The Elder Scrolls V: Skyrim SE - Review: Το μέγεθος μετράει

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2016, 12:00
The Elder Scrolls V: Skyrim SE - Review: Το μέγεθος μετράει
Του Χρήστου Καράμπελα

Πληροφορίες

Τίτλος: The Elder Scrolls V: Skyrim - Special Edition
Πλατφόρμες: PlayStation 4 / Xbox One / PC
Tested on: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Bethesda Game Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Bethesda Softworks
Είδος: Action Role Playing
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 28 Οκτωβρίου 2016





Ασχέτως εάν τα παιχνίδια ρόλων (RPG) έχουν συγκεκριμένο κοινό, όλοι οι gamers οφείλουν να παραδεχτούν ότι δεν υπάρχει άλλο παιχνίδι στην κατηγορία σαν το The Elder Scrolls V: Skyrim. Είναι καλύτερο RPG και από το «τεράστιο» Fallout, παρόλο που δε φιλοξενεί ένα παράλληλο ραδιενεργό σύμπαν και slow motion εκρήξεις και αυτό γιατί πολύ απλά, πέντε χρόνια μετά την έκδοση του ακόμα και στη remastered έκδοση για το PS4 παραμένει «φρέσκο». Τρεις λέξεις θεωρούμε πως συνοψίζουν απόλυτα τη μαγεία του Skyrim: Μάχες - με - δράκους!


Μπορείτε να βρείτε περισσότερα παιχνίδια για PlayStation 4, Xbox One και PC ΕΔΩ.


Το ερώτημα είναι εάν αξίζει κάποιος, που ξόδεψε τις περίπου 200 ώρες που χρειάζονται κατά μέσο όρο να τερματίσει το παιχνίδι πέντε χρόνια πίσω, να ξανά-ασχοληθείΤο παιχνίδι έχει ρετουσαριστεί οπτικά πολύ καλά, ώστε να μπορεί να σταθεί δίπλα στα νεότερα παιχνίδια, αλλά κατά τα άλλα είναι το ίδιο ακριβώς παιχνίδι που αγαπήσαμε όταν πρωτοβγήκε το 2011.

Το ερώτημα είναι εάν αξίζει κάποιος, που ξόδεψε τις περίπου 200 ώρες που χρειάζονται κατά μέσο όρο να τερματίσει το παιχνίδι πέντε χρόνια πίσω, να ξανά-ασχοληθεί. Η απάντηση είναι "Ναι" για έναν πολύ απλό λόγο: Το σύμπαν του Skyrim είναι αχανές και οι επιλογές και τα storylines σχεδόν ανεξάντλητα.



Εάν πάλι ανήκετε στους gamers που δεν έχουν ιδέα από τον φανταστικό κόσμο του παιχνιδιού, μάλλον πρέπει να «βουτήξετε» το συντομότερο, διότι αν μη τι άλλο, το Skyrim είναι ο ορισμός του RPG fantasy παιχνιδιού.

Ας πάμε όμως λίγο στα basics… Τι προσφέρει η remastered έκδοση και σε τι διαφέρει από την προηγούμενη…

Γραφικά

Η εικόνα και τα γραφικά του παιχνιδιού είναι σαφώς βελτιωμένα και αυτό παρατηρείται πιο πολύ σε λεπτομέρειες στους χαρακτήρες (πτυχές ρούχων, δέρμα, μαλλιά, ανάγλυφα όπλων και τοίχων κλπ.) όσο και στον φωτισμό και τα λεπτομερέστερα γραφικά στο γύρω περιβάλλον. Σίγουρα στο Skyrim του 2016 υπάρχει μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Θα περιμέναμε βέβαια να δούμε τη δημιουργία της Bethesda να «τρέχει» και στα 60fps, αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε.

