The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Review: Ένα διαμάντι που κανείς δεν πρέπει να χάσει

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Review: Ένα διαμάντι που κανείς δεν πρέπει να χάσει
Πληροφορίες

Τίτλος: The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Διαθέσιμο σε: Switch / Wii U
Δοκιμάστηκε σε: Switch
Εταιρεία Ανάπτυξης: Nintendo EPD
Εκδότρια Εταιρεία: Nintendo
Είδος: Action Adventure
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 3 Μαρτίου 2017



 
Εισαγωγή
Η σειρά The Legend of Zelda ίσως είναι μία από τις μεγαλύτερες σειρές βιντεοπαιχνιδιών με τους τίτλους της να είναι όλο και καλύτεροι. To μεγάλο «μπαμ» έκανε το The Legend of Zelda: Ocarina of Time μιας και παραμένει ακόμα και σήμερα ένας από τους καλύτερους τίτλους όλων των εποχών, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δεν υπήρξαν και άλλοι τίτλοι της σειράς που έγιναν κλασικοί.


Βρείτε περισσότερα παιχνίδια για το Nintendo Switch ΕΔΩ.



Η Nintendo με το λανσάρισμα της νέας της κονσόλας, Nintendo Switch, αποφάσισε να κυκλοφορήσει και την επόμενη προσθήκη της σειράς The Legend of Zelda, Breath of the Wild. Ο τίτλος είχε ανακοινωθεί αρχικά για Wii U το 2013 με στόχο να κυκλοφορήσει το 2015, ωστόσο ύστερα από δύο μεγάλες καθυστερήσεις φτάσαμε στο 2017 με τον τίτλο να αποτελεί ένα από τα μεγάλα χαρτιά του Switch, και ταυτόχρονα το τελευταίο χαρτί του Wii U.

Υπενθυμίζεται πως η τελευταία κυκλοφορία νέου παιχνιδιού της σειράς σε οικιακή κονσόλα της εταιρείας ήταν το Skyward Sword που κυκλοφόρησε το 2011 για Wii και Wii U, με το κενό να καλύπτεται από τα A Link Between Worlds και Tri Force Heroes που κυκλοφόρησαν στο 3DS.



Ιστορία
Στο μακρινό παρελθόν οι φυλές της Hyrule ζούσαν αρμονικά μέχρι την εμφάνιση του Calamity Ganon. Δέκα χιλιάδες χρόνια αργότερα και επιστρέφοντας σε μια μεσαιωνική κατάσταση μετά τις καταστροφές του Ganon, το βασίλειο της Hyrule ανακάλυψε τα τεχνολογικά επιτεύγματα που είχαν αφήσει πίσω οι πρόγονοί τους, μαζί με μία προφητεία που ανέφερε την επιστροφή του Calamity Ganon. Οι μόνοι που θα μπορούσαν να το σταματήσουν ήταν οι guardians και τα divine beasts, που θα χειρίζονταν οι champions των περιοχών της Hyrule. Έτσι, ο ήρωας, η πριγκίπισσα και οι champions προσπάθησαν να σταματήσουν την καταστροφή, αλλά απέτυχαν. Ο ήρωας τραυματίστηκε σοβαρά, όμως μεταφέρθηκε στο Shrine of Resurrection, όπου και παρέμεινε εκεί για τα επόμενα εκατό χρόνια σε βαθύ ύπνο.

Το Breath of the Wild ξεκινά με την αφύπνιση του Link ύστερα από εκατό χρόνια, με τον ήρωα να πάσχει από αμνησία και να μην γνωρίζει τίποτα για τα γεγονότα που έχουν λάβει χώρα, ούτε καν τους συμμάχους του. Στο μεταξύ, το Calamity Ganon συνεχίζει να υπάρχει και να γίνεται πιο ισχυρό έχοντας πλέον στην κατοχή του τους guardians και τα divine beasts.



Με τον Link να ακούει μια φωνή να ζητάει βοήθεια, οι παίκτες καλούνται να οδηγήσουν τον ήρωα σε διάφορες περιοχές του χάρτη, προκειμένου να ανακτήσει τον έλεγχο των divine beasts και να φτάσει στο κάστρο της Hyrule, όπου θα αντιμετωπίσει το Calamity Ganon.

