Game είναι ένα τίμιο παιχνίδι, δηλαδή αυτά που υπόσχεται τα προσφέρει, έχει πλήθος επιλογών τρόπου για να παίξετε και σίγουρα απαιτεί πολλές ώρες για να δείτε τα πάντα. Μόνο που χρειάζεται μια σημείωση: όσοι είναι παντελώς εκτός αγωνιστικών μηχανών και εν γένει οδήγησης μηχανών, ίσως να μην ευχαριστηθούν τον εν λόγω τίτλο. Όσοι όμως έχουν σχέση με μηχανές ή έστω επιθυμούν να αποκτήσουν, θα απολαύσουν κάθε δευτερόλεπτο ενασχόλησης με το παιχνίδι.

Ο τίτλος μάς παραχωρήθηκε από την Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του Review.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2016, 13:33