Τα γραφικά μπορεί να είναι εμφανώς καλύτερα σε υφές, ωστόσο, αλλά χάνουν λίγο σε φυσική κίνηση. Τα animations είναι στα πρότυπα του 2011 και άρα με τα σημερινά δεδομένα μπορεί σε μερικά σημεία να μοιάζουν λίγο… παλιά. Επιπρόσθετα, αν έχετε δει τα πανέμορφα mods που υπάρχουν στην έκδοση για PC, μην περιμένετε κάτι αντίστοιχο: Υπάρχουν απλά βελτιώσεις στα ήδη υπάρχοντα textures και assets της προηγούμενης έκδοσης. Οι φωτισμοί είναι πιο ατμοσφαιρικοί, ενδεχομένως λίγο παραπάνω από ότι θα έπρεπε δίνοντας μια σκοτεινή -ανά στιγμής- "γκρίζα" απόχρωση στο παιχνίδι σε σύγκριση με το προηγούμενο που ήταν λίγο πιο... έγχρωμο.



Storyline

Η ιστορία θυμίζει λίγο πολύ Game Of Thrones (σήμερα – το 2011 δεν ήταν τόσο διαδεδομένα τα βιβλία του Μάρτιν). Μετά την απίστευτη επιτυχία του Oblivion, του προηγούμενου κεφαλαίου της σειράς, το Skyrim ήρθε να προσφέρει αυτό που το κοινό ζητούσε: Περισσότερο The Elder Scrolls.

Μετά τα γεγονότα του Oblivion, η περιοχή του Skyrim μαστίζεται από έναν εμφύλιο μεταξύ των ντόπιων κατοίκων του, των Nords. Μερικοί από αυτούς θέλουν να ανεξαρτητοποιηθούν από την αυτοκρατορία και άλλοι ισχυρίζονται πως η τωρινή κατάσταση είναι πιο συμφέρουσα για την επαρχία. Μέσα σε όλη αυτή την αναμπουμπούλα, και ενώ ο πόλεμος μαίνεται, κάνουν την εμφάνισή τους οι δράκοι, μια «φυλή» που είχε αιώνες τώρα εξαφανιστεί από τον κόσμο της Tamriel, και όλοι αναρωτιούνται, γιατί τώρα.



Ο ήρωας σας (όποιος είναι και όπως τον έχετε διαμορφώσει) ανακαλύπτει τυχαία πως είναι ίσως ο τελευταίος με την ιδιότητα του Dragonborn, την ιδιότητα δηλαδή να καταλαβαίνει τη γλώσσα των δράκων. Έχοντας αυτή τη δύναμη, επιχειρεί μια αντεπίθεση στα μυστηριώδη αυτά πλάσματα, γιατί ειδάλλως, όπως προέβλεψαν οι Elder Scrolls, οι δράκοι θα καταστρέψουν τον κόσμο.

 Αν και σχετικά απλοϊκό, το storyline πείθει- μέσα στο παιχνίδι άλλωστε ξετυλίγονται όλες οι πιθανές πτυχές του μύθου είτε μέσα από παράλληλες αποστολές, είτε από μικρές ανακαλύψεις σε αντικείμενα, περγαμηνές, βιβλία ή και… τοπία. Είναι λυπηρό ωστόσο το ότι δεν υπάρχει κυριολεκτικά καθόλου νέο περιεχόμενο (πέρα από τα DLC, που είχαν κυκλοφορήσει), κάτι που πιθανότατα περίμεναν οι fans, δεδομένου ότι μιλάμε για επετειακή έκδοση.



Χειρισμός / Gameplay

Για να είμαστε δίκαιοι, κανένα από αυτά τα υπόλοιπα παιχνίδια  RPG δεν έχει το... μέγεθος του The Elder Scrolls VΤο παιχνίδι ξεκινά με τον ήρωά σας να είναι δεμένος πισθάγκωνα σε ένα καρότσι που μεταφέρει παράνομους. Το backstory είναι άγνωστο και ξετυλίγεται βήμα-βήμα, παρασύροντας τον παίχτη στη μυθοπλασία του παιχνιδιού. Μόλις κατεβείτε από το αμαξίδιο, καλείστε να διαμορφώσετε εμφανισιακά τον ήρωά σας όπως εσείς επιθυμείτε, από τα βασικά του στοιχεία (φυλή, αν είναι άνθρωπος ή ξωτικό κτλ) μέχρι και τις πιο μικρές φυσιογνωμικές λεπτομέρειες (π.χ. επιλέγεται ποια είναι η ιδανική για εσάς απόσταση της μύτης από το στόμα του ή πόσο έντονα είναι τα φρύδια του!).

Ανεξάρτητα από το πώς να προσαρμόσετε τον χαρακτήρα σας, η δράση είναι διασκεδαστική και ποικίλη. Τρολς, ζόμπι, νεκρομάντεις, ληστές, μάγισσες και πολλοί άλλοι εχθροί θα προσπαθήσουν στην πορεία του παιχνιδιού να σας εξοντώσουν. Και εσείς, κραδαίνοντας ένα σπαθί (ή σφυρί, δόρυ ή όποια άλλα όπλα έχετε αποκτήσει ανάλογα με το επίπεδο που είστε) και μια ασπίδα (ή και όχι) καλείστε να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας σε σφιχτές μάχες με γρήγορα χτυπήματα, zaps και μπλοκ (σημειώνεται ότι οι μάχες είναι οι μέχρι στιγμής οι καλύτερες της σειράς). Οι μάχες και το combat mode θέλουν λίγο εξάσκηση και καλούν τον παίκτη να γίνει ευέλικτος και να κάνει γρήγορες επιλογές. Κάποια combos οδηγούν σε κινήσεις slow motion (βλέπε Fallout 3).



Η κίνηση του ήρωα είναι κατά πολύ βελτιωμένη: Μπορείτε τώρα είτε να βλέπετε τον ήρωα να δρα είτε να παίξετε σε first person οπτική –μέσα από τα μάτια του- και να αισθανθείτε ότι εσείς ο ίδιος κινείστε στο περιβάλλον. Αυτό που δεν έχει βελτιωθεί είναι ο οδηγός του παιχνιδιού, ο ήρωας-AI που μας καθοδηγεί. Αναμφίβολα είναι απαραίτητο να έχουμε έναν σύντροφο μαζί για να μας βοηθήσει να βρούμε τον δρόμο μας, ωστόσο πολλές φορές οι σύντροφοι δρουν… χαζά: Μπαίνουν μπροστά σας όταν περνάτε από στενά περάσματα και μπορεί να σας εγκαταλείψουν στη μάχη όταν η μπάρα ζωή σας είναι ένα βήμα πριν εξαντληθεί.

Εκτός από μάχες, εάν είστε πιο σκοτεινός τύπος που του αρέσει να λειτουργεί σε… stealth mode (όχι σαν αυτή του Batman Arkham) στο Skyrim καλείστε να κλέψετε αντικείμενα και χρήματα από τις τσέπες ηρώων ή να διαρρήξετε σπίτια και κλειδαριές. Η διάρρηξη λουκέτων δε λειτουργεί όπως θυμόμαστε από το Oblivion, αλλά ακολουθεί τη γραμμή του Fallout 3 που καλεί τον παίκτη να περιστρέφει τα διαρρηκτικά εργαλεία στην κλειδαριά, μέχρις ότου βρουν την σωστή θέση ή… σπάσουν.



Εάν μάλιστα νιώθετε άνετα στις σκιές μπορείτε να εντρυφήσετε στον βαμπιρισμό (ναι, σωστά διαβάσατε) μέσω ορισμένων ξορκιών. Μια άλλη δραστηριότητα είναι να επιλέξετε τα βότανα και συστατικά για να δημιουργήσετε φίλτρα. Παράλληλα μπορείτε να εξοπλίσετε με ξόρκια -υπό τη μορφή πολύτιμων λίθων – τις πανοπλίες σας για να τους δώσετε περισσότερη ισχύ, αντοχή ή δυνατότητες.

Στο Skyrim υπάρχουν επίσης διάσπαρτα βιβλία και αναφορές για να σας παρασύρουν σε παράλληλες αναζητήσεις. Αν δεν είστε μεγάλος φαν της ανάγνωσης βιβλίων σε παιχνίδια RPG, ίσως εδώ θα πρέπει να της δώσετε μια ευκαιρία. Κι αν δείτε ότι δεν έχετε όρεξη να διαβάσει την πλούσια ιστορία της Tamriel, μπορείτε τον τόμο που βρίσκεται να τον αρπάξετε και να τον διαβάσετε αργότερα. Υπάρχουν πολλά που αξίζει να διαβάσετε για βρικόλακες, ευγενείς ήρωες και θεούς που εκχωρούν τις ευλογίες τους για τους οπαδούς τους. Οι οπαδοί του Elder Scrolls θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα κάποιες αναφορές που γίνονται σε προηγούμενη παιχνίδια και τη μυθολογία του παιχνιδιού.



Μερικές περίεργες λεπτομέρειες είναι ενοχλητικές: Ένας χαρακτήρας μπορεί να ξεκινήσει συνομιλία με κάποιον άλλο μέσα από το… ταβάνι. Η φλυαρία των κοντινών χαρακτήρων θα μπορούσε να αποπνίξει μια σημαντική για την ιστορία πληροφορία που σας δίνει κάποιος. Οι φωνές δύο καταστηματαρχών που στέκονται δίπλα-δίπλα μπορεί να έχουν ηχογραφηθεί από τον ίδιο ηθοποιό και να επαναλαμβάνουν τις ίδιες ατάκες. Μικρά δηλαδή κολληματάκια, που όμως είναι αναπόφευκτα.

Αυτό που πρέπει σίγουρα να επισημανθεί είναι η ιδιαιτερότητα του Skyrim όσον αφορά τη χωροθέτηση και το χάρτη: Ο δρόμος στο Skyrim δεν είναι σχεδόν ποτέ ευδιάκριτος, αντίθετα είναι αχανής, καθώς οι σχεδιαστές έχουν αποτυπώσει με κάθε λεπτομέρεια μια ολόκληρη ήπειρο. Ως αποτέλεσμα, ο παίκτης βρίσκει τον εαυτό του να αναζητά για ώρα την κατάλληλη πορεία, ώστε να βρεθεί σε μία συγκεκριμένη περιοχή.



Αυτό, αν και μπορεί να εξοργίσει ανά στιγμές, αποτελεί ωστόσο μέρος της τεράστιας γοητείας και θέλξης του παιχνιδιού: Το Skyrim αποτελεί ένα ψηφιακό σύμπαν φαντασίας. Το περιβάλλον είναι γεμάτο εκπλήξεις, τις οποίες ο παίκτης καλείται να αποκαλύψει, είτε αυτές αποτελούν μέρος μιας αποστολής, είτε όχι.

Συμπεράσματα

Αν έχετε παίξει τα προηγούμενα Skyrim, οι μικρές δυσλειτουργίες και παραδοξότητες που θα παρατηρήσατε κατά το gameplay δεν αποτελούν έκπληξη. Αναμφίβολα, η επανέκδοση του Skyrim έρχεται σε μια χρονική στιγμή που κυκλοφορούν αρκετά ποιοτικά RPG με καλύτερες μάχες, λιγότερα σφάλματα, εντυπωσιακές κινηματογραφικές σεκάνς, κτλ.

Για να είμαστε δίκαιοι ωστόσο, κανένα από αυτά τα υπόλοιπα παιχνίδια δεν έχουν το... μέγεθος του The Elder Scrolls V. Και με τη λέξη «μέγεθος» δεν εννοούμε μόνο τον αχανή σε έκταση κόσμο του παιχνιδιού, αλλά ότι οι περισσότερες αποστολές είναι απλά τόσο απολαυστικές και πλήρεις: Είτε ο παίκτης επιτίθεται με το σπαθί του σε έναν δράκο και πετσοκόβει τα φτερά του, είτε φέρνει τους νεκρούς πίσω στη ζωή, είτε είναι απλά στο τραπέζι του αλχημιστή και πειραματίζεται με φίλτρα.

Το Skyrim καταφέρνει και εκτελεί εύκολα το πιο ενδιαφέρον... ξόρκι: Κάνει τον χρόνο (πολύ χρόνο!) να εξαφανιστεί, προτού ο παίκτης το καταλάβει!

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την IGE S.A. για τις ανάγκες του Review. 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2016, 12:00