Gameplay
Έχουμε να κάνουμε με έναν open world action RPG τίτλο με έναν τεράστιο χάρτη ελεύθερο για πλήρη περιήγηση. Ο χάρτης αυτός έχει εμπλουτιστεί με πολλές διαφορετικές περιοχές που έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, από δάση και χιονισμένα όρη, μέχρι ερήμους και ηφαίστεια. Σε αυτές τις περιοχές ο παίκτης μπορεί να βρει διάφορα camps με εχθρούς, που αν τους εξολοθρεύσει θα λάβει ένα chest ως έπαθλο, το οποίο περιλαμβάνει χρήσιμα αντικείμενα. Μετά την ολοκλήρωση αυτών των camps, θα παραμείνουν άδεια μέχρι να εμφανιστεί το blood moon. Το blood moon είναι ένας μηχανισμός μέσα από τον οποίο επανεμφανίζονται οι εχθροί που έχουν ήδη ηττηθεί με αποτέλεσμα να παραμένει γεμάτος ο κόσμος που μας έχει ετοιμάσει η Nintendo, παρόλο που μιλάμε για έναν χάρτη που είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν του Twilight Princess.



Εκτός από τα camps, ο χάρτης έχει πολλά σημεία ενδιαφέροντος, πλανόδιους NPCs που είτε πουλάνε πράγματα, είτε έχουν side missions που μπορείτε να ολοκληρώσετε, πόλεις, πύργους και shrines. Θα μείνουμε στα δύο τελευταία με τους πύργους και τα shrines να λειτουργούν ως σημεία για το fast travel σύστημα του τίτλου. Όταν ο παίκτης φτάνει στην κορυφή ενός πύργου, μπορεί να ξεκλειδώσει τον χάρτη της περιοχής, ενώ εξαιτίας του ύψους του μπορεί να σημαδέψει σημεία στα οποία θέλει να πάει μέσω μιας λειτουργίας, όπου μπορείτε να ελέγξετε τη γύρω περιοχή σας με κιάλια.

Σειρά έχουν τα shrines, που εκτός από σημεία για fast travel παίζουν έναν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο. Κατ' αρχάς, τα shrines αποτελούν ενδιαφέροντα puzzle rooms, που καλείται να λύσει ο παίκτης. Με την ολοκλήρωση των πρώτων βασικών shrines έχουμε και την ανάκτηση ρούνων. Οι ρούνοι αυτοί προσφέρουν ειδικές ικανότητες, όπως τη δημιουργία βόμβας, τη διακοπή του χρόνου σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, την ψύξη του νερού και τον μαγνητισμό αντικειμένων. Αυτές οι ικανότητες θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν είτε ξεχωριστά είτε σε συνδυασμό για να ολοκληρωθεί η πλειοψηφία των γρίφων, ενώ μπορούν να βοηθήσουν τον παίκτη και στις μάχες. Οι γρίφοι του τίτλου είναι ένα από τα πιο δυνατά σημεία του, μιας και οι περισσότεροι μπορούν να προβληματίσουν έντονα τον παίκτη.



Μιας και όπως είπαμε μιλάμε για RPG, ο Link έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τον εξοπλισμό του, να φάει και να μαγειρέψει. Η συλλογή αντικειμένων για τους συγκεκριμένους σκοπούς είναι αναγκαίο φαινόμενο και ευτυχώς ο κόσμος που μας έχει ετοιμάσει η Nintendo εκτός από τεράστιος είναι και πλούσιος με φυτά, ζώα, φρούτα, και άλλα που θα σας βοηθήσουν να αναπληρώσετε τη ζωή σας. Όλα αυτά μπορούν να συνδυαστούν στην μαγειρική, όπου ο παίκτης μπορεί να δημιουργήσει διάφορες συνταγές που αναπληρώνουν καρδιές και μπορεί να έχουν διάφορες επιδράσεις, όπως το να προσφέρουν επιπλέον armor για περιορισμένο χρόνο.

Εκτός από τρόφιμα, σημαντικό ρόλο παίζει και η συλλογή του εξοπλισμού του. Όπως θα περίμενε κανείς από ένα RPG, ο χαρακτήρας μας μπορεί να αλλάξει ρούχα προκειμένου να αυξήσει την άμυνα του. Τα όπλα με τα οποία εξοπλίζεται ο χαρακτήρας χωρίζονται σε one-handed όπλα, two-handed όπλα, ασπίδες, τόξα και βέλη. Η ποικιλία των όπλων είναι μεγάλη και κάθε ένα από αυτά έχει διαφορετική δύναμη, ένας αριθμός που εμφανίζεται κάτω από το εικονίδιο του. Το πρόβλημα σχετικά με τα όπλα είναι πως σπάνε σύντομα ύστερα από έναν αριθμό χτυπημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο παίκτης να αναζητά διαρκώς εξοπλισμό στα camps των εχθρών. Όσο περίεργο και αν ακούγεται δεν ήρθαμε ποτέ σε ολική έλλειψη όπλων, μιας και πάντα υπήρχαν εχθροί γύρω μας, οι οποίοι κουβαλούν τα ίδια ακριβώς όπλα που χρησιμοποιούμε και εμείς.



Τα δύο βασικά στατιστικά του χαρακτήρα μας είναι η ζωή του και το stamina (αντοχή). Η ζωή μετράται σε καρδιές οι οποίες σπάνε σε τέταρτα. Η ζημιά ανάλογα από που προέρχεται και την άμυνα που έχει ο παίκτης μας, είναι συνήθως τουλάχιστον μισής καρδιάς και δεν σπάει σε τέταρτα. Το stamina εμφανίζεται ως ένας κύκλος που επαναφορτίζεται από μόνος του και αφορά το τρέξιμο, το σκαρφάλωμα και το κολύμπι. Αν δεν δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στα δύο τελευταία, μπορεί να αποβούν μοιραία καθώς στο σκαρφάλωμα, εάν βρίσκεται σε μεγάλο ύψος μπορεί να πεθάνει από την πτώση, και αντίστοιχα, στο κολύμπι μπορεί να πνιγεί.

Για να αυξηθούν τα συγκεκριμένα στατιστικά χρειάζονται spirit orbs που δίνονται στον παίκτη ολοκληρώνοντας τα shrines. Συγκεκριμένα, χρειάζεται τέσσερα από αυτά προκειμένου να τα μετατρέψει είτε σε μία επιπλέον καρδιά, είτε σε μία μικρή επέκταση του κύκλου του stamina.



Οι μάχες και οι γρίφοι που κρύβονται μέσα στο παιχνίδι είναι φανταστικοί και σίγουρα δεν θα αφήσουν κανέναν παραπονεμένο. Με τα divine beasts που αποτελούνται από γρίφους και bosses να απαιτούν αρκετή σκέψη και στρατηγική αντίστοιχα, και σε συνδυασμό με το περιβάλλον, τα side missions και την εξερεύνηση, ο παίκτης βρίσκεται συνέχεια σε εγρήγορση και δεν θα βαρεθεί στιγμή, αφιερώνοντας πάρα πολλές ώρες στον τίτλο χωρίς καλά καλά να το καταλάβει μιας και η ώρα περνάει πολύ ευχάριστα.

Τεχνικά
Ο τεχνικός τομέας του Breath of the Wild είναι σχεδόν άριστος, κάτι στο οποίο μας έχει συνηθίσει η Nintendo. Τα εικαστικά έχουν αλλάξει αρκετά από την πρώτη φορά που είδαμε τον τίτλο, ομορφαίνοντας με τον καιρό. Χρησιμοποιεί cel-shading τεχνική σε συνδυασμό με soft shading, ενώ δίνεται μια «toon» αισθητική, όπως και σε προηγούμενους τίτλους της σειράς, διατηρώντας όμως και μια πιο ρεαλιστική υφή από τα άλλα. Τα physics του τίτλου, αλλά και τα εφέ του αξίζουν ιδιαίτερη μνεία, με τις φωτιές και τις εκρήξεις να τραβούν την προσοχή. Οι αντανακλάσεις επίσης είναι κορυφαίας ποιότητας.



Δυστυχώς, όμως, το «σχεδόν άριστος» οφείλεται σε ορισμένα frame drops που γίνονται αντιληπτά τόσο όσο χειριζόμαστε την κονσόλα σε portable mode, όσο και όταν είναι συνδεδεμένη στο dock της. Ευτυχώς, οι πτώσεις αυτές δεν είναι συχνές και σίγουρα δεν χαλάνε την εμπειρία που προσφέρει ο νέος μεγάλος τίτλος της Nintendo. Αν εξαιρέσει κανείς το συγκεκριμένο πρόβλημα, τόσο οπτικά όσο και ακουστικά έχουμε να κάνουμε με μία από τις καλύτερες δουλειές που έχουν γίνει στη σειρά The Legend of Zelda.

Συμπέρασμα
Το The Legend of Zelda: Breath of the Wild είναι σίγουρα ένας εξαιρετικός τίτλος με που έρχεται πολύ κοντά στην τελειότητα. Η εμπειρία που προσφέρει όχι μόνο στο gameplay, αλλά και οπτικά είναι αξιοθαύμαστη και σίγουρα δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε κάτι λιγότερο από μία σειρά που μας έχει συνηθίσει σε ποιοτικές κυκλοφορίες.

Το γεγονός πως κυκλοφόρησε στο Nintendo Switch το κάνει ακόμα καλύτερο μιας και μιλάμε για τον πρώτο μεγάλο τίτλο της σειράς που μπορεί να παίξει κανείς οπουδήποτε. Τέλος, όλοι μπορούν να το απολαύσουν το ίδιο, είτε είναι παλιοί οπαδοί της σειράς, είτε καινούργιοι που θέλουν να το δοκιμάσουν.

Βαθμολογία:  9/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.











Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 30 Μαρτίου 2017, 18:30