Πληροφορίες

Τίτλος: The Technomancer
Πλατφόρμες: PlayStation 4 / Xbox One / PC
Tested on: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Spiders
Εκδότρια Εταιρεία: Focus Home Interactive
Είδος: Action RPG
Ηλικίες: 16+

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόλογος
Η γαλλική εκδότρια εταιρία βιντεοπαιχνιδιών, Focus Home Interactive, είναι γνωστή στον χώρο κυρίως για τις κυκλοφορίες τίτλων που αφορούν τον διάσημο “φανταστικό” ντετέκτιβ Σέρλοκ Χολμς. Πέρα από αυτό όμως, δραστηριοποιείται από το 1996 έχοντας στο ενεργητικό της πολλές ακόμη αξιόλογες κυκλοφορίες. Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον της έχει στραφεί και σε μονοπάτια τίτλων με Action-RPG χαρακτήρα, διατηρώντας την εμπιστοσύνη της στο -επίσης γαλλικό- στούντιο ανάπτυξης, Spiders, για τη δημιουργία παιχνιδιών αυτού του είδους.

Η επιστημονική φαντασία είναι επίσης μια κατηγορία του ευρύτερου μυθοπλαστικού τομέα, που καλλιεργεί ο ανθρώπινος νους και δημοφιλές σημείο αναφοράς σε πολλές παραγωγές βιντεοπαιχνιδιών πλέον. Ο λόγος της επισήμανσης αυτής είναι το γεγονός πως στις τρεις τελευταίες συνεργασίες των Focus Home Interactive και Spiders η επιστημονική φαντασία είχε την τιμητική της. Το Mars: War Logs (2013) τοποθέτησε τους παίκτες στον πλανήτη Άρη, έναν αιώνα περίπου μετά την αποίκηση του ανθρώπου σε αυτόν, εν μέσω πολέμου που έχει ξεσπάσει για το πολυτιμότερο αγαθό -το νερό- μεταξύ των ισχυρότερων παρατάξεων που έχουν σχηματιστεί. Το Bound by Flame (2014) διαδραματίστηκε στην φανταστική γη της Vertiel. Εν μέσω πολέμου ξανά, ο πρωταγωνιστής βρίσκεται να συνυπάρχει με έναν πύρινο δαίμονα μέσα του, ερχόμενος σε δίλημμα κατά τη διάρκεια της ιστορίας για το αν θα επιτρέψει στον δαίμονα να “καταλάβει” το σώμα του, αποκτώντας πανίσχυρες δυνάμεις ή αν θα βασιστεί στις δικές του ικανότητες πολεμώντας το κακό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φτάνοντας στο 2016 και την 28η Ιουνίου, έχουμε την κυκλοφορία του The Technomancer. Ο τίτλος ανακοινώθηκε τον Απρίλιο του 2015. Αυτή είναι η τρίτη πρόταση των Focus home Interactive και Spiders στο προαναφερθέν είδος τα τελευταία χρόνια. Για να είμαστε ειλικρινείς, το Bound by Flame δεν κατάφερε να αφήσει τις εντυπώσεις που θα ήθελαν οι Γάλλοι, αποσπώντας μετριότατες κριτικές. Έτσι, το The Technomancer αποτελεί και ένα “στοίχημα” πλέον με την επιτυχία για τους ίδιους τους δημιουργούς του. Όπως έχει αναφέρει εξάλλου η CEO της Spiders, Jeanne Rousseau, πρόκειται για την μεγαλύτερη και ακριβότερη παραγωγή τους μέχρι σήμερα.

Σενάριο
To παιχνίδι ουσιαστικά αποτελεί συνέχεια του Mars: War Logs, καθώς τα γεγονότα του διαδραματίζονται στο ίδιο σύμπαν και τον ίδιο πλανήτη. Δύο αιώνες πλέον μετά την αποίκιση του ανθρώπου στον “Κόκκινο Πλανήτη” και ενώ ο μεγάλος πόλεμος για το νερό συνεχίζεται, εσείς έχετε τον έλεγχο ενός νεαρού Technomancer, εν ονόματι Zachariah. Οι Technomancers αποτελούν φυλή, που κατέχει τη δυνατότητα να εξαπολύει ισχυρές ηλεκτρικές επιθέσεις. Ως κάτοικος της περιοχής Ophir και καταταγμένος στην Abundance, μία εκ των ισχυρότερων στρατιωτικών παρατάξεων στον πλανήτη Άρη, σύντομα θα βρεθείτε επικηρυγμένοι από την μυστική αστυνομία. Ως κυνηγημένοι, θα ξεκινήσετε μία περιπέτεια ερχόμενοι αντιμέτωποι με τους κινδύνους του Κόκκινου Πλανήτη, θα έρθετε σε επαφή με άλλες φυλές, θα κάνετε σύμμαχους, εχθρούς και θα ανακαλύψετε χαμένες πόλεις και ένα μεγάλο μυστικό. Αυτή είναι και η θεωρία του σεναρίου.

Η φιλοσοφία του The Technomancer είναι ίδια με του Bound by Flame, για όσους έχετε ασχοληθεί μαζί του, αλλά ευτυχώς υπήρξαν ορισμένες απαραίτητες βελτιώσεις.Πρακτικά, το σενάριο σαν σύνολο δε θα λέγαμε πως αποτελεί “δυνατό χαρτί” για το παιχνίδι. Οι σύμμαχοι και οι εχθροί που θα επιλέξετε μέσα από τις ενέργειές σας στα Quests δεν προσφέρουν ουσιαστικές αλλαγές στο σενάριο, παρά μικρές διαφοροποιήσεις στην εξέλιξη κάποιων μελλοντικών Quests. Επίσης, δε γίνεται ουσιώδης αναφορά στον φημισμένο “Πόλεμο για το Νερό” και τα γεγονότα που προκάλεσαν τις ταξικές ανισότητες μεταξύ των φυλών, που έχουν πλέον αναπτυχθεί. Οι developers προτίμησαν να επικεντρωθούν γύρω από τον πρωταγωνιστή και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Θα έρθετε σε επαφή με αρκετές κλισέ καταστάσεις και ένα σενάριο που ενώ τις πρώτες ώρες θα κεντρίσει την περιέργεια σας, τελικά αδυνατεί στο μεγαλύτερο μέρος του να κρατήσει το ενδιαφέρον σας σε υψηλά επίπεδα.

Gameplay
Περνώντας στον πυρήνα του παιχνιδιού, που δεν είναι άλλος από το gameplay του, το The Technomancer δεν ήρθε για να φέρει την επανάσταση στο genre των Action-RPG. Προσπαθεί όμως να δανειστεί στοιχεία από επιτυχημένα franchises του είδους, όπως είναι τα “The Witcher” και “Mass Effect” και να τα ταιριάξει στο δικό του δημιουργικό ύφος. Η φιλοσοφία του είναι ίδια σε γενικές γραμμές με το Bound by Flame, για όσους έχετε ασχοληθεί μαζί του, αλλά ευτυχώς υπήρξαν ορισμένες απαραίτητες βελτιώσεις.

Ξεκινώντας, το παιχνίδι θα σας “καλωσορίσει” το Character Creation Tool του με σκοπό να διαμορφώσετε το πρόσωπο -και μόνο- που θέλετε να έχει ο χαρακτήρας σας. Το εύρος επιλογών, δυστυχώς, δεν αποτελεί “ατού” για τον τίτλο. Μερικά διαφορετικά προσχεδιασμένα πρόσωπα, αλλαγή στο χρώμα δέρματος, ματιών, μαλλιών, μερικά διαφορετικά κουρέματα και αυτό είναι όλο.

Ύστερα, έρχεται η γνωριμία με το σύστημα μάχης. Το The Technomancer διαθέτει τρία διαφορετικά είδη μάχης με το καθένα να είναι προσβάσιμο ανά πάσα στιγμή. Μπορείτε να μάχεστε ως Warrior χρησιμοποιώντας το κοντάρι σας, ως Guardian με ασπίδα και ρόπαλο ή ως Rogue με στιλέτο και πιστόλι. Κάθε στυλ έχει τα δικά του προτερήματα και μειονεκτήματα: απόσταση, ισχύ, μαζική επίθεση και ευελιξία. Και τα τρία συνοδεύονται από τις ηλεκτρικές επιθέσεις σας ως Technomancer. Οι ηλεκτρικές επιθέσεις είναι και αυτές που θεωρούμε σημαντικότερες και εντυπωσιακότερες στο παιχνίδι συγκριτικά με τις υπόλοιπες. Αυτό γιατί από την εμπειρία μας αντιληφθήκαμε πως δεν είναι απαραίτητο να συνδυάσουμε όλα τα στυλ μάχης για να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι. Ένα από τα στυλ που θα θεωρήσετε ότι σας ταιριάζει περισσότερο σε συνδυασμό με τις ηλεκτρικές επιθέσεις είναι αρκετά. Ένα αρνητικό στοιχείο που βρήκαμε είναι το γεγονός πως ο πρωταγωνιστής σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους χαρακτήρες του παιχνιδιού έχει αρκετά λιγότερους πόντους ζωής με την δυνατότητα επέκτασης να είναι μικρή. Αυτό σημαίνει από την μία πως κάθε μάχη πρέπει να προσεγγίζεται με προσοχή, αλλά από την άλλη κάνει τον θάνατό σας ευκολότερη υπόθεση ανεβάζοντας αχρείαστα το επίπεδο δυσκολίας.

Κάθε στυλ μάχης, όπως και οι ίδιες οι δυνατότητες σας είναι αναβαθμίσιμες. Καθώς ανεβαίνετε σε level, βραβεύεστε με πόντους που χρησιμοποιείτε στα skill trees του παίκτη σας. Εσείς διαλέγετε αν θέλετε να δώσετε βάση πρώτα στις ικανότητές σας ως Technomancer, βελτιώνοντας τις επιθέσεις σας ή στην ικανότητα να μάχεστε ως Warrior για παράδειγμα. Παράλληλα, αναπτύσσετε και τις δεξιότητές σας στο looting, το lockpicking, στην ικανότητα να πείθετε τους συνομιλητές σας και όχι μόνο. Μπορείτε πάντα να εξοπλίσετε τον παίκτη σας με νέα όπλα και ρουχισμό βελτιώνοντάς τον επιθετικά και αμυντικά. Δεν μπορούμε να πούμε πως μένουμε ικανοποιημένοι από τον συνολικό αριθμό των διαθέσιμων όπλων, ενώ σε θέμα ρουχισμού τα πράγματα είναι καλύτερα. Διαθέσιμος είναι και ένας μηχανισμός crafting στο παιχνίδι, χωρίς όμως να διατηρεί την σημαντική υπόσταση άλλων τίτλων του είδους. Δεν δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας νέου οπλισμού για παράδειγμα. Η μόνη δυνατότητα που δίνεται είναι αυτή της ενίσχυσης του υπάρχοντος εξοπλισμού, προσθέτοντας από ένα έως τρία εξαρτήματα όπου υπάρχει η δυνατότητα.

Πέρα από τις μάχες, το βασικότερο μέλημά σας είναι η ολοκλήρωση των κύριων και δευτερευόντων quests. Συγκριτικά με το Bound by Flame, o όγκος των quests εδώ είναι αρκετά μεγαλύτερος, με συνέπεια να ανεβαίνει και η συνολική διάρκεια του ίδιου του παιχνιδιού. Τα κύρια Quests έχουν να κάνουν με την ροή των βασικών γεγονότων αλλά και την “κληρονομιά” των Technomancers. Τα δευτερεύοντα quests ασχολούνται κυρίως με τους NPC’s και τις ανάγκες τους, δίνοντας σας έτσι την αίσθηση ότι συνυπάρχετε και αλληλεπιδράτε σε ένα ζωντανό περιβάλλον. To ενδιαφέρον να γνωρίσετε άλλες πτυχές του πλανήτη Άρη αυξάνεται με τα quests αυτά σε σχέση με το αντίστοιχο ενδιαφέρον στο Mars: War Logs. Το ύφος των αποστολών σε μεγάλο ποσοστό έχει πολιτική και ταξική υπόσταση και απαιτεί να ξυλοφορτώσετε αντιπάλους. Αρκετές φορές μπορείτε να ολοκληρώσετε με διαφορετικούς τρόπους ένα quest, επηρεάζοντας έτσι τις σχέσεις σας με τις διάφορες παρατάξεις. Η ολοκλήρωση των quests είναι και ο ευκολότερος τρόπος να ανεβείτε level.

Δυστυχώς, οι κύριες περιοχές του The Technomancer περιορίζονται σε τρεις.Δυστυχώς, οι κύριες περιοχές του The Technomancer περιορίζονται σε τρεις. Έτσι, θα αναγκαστείτε καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού να επισκεφθείτε τα ίδια σημεία ξανά και ξανά για να ολοκληρώσετε τα quests σας. Τα περιθώρια για επέκταση των περιοχών υπήρχαν. Αυτό που υστέρησε τελικά ήταν είτε το budget, είτε η έμπνευση. Η διάρκεια του παιχνιδιού είναι ικανοποιητική, ξεπερνώντας τις πενήντα ώρες αν αποφασίσετε να ασχοληθείτε με την πληθώρα από τα δευτερεύοντα quests. Όταν όμως θα κληθείτε να περιηγηθείτε στα ίδια σημεία ξανά και ξανά τότε η εμπειρία ίσως αποβεί και λίγο… βαρετή.

Άξια αναφοράς είναι και η ύπαρξη των Companions. Οι συντροφικοί χαρακτήρες που γνωρίζετε κατά τη διάρκεια της ιστορίας λειτουργούν βοηθητικά στις μάχες, αφού μπορείτε να έχετε ταυτόχρονα μέχρι δύο Companions στο party σας, με τον καθέναν να διαθέτει το δικό του στυλ μάχης. Κάθε συντροφικός χαρακτήρας διαθέτει από δύο quests για εσάς, τα οποία -σε συνδυασμό με τις μεταξύ σας συνομιλίες- σάς δίνουν πληροφορίες για το παρελθόν, την ταυτότητά τους και αλλάζουν το επίπεδο της σχέσης σας. Το τρίτο έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση κάποιου χαρακτηριστικού σας ως bonus όσο υπάρχει στο party σας ο συγκεκριμένος χαρακτήρας ή ακόμα και την επίτευξη μίας… ρομαντικής στιγμής. Εσείς, επίσης, είστε εκείνοι που καθορίζετε τον εξοπλισμό που διαθέτουν οι Companions.

Τεχνικός Τομέας
Το οπτικό αποτέλεσμα του The Technomancer είναι αξιόλογο. Δεδομένου πως δεν πρόκειται για AAA παραγωγή αλλά για κυκλοφορία “δεύτερου ραφιού” αν θέλετε, οι απαιτήσεις δεν θα μπορούσαν να είναι παράλογες. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι αρκετά λεπτομερή, ενώ σε ικανοποιητικά επίπεδα από άποψη textures παρουσιάζονται οι περιβάλλοντες χώροι. Ωστόσο, οι σκιές των χαρακτήρων είναι αρκετά τετραγωνισμένες, μειώνοντας έτσι το συνολικό βαθμό της οπτικής αισθητικής. Τα πρόσωπα των χαρακτήρων δεν διαθέτουν “παλμαρέ” εκφράσεων, διατηρώντας μία χλιαρή έκφραση τις περισσότερες φορές που αφαιρεί πόντους από τον τεχνικό τομέα. Τα καρέ διατηρούνται σταθερά στα 30 ανά δευτερόλεπτο προσφέροντας μία ομαλή εμπειρία οπτικά για εσάς.

Από εκεί και πέρα, η Α.Ι. (τεχνητή νοημοσύνη) δεν εντυπωσιάζει. Ύστερα από μερικές ώρες ενασχόλησης θα αντιληφθείτε ότι οι κινήσεις των εχθρών είναι προβλέψιμες και μετρημένες, ενώ και οι συντροφικοί χαρακτήρες δεν βοηθούν ιδιαίτερα σε μάχες με αρκετούς εχθρούς (εκεί που θα τους χρειαστείτε πραγματικά δηλαδή) και σύντομα καταλήγουν αναίσθητοι τις περισσότερες φορές.
Δυστυχώς, δεν καταφέραμε να αποφύγουμε κάποια σημαντικά bugs. Υπήρξαν φορές που ενώ συζητούσαμε με έναν συγκεκριμένο Companion δεν τον βλέπαμε καθόλου στην οθόνη. Σε κάποιο δευτερεύον quest, παρότι πραγματοποιήσαμε αυτό που μας ζητήθηκε, δεν αναγνωριζόταν από το παιχνίδι με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ολοκλήρωσή του. Το κυριότερο και πολύ σοβαρό, ωστόσο, ήταν το γεγονός ότι λόγω κάποιου bug δεν μας επιτρεπόταν η είσοδος σε σημαντική περιοχή για την εξέλιξη των γεγονότων της ιστορίας με αποτέλεσμα να μην μπορέσουμε να συνεχίσουμε το παιχνίδι. Επικοινωνήσαμε με την Focus Home Interactive, εκείνη παραδέχτηκε πως το bug υπάρχει, πως έχει αναφερθεί ξανά και αναμένεται να διορθωθεί με patch την εβδομάδα κυκλοφορίας του τίτλου. Τελικά, το patch (1.02) διατέθηκε δύο μέρες μετά την επίσημη κυκλοφορία του παιχνιδιού. Διόρθωσε το bug που απέτρεπε την συνέχιση της ιστορίας, όχι όμως και κάποια που επηρέαζαν δευτερεύοντα quests. Ως υποσημείωση, το bug αυτό -έως ότου να λυθεί- ήταν και ο λόγος που το παρόν άρθρο δεν δημοσιεύθηκε νωρίτερα.

Συμπέρασμα
Έχουμε να κάνουμε με ένα Action-RPG παιχνίδι από το “δεύτερο ράφι”, όμως παράλληλα με μία τίμια προσπάθεια από την πλευρά των δημιουργών του. Υπάρχουν εμφανείς βελτιώσεις σε σύγκριση με το Bound by Flame αλλά, σαφώς, υπήρχαν τα περιθώρια για κάτι καλύτερο. Διαθέτει σταθερούς και διασκεδαστικούς μηχανισμούς μάχης, πληθώρα από quests με ποικίλες -χωρίς ουσία όμως- καταλήξεις και πέντε πιθανά διαφορετικά endings. Συνδυάζει στοιχεία επιτυχημένων τίτλων του είδους, αλλά δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει και να ξεφύγει από κλισέ καταστάσεις. Μελανά σημεία τα bugs που συναντήσαμε, το “χλιαρό” σενάριο και η έλλειψη από περιοχές που θα σας οδηγήσει σε ένα επαναλαμβανόμενο backtracking.

Αν ψάχνετε το επόμενο “The Witcher” ή “Mass Effect”, τότε το The Technomancer δεν είναι αυτό που θα θέλατε. Aν, ωστόσο, είστε λάτρεις των Action-RPG παιχνιδιών, τότε αξίζει να δώσετε μια ευκαιρία στο πιο πρόσφατο δημιούργημα των Spiders και Focus Home Interactive, εφόσον το βρείτε στην αγορά σε συμφέρουσα τιμή για το πορτοφόλι σας.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Focus Home Interactive για τις ανάγκες του Review.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης