Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - Review: Βελτιωμένο, αλλά χάνει τον δρόμο του

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου 2019, 19:11
Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - Review: Βελτιωμένο, αλλά χάνει τον δρόμο του

 

Πληροφορίες


Τίτλος: Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint
Διαθέσιμο σε: PlayStation 4 / Xbox One / PC
Δοκιμάστηκε σε: PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Ubisoft Paris
Εκδότρια Εταιρεία: Ubisoft
Είδος: Tactical Shooter
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 4 Οκτωβρίου 2019

 


H Ubisoft το 2017, σύστησε στον κόσμο μια νέα εμπειρία Ghost Recon, το Wildlands. Ο νέος Tom Clancy τίτλος ξέφευγε από τα συνηθισμένα settings και μας γνώρισε με μία νέα ομάδα από Ghosts, η οποία είχε αποστολή να διαλύσει το μεγαλύτερο cartel ναρκωτικών στην Bolivia. Το Wildlands θεωρείται ένα από τα πιο επιτυχημένα παιχνίδια της Ubisoft, που μέχρι και πριν λίγους μήνες λάμβανε επιπρόσθετο υλικό. Τον Μάιο του 2019, η εκδότρια εταιρεία ανακοινώνει sequel για το Wildlands. Το Breakpoint είναι το 11ο παιχνίδι της σειράς Ghost Recon και αποτελεί ένα online tactical shooter, όπως και τα υπόλοιπα της σειράς, ενώ μοιράζεται το DNA του με το Wildlands, καθώς εκτυλίσσεται σε περιβάλλον ανοιχτού κόσμου.


Το Ghost Recon Breakpoint συνεχίζει λίγο μετά τα γεγονότα του τελευταίου DLC του Wildlands (Operation Oracle - στο οποίο έχουν πρόσβαση όλοι οι κάτοχοι του Wildlands, αφού είχε κυκλοφορήσει δωρεάν) και από τις αφιλόξενες ερήμους μάς μεταφέρει στο εξίσου εχθρικό, αλλά πανέμορφο νησί, Auroa, που είναι γεμάτο καταπράσινες πεδιάδες, χιονισμένες πλαγιές και πόλεις με προηγμένη τεχνολογία. Η Αμερικάνικη κυβέρνηση στέλνει μια μονάδα στρατιωτών στο νησί, όταν εκείνο αποκόβεται από τον υπόλοιπο κόσμο. Το πλοίο που μετέφερε τη μονάδα, βυθίστηκε στα ανοιχτά του νησιού μυστηριωδώς. Η CIA τότε εκκινεί την Operation Greenstone και στέλνει την ομάδα των Ghosts να ερευνήσουν. Υπαίτιος φαίνεται πως είναι η διάνοια που κατοικεί και έχει αγοράσει το νησί. Ο Jace Skell, έχοντας ιδρύσει εκεί τη προσωπική του "Silicon Valley" δημιουργεί αντίζηλους που θέλουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία του ως όπλο. Το ελικόπτερο της αποστολής μας πέφτει από ένα σμήνος drone και σε εκείνοτ το σημείο εμφανίζεται ο παλιός μας σύντροφος, Cole D. Walker (τον οποίο υποδύεται o Jon Bernthal), ο οποίος και μας προδίδει. Τα φαινόμενα στο νησί απατούν, τα φιλικά πρόσωπα δεν είναι φιλικά και τότε είναι που ξεκινάει η ανάγκη για εκδίκηση και δημιουργείται μια προσωπική βεντέτα κατά πάσα κατεύθυνση και με όποιον έχει στη κατοχή του μέρος της επικίνδυνης τεχνολογίας του Skell. Εμείς αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Nomad, τον οποίο και μπορούμε να παραμετροποιήσουμε εμφανισιακά. Θα πρέπει να βρούμε τους επιζώντες των επιθέσεων και να ρίξουμε το καθεστώς που έχει ριζωθεί στο νησί.

 

 

Το σενάριο του παιχνιδιού κυλάει ανώμαλα. Η μανία της εταιρείας να ενσωματώνει τη φύση ανοιχτού κόσμου με την επιλογή να δίνεται στον παίκτη, όσον αφορά τον στόχο που θα κυνηγήσει, σίγουρα δεν βοηθά την ροή, η οποία παρουσιάζεται προβληματική. Η τμηματική αλλά αδιάφορη εξέλιξη του Wildlands εδώ έχει αντικατασταθεί με κάτι πιο οργανικό, που όμως δυστυχώς χάνει τον δρόμο του περίπου μετά τις 7-8 ώρες της εισαγωγής, στέλνοντάς σας από το ένα αδιάφορο task στο επόμενο. Για να βοηθηθεί η εξιστόρηση, πλέον έχουμε κανονικά cutscenes, όπως έχουμε συνηθίσει από άλλους story-based τίτλους, όμως οι αδιάφοροι χαρακτήρες, οι ενοχλητικές προφορές τους και οι πολύ άσχημες και εκτός τόπου εμφανίσεις τους, χαλούν την κατά τ' άλλα "ειδικοδυναμίτικη" εμπειρία.
 

Φυσικά, δεν απουσιάζουν και έντονες σκηνές ειδικότερα όταν βλέπουμε τον πρωταγωνιστή Jon Bernthal στο ρόλο του κακού. H ερμηνεία του ηθοποιού είναι εξαιρετική, ενώ αρκετές φορές μας φέρνει στη μνήμη τον ρόλο του ως Punisher αφού ο σκληροτράχηλος Walker ξεπερνά... πολλά όρια. Οι σκηνές του ήταν πιο λίγες από ότι περιμέναμε όμως ήταν αναμενόμενα δυνατές. Σίγουρα θα θέλαμε περισσότερο screen time από όσο δόθηκε. Το βασικό campaign του παιχνιδιού είναι αρκετά μεγάλο σε διάρκεια και κρατάει περίπου 30-40 ώρες, χωρίς να συνυπολογίζουμε side quests και missions και τη συλλογή των collectibles.


Η Ubisoft έχει το συνήθειο να φυτεύει RPG στοιχεία στα παιχνίδια της και το Breakpoint δε τη γλιτώνει, αφού φέρει τέτοια στοιχεία στη βάση του, προσθέτοντας όμως και μερικούς ολοκαίνουριους μηχανισμούς στον σκελετό του. Όλα τα όπλα μας και ο εξοπλισμός μας έχουν στατιστικά και levels, ακριβώς όπως στη σειρά The Division. Άσχετα με αυτό του skill tree και του Nomad σαν χαρακτήρα. Σε συνδυασμό με τη φυσική κατάσταση, υποτίθεται πως επηρεάζουν την επίδοση μας στη μάχη. Το σύστημα αυτό, είναι εντελώς περιττό για το Breakpoint αφού δεν αποσκοπεί σε τίποτα άλλο, ίσως πέρα από το να μας κρατάει μακριά από μερικές περιοχές με πιο επικίνδυνους εχθρούς. Επιπροσθέτως, ο εξοπλισμός που φοράτε ώστε να ανέβουν τα στατιστικά αυτά, μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα, κρατώντας τους αριθμούς με διαφορετική όμως όψη. Το σύστημα αυτό θα φαινόταν πιο σωστό σε άλλα παιχνίδια, όντας μια καλή ιδέα που όμως δεν εκτελέστηκε σωστά.

 

Αντίστοιχα, το σύστημα με τα quests προέρχεται από τη σειρά Assassin's Creed. Φαίνεται ότι η εταιρεία χρησιμοποίησε τις επιτυχημένες ιδέες, που έχει προωθήσει με τα άλλα της παιχνίδια, δημιουργώντας ένα σύνολο που αφαιρεί τον χαρακτήρα της σειράς Ghost Recon. Αντ' αυτού έχουμε μια σχετικά ικανοποιητική εφαρμογή ιδεών που έχουμε δει σε άλλους τίτλους της Ubisoft. Ενώ κάποιες από αυτές ταιριάζουν, δυστυχώς η ομογενοποίηση των παιχνιδιών της εταιρείας και αυτό το "μπαστάρδεμα" από mechanics φαίνεται να αφαιρεί πόντους από την ταυτότητα της σειράς, δημιουργώντας έτσι όχι μόνο ένα χλιαρό αποτέλεσμα, αλλά... ακόμη ένα παιχνίδι από την Ubisoft. Και το λέμε δυστυχώς, με αρνητική χροιά πλέον. Η εταιρεία θα πρέπει να βρει ξανά τι είναι αυτό που κάνει ξεχωριστή την κάθε σειρά της και το Breakpoint είναι η πιο ισχυρή υπενθύμιση γι' αυτό.
 

Στο Breakpoint συναντάμε και τα γνωστά classes. Αυτές είναι οι Field Medic, Assault, Panther και Sharpshooter. Για αρχή φαίνονται λίγες αλλά στο μέλλον θα προστεθούν πολύ περισσότερες μέσω δωρεάν DLC. Μια από τις πιο ξεχωριστές νέες προσθήκες στο παιχνίδι είναι πως μπορούμε να καλυφτούμε με λάσπη και χιόνι από το περιβάλλον όταν βρισκόμαστε ξαπλωμένοι στο έδαφος με αποτέλεσμα οι κοντινοί μας εχθροί να μη μας αντιλαμβάνονται. Επίσης όσο περισσότερο φροντίζουμε τον Nomad, τόσο πιο αποτελεσματικός και ετοιμοπόλεμος θα είναι. Για παράδειγμα αν σε καταδιώξεις τελειώσει το stamina, μπορούμε να πιούμε νερό ώστε να αναπληρωθεί.
 

Το νησί Auroa κρύβει πολλούς θησαυρούς και λάφυρα στις ζούγκλες του, τις απότομες κορυφές του αλλά και τις προηγμένα τεχνολογικά συγκροτήματα που φιλοξενεί. Ο οπλισμός και τα εξαρτήματά τους που κρύβονται στα σεντούκια είναι αμέτρητα και κάθε ένα εξυπηρετεί διαφορετικούς σκοπούς και ανάγκες πάνω στη μάχη.

 

 

Το Ghost Recon Breakpoint έχει πολλές λεπτομέρειες που δείχνουν ότι στρέφεται προς τον ρεαλισμό. Για παράδειγμα, ξεχάστε το Fast Travel σύστημα που μεταφέρει τον παίκτη έξω από την επόμενη “επιχείρηση”. Αυτήν τη φορά το Fast Travel γίνεται πιο αυστηρό και μπορεί να γίνει μόνο μέσω ειδικών σημείων κατασκήνωσης, των Bivouacs. Τα Bivouacs είναι σημεία διάσπαρτα στο χάρτη, στα οποία και μπορούμε να εξετάσουμε τα όπλα μας, να ανεφοδιαστούμε, να κάνουμε craft αντικείμενα, να χρησιμοποιήσουμε buffs αλλά το κυριότερο να σχεδιάσουμε την τακτική μας για την επόμενη αποστολή. Τα σημεία αυτά είναι τοποθετημένα στρατηγικά στον χάρτη και για να τα χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει πρώτα να τα επισκεφτούμε τουλάχιστον μια φορά. Το Fast Travel μπορεί να μη μας μεταφέρει στις αποστολές όμως στα Bivouacs υπάρχουν οχήματα, που μας διευκολύνουν όπως ακριβώς θα γινόταν και σε μια αληθινή στρατιωτική αποστολή. Έτσι μπορούμε να προσεγγίσουμε το σημείο της επιχείρησης με πολλούς τρόπους. Καλώς ή κακώς, το περπάτημα και η οδήγηση αποτελεί μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού και υπάρχουν δεκάδες αιτίες για να σας βγάλουν εκτός πορείας και στόχου, ωστόσο πολλές φορές είναι διασκεδαστικό αφού έτσι ανακαλύπτουμε κάθε σπιθαμή του εντυπωσιακού χάρτη. Στη διάθεσή μας υπάρχουν μηχανές, γρήγορα αυτοκίνητα, τεθωρακισμένα, ελικόπτερα και βάρκες κάνοντας μας τη ζωή στην Auroa πολύ πιο εύκολη.
 

Παρόλα αυτά, υπάρχουν περιστάσεις, που το respawn και γενικά το traversal system του παιχνιδιού δεν βοηθούν στην εμπειρία. Το respawn συγκεκριμένα είναι ιδιαίτερα προβληματικό, με τυχαίες εντελώς εμφανίσεις στον χάρτη. Εν μέσω αποστολής και αφού χάναμε επανειλημμένα στο ίδιο σημείο, τη μία μας έβγαζε εντός της βάσης που χάναμε, δίπλα στον χαρακτήρα που έπρεπε να προστατέψουμε και την άλλη μας έβγαζε ένα χιλιόμετρο μακριά, το οποίο έπρεπε να ξαναπερπατήσουμε. Η συγκεκριμένη εμπειρία ήταν τουλάχιστον εφιαλτική, αφού κάθε φορά έπρεπε να κάνουμε ξανά την αναγνώριση της βάσης, που έπαιρνε περίπου 5-10 λεπτά, αλλά και να ανοίξουμε ξανά δρόμο, μέσα από το πλήθος των εχθρών. Οι τεράστιες αποστάσεις και η πιο... ρεαλιστική εμπειρία εδώ, σίγουρα δεν βοηθούν.

 

 

Το Breakpoint, είναι ένα καθαρόαιμο παιχνίδι βολών και λαμβάνει το είδος του πολύ σοβαρά, αγγίζοντας τη κατηγορία military simulation αν επιτρέπεται, όπως ακριβώς οι πρώτοι τίτλοι της σειράς, κάτι που σπανίζει πλέον στην εποχή μας. Η αίσθηση του shooting με αυτόματο τουφέκι, shotgun ακόμη και με το απλό πιστόλι είναι εξαιρετική, ενώ κάθε επιτυχημένη βολή από sniper rifle αφήνει μια ανεξήγητη αίσθηση ευχαρίστησης. Το παιχνίδι μας επιτρέπει να παίξουμε όπως θέλουμε, να μπούμε σε μια βάση και να ρίχνουμε ακατάπαυστα πυρά στους εχθρούς που θα έρχονται κατά πάνω μας, τίποτα όμως δε συγκρίνεται με το να καθαριστεί μια βάση εντελώς αθόρυβα χωρίς να πέσουμε στην αντίληψη των εχθρών και των drones τους, φέρνοντας τον παίκτη συνεχώς στα όριά του δημιουργώντας του νέες προκλήσεις κάθε φορά.
 

H εμπειρία του Ghost Recon Breakpoint έχει στηθεί έτσι ώστε να παίζεται με παρέα, χωρίς φυσικά να σας απαγορεύει να ξεκινήσετε εκστρατεία μόνοι. Η κοινή online πορεία του παιχνιδιού είναι ένα σημαντικό σημείο. Από την άλλη το PvP μέρος του αδυνατεί και παρά τα modes του, φαίνεται φτωχό σε αντίθεση με το κυρίως παιχνίδι. Βέβαια, η Ubisoft έχει σκοπό εκτός από τις υπόλοιπες πτυχές του Breakpoint, να εμπλουτίσει και το PvP κομμάτι με νέο υλικό. Στο παιχνίδι υπάρχουν και Raids τα οποία όμως απαιτούν το level του παίκτη να είναι πάνω από 150. Δε καταφέραμε να έρθουμε σε επαφή με αυτό το mode αφού μέχρι και τη στιγμή του review το mode είναι κλειστό για όλους τους παίκτες. Τέλος, στο σημείο αυτό θα έπρεπε να αναφερθεί πως ο τίτλος, απαιτεί συνεχή σύνδεση στο internet, κάτι που προκαλεί δυσαρέσκεια.
 

Τεχνικά μιλώντας, το Ghost Recon Breakpoint είναι ένα πολύ εντυπωσιακό στην όψη παιχνίδι. Τα οπτικά εφέ μας τράβηξαν αμέσως το ενδιαφέρον ενώ δε μπορούσε να περάσει απαρατήρητο το γεγονός πως ο καιρός του παιχνιδιού είναι δυναμικός και ανά πάσα στιγμή μπορεί να συννεφιάσει, να βρέξει ή να χιονίσει στα βουνά ενώ εννοείται πως υπάρχει και κύκλος μέρας και νύχτας. Στα cinematics φαίνεται πως η Ubisoft έδωσε αρκετή προσοχή όμως το lip sync είναι λίγο εκτός.

 

 

Σημαντική τεχνική προσθήκη αποτελεί πλέον το σύστημα αναγνώρισης κλίσης του τερέν, το οποίο ωθεί τον παίκτη να αντιδράσει αναλόγως ανηφόρας/κατηφόρας, ρίχνοντας το βάρος του ρεαλιστικά. Εντύπωση κάνει και το νέο σύστημα χρήσης foliage. Τα φυτά γύρω σας πλέον έχουν υπόσταση και αντιδρούν στα αντικείμενα, στο φως ή ακόμη και στον αέρα, δημιουργώντας πανέμορφες εικόνες. Το tesselation deformation στη λάσπη και το χιόνι αποτελούνε επίσης σημαντικό τεχνικό επίτευγμα.


Τα μοντέλα είναι εξαιρετικά μεγαλύτερης λεπτομέρειας σε σχέση με το Wildlands, ενώ εξίσου σημαντική βελτίωση βλέπουμε και στη γεωμετρία του κόσμου, που πλέον δείχνει ότι είναι πολύ πιο αναλυτική και κάνει τον προηγούμενο τίτλο να μοιάζει με προηγούμενη γενιά.
 

Το παιχνίδι στις premium κονσόλες (PS4 Pro, Xbox One X) έχει δύο διαφορετικά modes: Resolution και Graphics. Στο Resolution βλέπουμε τις αναλύσεις να πλησιάζουν τα 4K για το X και τα 2Κ για το PS4 Pro, ενώ στο Graphics βλέπουμε υψηλότερης ποιότητας assets (κοντά στα high του PC) με βασική διαφορά στο ambient occlusion σε σχέση με το Resolution mode. Η ανάλυση στο Graphics mode πέφτει αρκετά βέβαια, κοντά στα 1080p για το PS4 Pro και λίγο παραπάνω στο X. Η εικόνα είναι αρκετά πιο καθαρή στο Resolution, όμως εμείς προτιμήσαμε το Graphics, λόγω του συνολικά καλύτερου image quality. Σε όλες τις περιπτώσεις έχει cap στα 30fps και δεν παρατηρούνται σημαντικά framedrops.

 

 

Tο Breakpoint έχει -αναμενόμενα- bugs. Aς είμαστε ειλικρινείς, η τελική εμπειρία μας δεν καταστρέφεται, αλλά καλό θα ήταν επιτέλους η εταιρεία να φροντίσει λίγο καλύτερα τον συγκεκριμένο τομέα. Κάποια από αυτά δεν ενοχλούν τόσο, ενώ κάποια άλλα είχαν και πλάκα. Πολλά μοντέλα είναι σε λάθος θέση, textures δεν εμφανίζονται σωστά, τρομακτικές εκφράσεις στο motion capture ενώ κάποια physics μπορούν να κάνουν οχήματα και χαρακτήρες να συμπεριφέρονται αλλόκοτα. Από τη μία είναι φυσιολογικό να βλέπουμε glitches και bugs σε παιχνίδια τέτοιου βεληνεκούς ταυτόχρονα όμως είναι και αδικαιολόγητο.
 

To Ghost Recon Breakpoint είναι ικανό να στρατολογήσει νέους παίκτες στη σειρά αλλά και να φέρει τους βετεράνους πίσω. Έρχεται με απόλυτα ρεαλιστικό gameplay το οποίο φέρνει τους παίκτες στα όρια τους. Παρά τα ψεγάδια που έχει υπάρχουν βλέψεις να βελτίωση. Θα σας κρατήσει άπειρες ώρες συντροφιάς και διασκέδασης. Το Breakpoint είναι μια πάρα πολύ καλή επένδυση και προσθήκη στη σειρά Tom Clancy’s.

 

 

Συμπέρασμα
 

Το νέο παιχνίδι της σειράς Ghost Recon φαίνεται να ενσωματώνει κάποιες από τις ιδέες των άλλων παιχνιδιών της Ubisoft, χάνοντας στην πορεία την ταυτότητά του. Κάποιες από αυτές λειτουργούν όμως σωστά και στο σύνολο έχουμε σημαντική βελτίωση σε σχέση με το Wildlands. Αν σας άρεσε εκείνο, σίγουρα θα σας αρέσει και αυτό. Οι βελτιώσεις στον τεχνικό τομέα και ο Bernthal σίγουρα βοηθούν στο να το συμπαθήσετε.
 

Αν έχετε τους φίλους σας μαζί, σίγουρα θα το ευχαριστηθείτε περισσότερο, ενώ έχουν γίνει και σημαντικές προσπάθειες για την βελτίωση της εμπειρίας για έναν παίκτη. Ωστόσο, η τεράστια επανάληψη, τα προβλήματα της ροής και το απαράδεκτο respawn system σίγουρα θα προσπαθήσουν να... εμποδίσουν τη διασκέδασή σας.


Βαθμολογία:  7/10


Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του παιχνιδιού.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου 2019, 19:11