Λευτέρης Ξυκομηνός

Ανέκαθεν, η τεχνολογία και οι ποικίλες εκφάνσεις της ενθουσίαζαν. Από την πρώτη έγχρωμη τηλεόραση, την είσοδο του οικιακού βίντεο VHS και BETAMax, τους πρώτους Home Computers, έως το Διαδίκτυο, τα σύγχρονα κινητά τηλέφωνα, τα tablet και πρόσφατα την Εικονική Πραγματικότητα (Virtual Reality), η τεχνολογία συνάρπαζε τους ανθρώπους. Φυσικά, η τεχνολογία δεν είναι και ότι πιο εύκολο να την εμπεδώσουμε, πόσο μάλιστα όταν εμπεριέχει άγνωστες λέξεις, ορολογίες, ενώ παράλληλα εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς.
H νέα έρευνα από τη Samsung αποκαλύπτει πως παρόλο που ο ρυθμός της καινοτομίας επιταχύνει, οι Ευρωπαίοι δίνουν αγώνα για να συμβαδίσουν με τη γλώσσα της τεχνολογίας, η οποία αλλάζει διαρκώς. Η μελέτη αυτή δείχνει ό,τι ενώ ο ενθουσιασμός σχετικά με την τεχνολογία αυξάνεται, η βιομηχανία αντιμετωπίζει τον αυξανόμενο κίνδυνο του να αφήσει πίσω τους καταναλωτές με μια συγκεχυμένη τεχνολογική ορολογία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Έλληνες αγκαλιάζουν την ψηφιακή επανάσταση όπως ποτέ πριν, με το 58% να αποκαλύπτει ότι χρησιμοποιεί την τεχνολογία πολύ περισσότερο από ότι πριν δύο χρόνια και το 17% να παραδέχεται ότι δεν θα μπορούσε να ζήσει χωρίς αυτήν. Τα ποσοστά αυτά για την Ευρώπη είναι 52% και 13% αντιστοίχως. Περισσότεροι από τους μισούς στους 10.000 ερωτηθέντες σε όλη την Ευρώπη, ανάμεσα τους και η Ελλάδα, είναι ενθουσιασμένοι με τις τελευταίες καινοτομίες, όπως το Cloud ή το Internet of Things, αλλά σχεδόν το 72% παραδέχτηκαν ότι συχνά προσποιούνται ότι ξέρουν τι σημαίνουν πραγματικά οι πιο πρόσφατοι τεχνολογικοί όροι. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα αυτό το ποσοστό αγγίζει το 80%.
Επιπροσθέτως, προκύπτει ότι η συγκεχυμένη τεχνολογική ορολογία οδήγησε το 31% των Ελλήνων, στο να μην χρησιμοποιήσει στην πλήρη δυναμική του ένα τεχνολογικό προϊόν σε σύγκριση με το 23% του μέσου όρου στην Ευρώπη. Το 39% των Ελλήνων δήλωσε ότι είχε τουλάχιστον ένα τεχνολογικό προϊόν, το οποίο ήταν πιο προηγμένο από ότι χρειάζονταν, σε σύγκριση με το αντίστοιχο 43% των Ευρωπαίων. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το 11% των Ευρωπαίων αισθάνεται ότι η τεχνολογία τους έχει αφήσει πίσω.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έρευνα διεξήχθη από τη Samsung Electronics Europe σε περισσότερους από 10.000 Ευρωπαίους σε 18 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, για να διερευνήσει πώς η σχέση μας με την τεχνολογία αλλάζει, καθώς αυτή εξελίσσεται. Σε απάντηση προς την έρευνα, η Samsung Europe έχει δημιουργήσει ένα εύχρηστο γλωσσάρι «Τον Απλό Οδηγό Τεχνολογίας» για να εξηγήσει τι σημαίνουν οι πιο πρόσφατοι όροι και πώς βοηθούν τη ζωή μας.
Ο David Lowes, CMO της Samsung Electronics Europe, δήλωσε: «Η έρευνά μας δείχνει ότι η ορολογία, που χρησιμοποιείται στη σημερινή τεχνολογία, μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο για ορισμένους καταναλωτές. Λαμβάνουμε μία σειρά από μέτρα για την αντιμετώπιση αυτού, απλοποιώντας τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε και προσφέροντας δεξιότητες ψηφιακής κατάρτισης σε 400.000 νέους. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα ζήτημα που αφορά όλη τη βιομηχανία και που θα σταθεί εμπόδιο στο δρόμο της τεχνολογικής προόδου, εάν δεν αντιμετωπιστεί.

Καθώς πιέζουμε τα όρια του mobile, της ψηφιακής τεχνολογίας και της τεχνολογίας των τηλεοράσεων, η βιομηχανία μας θα πρέπει να ενδιαφέρεται για το πώς να κάνουμε τα οφέλη προσιτά σε όλους και να υποστηρίξουμε εκείνους, που δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με τις πιο πρόσφατες έννοιες, όπως το Internet of Things. Είναι σημαντικό να τους έχουμε όλους μαζί μας, γεγονός που αποτελεί και τον λόγο για τον οποίο επενδύουμε σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργία προϊόντων, που είναι πραγματικά έξυπνα, απλά, φιλικά προς τον χρήστη, ασφαλή και εύκολο να γίνουν κατανοητά. Επιπλέον, προσφέρουμε άμεση υποστήριξη πελατών από εξειδικευμένο προσωπικό στο Διαδίκτυο και στα καταστήματα λιανικής πώλησης που διαθέτουμε».
Για να εξασφαλίσει ότι οι μελλοντικές γενιές θα είναι εξοικειωμένες με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, η Samsung συνεργάζεται πανευρωπαϊκά με σχολεία και πανεπιστήμια, προκειμένου να διευκολύνει την προηγμένη εκμάθηση ψηφιακών δεξιοτήτων μέσα από δύο βασικά προγράμματα: τις Ψηφιακές Τάξεις και τα Ινστιτούτα Τεχνολογίας. Στόχος της Samsung είναι να εκπαιδεύσει 400.000 νέους σε όλη την Ευρώπη έως το 2020, δεσμευόμενη ως μέρος του Grand Coalition for Digital Jobs της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μέχρι στιγμής, η Samsung έχει δημιουργήσει πάνω από 600 Ψηφιακές Τάξεις, 48 Ινστιτούτα Τεχνολογίας και έχει ωφελήσει περισσότερους από 100.000 νέους.

Οι Ευρωπαίοι λατρεύουν τα emojis

Ενώ η γλώσσα της τεχνολογίας αναπτύσσεται, το ίδιο συμβαίνει και με τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος επιλέγει να εκφράσει τον εαυτό του με οπτικά μέσα. Τα emojis θεωρούνται ως μία νέα παγκόσμια γλώσσα, ωστόσο η μελέτη της Samsung βρήκε πως πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα, όσον αφορά στο τι πραγματικά είναι αυτοί οι νέοι χαρακτήρες. Το 18% των Ελλήνων προσποιήθηκαν ότι γνωρίζουν τι πραγματικά σημαίνουν τα emojis σε σύγκριση με το 13% των Ευρωπαίων.

Οι πιο χρήσιμες εφαρμογές

Η έρευνα εξέτασε επίσης, ποιες εφαρμογές βρίσκουν περισσότερο χρήσιμες οι Ευρωπαίοι. Αποκαλύφθηκε πως οι εφαρμογές με χάρτες έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο, με την έννοια ότι έκαναν τη ζωή τους ευκολότερη, πράγμα που ανέφερε το 66%. Ακολουθούν οι εφαρμογές για τον καιρό (56%) και οι εφαρμογές για την κάμερα του κινητού (51%). Αντίστοιχα οι ίδιες εφαρμογές ενδιαφέρουν περισσότερο και τους Έλληνες.

Ενδιαφέροντα πορίσματα της έρευνας για την Ελλάδα

Σύμφωνα με την έρευνα, το 83% των Ελλήνων διαθέτει smartphone και το 53% διαθέτει tablet, συμβαδίζοντας με το αντίστοιχο ποσοστό του μέσου όρου της Ευρώπης (83% των Ευρωπαίων διαθέτουν smartphone και 50% διαθέτουν tablet). Επιπλέον, οι δύο πιο συχνοί λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες προσποιούνται για τις γνώσεις τους στην τεχνολογία είναι για να μην φανούν ανόητοι ή αδαείς μπροστά στους συνάδελφούς τους (23%) ή στους φίλους τους και τον/την σύντροφό τους (21%). Η γνώμη του περίγυρου φαίνεται να απασχολεί λιγότερο τους Ευρωπαίους, καθώς τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 18% και 14%.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης