Uncharted 4: A Thief's End - Review

Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 12 Ιουνίου 2016, 12:55
Uncharted 4: A Thief's End - Review
Παύλος Κρούστης

Πληροφορίες
Τίτλος: Uncharted 4: A Thief's End / Το Τέλος ενός Κλέφτη
Πλατφόρμες: PlayStation 4
Developer: Naughty Dog
Publisher: Sony Interactive Entertainment
Είδος: Action-Adventure
Ηλικίες: 16+



Εισαγωγή
Πριν πολλά χρόνια, συγκεκριμένα το 1984, εμφανίστηκε μια εταιρεία ανάπτυξης video games, με την ονομασία Jam Software. Το 1989 η εταιρεία αυτή πήρε το όνομα Naughty Dog, με το οποίο και έμελλε να αλλάξει τον ρου της βιομηχανίας των video games. Ειδικότερα από το 1996 και μετά έχτισε μια ανοδική πορεία που την οδήγησε στο «πάνθεον» με πολλά εκατομμύρια πωλήσεις για όλα τα franchises, που δημιούργησε από τότε. Τα Crash Bandicoot, Jak & Daxter, The Last of Us και φυσικά η σειρά Uncharted αποτελούν μερικά απ' τα πιο φανταχτερά «διαμάντια» της βιομηχανίας, καθώς η εταιρεία μάς δίνει το ένα «Παιχνίδι της Χρονιάς» μετά το άλλο. Άραγε το Uncharted 4 καταφέρνει να διατηρήσει αυτά τα υψηλά στάνταρντς;

Όπως φαίνεται και από το όνομά του, πρόκειται για την τέταρτη και τελευταία περιπέτεια του Nathan Drake και της παρέας του. Ο Drake, τον οποίο γνωρίσαμε στο Uncharted: Drake's Fortune πριν 9 χρόνια, είχε έρθει στο PlayStation 3 ως ένας άλλος Indiana Jones ή Lara Croft αρσενικού γένους, ο οποίος με το χιούμορ του και το θάρρος του κέρδισε τη συμπάθεια των gamers. To breakthrough της σειράς ήρθε όμως με το Uncharted 2: Among Thieves, έναν τίτλο, που ξεπέρασε κάθε προσδοκία με την απαράμιλλη κινηματογραφικότητα και την εκπληκτική του δράση. Κερδίζοντας αμέτρητα "Game of the Year" βραβεία, είναι το παιχνίδι που ανέβασε την Naughty Dog στην κορυφή. Το Uncharted 3 έφερε ακόμα πιο εντυπωσιακές σκηνές σε μια περιπέτεια που μας έδειξε μια άλλη πλευρά του Drake. Οι απαιτήσεις για το Uncharted 4 ήταν τεράστιες, ειδικότερα αφού στο ενδιάμεσο διάστημα κυκλοφόρησε και το The Last of Us, που αποτέλεσε ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία από το Uncharted 2, δείχνοντας ένα studio που έχει ωριμάσει σε όλους τους τομείς και ειδικότερα στην εξιστόρηση. 



Η σειρά Uncharted είναι γνωστή για συγκεκριμένα πράγματα: το θέαμα, την τεχνική υπεροχή, τους διασκεδαστικούς διαλόγους και τους αξιομνημόνευτους χαρακτήρες. Το gameplay της σειράς βασίζεται σε δύο πυλώνες: το platforming-σκαρφάλωμα και τις μάχες, που βασίζονται σε cover based shooting. Το τέταρτο μέρος της σειράς κατά ένα μεγάλο ποσοστό καταφέρνει και ξεπερνά οτιδήποτε έχει κάνει στο παρελθόν και αυτό οφείλεται τόσο στη δύναμη του PS4, όσο και στην εμπειρία, που απέκτησε η Naughty Dog τα τελευταία χρόνια.

Σενάριο
Το σενάριο ξεκινά με το Nathan να έχει παρατήσει τις ριψοκίνδυνες καταστάσεις και το πιστολίδι, καθώς έχει τη ζωή που πάντα ήθελε με την Elena Fisher, την ρεπόρτερ που γνώρισε στο πρώτο παιχνίδι της σειράς. Ο πρώην τυχοδιώκτης πλέον δεν κυνηγά μυθικούς θησαυρούς, αλλά διατηρεί την ήρεμη ζωή του, παίζοντας PlayStation (συγκεκριμένα Crash Bandicoot, σε ένα από τα καλύτερα easter eggs, που έχουν υπάρξει ποτέ σε παιχνίδι) και κάνοντας καταδύσεις για να βγάλει τα προς το ζην. Η καθημερινότητά τους όμως διακόπτεται απότομα όταν εμφανίζεται για πρώτη φορά ο αδερφός του Nathan, o Sam. 



Το Uncharted 4 έχει ελληνικούς υπότιτλους και μενού, όπως και το Uncharted Collection.Αφού τα δύο αδέρφια ενημερώνονται για τα γεγονότα όλων των ετών, που ήταν χωρισμένοι, ο Sam "ξεφουρνίζει" στον αδερφό του ότι τον χρειάζεται για έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό: να βρουν το θησαυρό του θρυλικού πειρατή, Henry Avery. Ο Nathan στην αρχή αρνείται... μέχρι να πειστεί. Μέσα στα 20+ κεφάλαια του παιχνιδιού (συνολικής διάρκειας περίπου 15-17 ωρών στην κανονική δυσκολία), θα δείτε και αρκετά flashbacks, τα οποία έχουν σκοπό να δώσουν μια πιο ολοκληρωμένη οπτική για τον Sam, τον οποίο δε γνωρίζαμε ως τώρα, αλλά και να αφηγηθούν κάποια γεγονότα σημαντικά από το παρελθόν των αδερφών Drake, ώστε να πάρουμε καλύτερη εικόνα για τη σχέση μεταξύ τους.

Ο Sam δεν είναι ο μόνος νέος χαρακτήρας. Θα γνωρίσετε επίσης την Nadine και τον Rafe, που έχουν το ρόλο των "κακών" (...ίσως). Το επίτευγμα της Naughty Dog όσον αφορά το σενάριο έχει να κάνει με το πόσο καλογραμμένοι είναι οι χαρακτήρες και πόσο ρεαλιστικά παρουσιάζονται στον παίκτη τόσο μέσω του δράματος, όσο και μέσω του χιούμορ. Θα ζήσετε μοναδικές στιγμές τόσο με τα δύο αδέρφια, όσο και με το υπόλοιπο cast, το οποίο θα σας δημιουργήσει αυθεντικά συναισθήματα, ενώ κεντρικό ρόλο παίζει και η σχέση του Nate με την Elena. Αυτή είναι και η δύναμη του Uncharted 4, το οποίο διαθέτει άλλον έναν άσσο στο μανίκι του: τη νοσταλγία. 



Από την αρχή του παιχνιδιού, θα διακρίνετε μια πιο «γκρίζα» ατμόσφαιρα, κάτι το οποίο οφείλεται σε αυτή τη νοσταλγική διάθεση, που θέλησαν να χρησιμοποιήσουν οι developers για το τελευταίο μέρος της σειράς. Η «μαγεία» του «A Thief's End» έγκειται στο ότι ανάμεσα στις σκηνές με την ανελέητη δράση, κάνει χώρο για να σας θυμίσει τι σημαίνουν για τους fans αυτοί οι χαρακτήρες. Αυτή είναι η πεμπτουσία του και γι' αυτό υπερβαίνει τα όρια ενός απλού video game... Στο σύνολο μάς άφησε μια γλυκόπικρη γεύση, όπως και περιμέναμε, ενώ παρά τον σχετικά ολοκληρωμένο τερματισμό, δε θα το κρίναμε τόσο επιτυχημένο ή πολυεπίπεδο όσο του προηγούμενου τίτλου της εταιρείας, The Last of Us. Παρ' όλα αυτά παραμένει ένα εξαιρετικό κλείσιμο για έναν από του πιο αγαπημένους video game ήρωες των τελευταίων ετών.

Gameplay
Φυσικά, το παιχνίδι δε θα κατάφερνε να μεταφέρει τα παραπάνω συναισθήματα, αν δεν ήταν το υπόλοιπο πακέτο εξίσου εξαιρετικό. Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, οι gameplay πυλώνες του Uncharted είναι οι αναρριχήσεις και οι μάχες, ανάμεσα στα setpieces (σκηνές κινηματογραφικής δράσης - συνήθως γεμάτες υπερβολή και χορταστικές «στο μάτι»). Στο νέο παιχνίδι της Naughty Dog, η αναρρίχηση παίζει μείζονα ρόλο αφενός λόγω ενός νέου εργαλείου (και gameplay mechanic), το οποίο είναι το σχοινί με τον γάντζο, που κουβαλά μαζί του πάντα ο Drake και αφετέρου λόγω του πιο «ανοιχτού κόσμου» που δημιούργησε η Naughty Dog.



Τα περισσότερα κεφάλαια στο Uncharted 4 πλέον σας αφήνουν να διαλέξετε το δικό σας μονοπάτι εν αντιθέσει με τα προηγούμενα μέλη της σειράς.Ο δρόμος που πρέπει να πάρετε πλέον δεν είναι σαφώς δοσμένος, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η αίσθηση της εξερεύνησης. Ειδικότερα όταν το συγκεκριμένο στοιχείο συνδυάζεται με την εξερεύνηση των νησιών των πειρατών, έχουμε κάτι πραγματικά μοναδικό, το οποίο ταιριάζει «γάντι» στο ύφος της σειράς του «Ανεξερεύνητου». Οι πλαγιές πλέον δεν έχουν ειδικές ενδείξεις για σας δείχνουν το δρόμο και οι προεξοχές στους βράχους πλέον δεν φωσφορίζουν για να σας τραβήξουν το βλέμμα.

Το κεφάλαιο στη Μαδαγασκάρη είναι τρανό παράδειγμα των παραπάνω. Εκτός του ότι θα σας πέσουν τα σαγόνια από αυτά που θα δείτε, θα νιώσετε ότι έχετε λάβει μέρος σε σαφάρι, ενώ θα περιπλανιέστε απο πεδιάδες σε βουνά και σε ναούς. Το αυτοκίνητο επίσης αποτελεί νέο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού και θα σας βοηθήσει να διασχίσετε τα πανέμορφα και ηλιόλουστα χωράφια, ενώ με τη βοήθεια του βαρούλκου, που διαθέτει, θα θαυμάσετε τα συστήματα βάρους και φυσικής του παιχνιδιού, καθώς θα πρέπει να δέσετε το τζιπ σας σε κάποιο δέντρο για παράδειγμα και μετά να οδηγήσετε σε λασπώδεις ανηφόρες.



Το σχοινί με τον γάντζο θα το χρησιμοποιήσετε κατά κόρον τόσο όταν είστε μόνοι σας, όσο και στις μάχες. Η αναρρίχηση αποκτά νέα διάσταση, καθώς θα πρέπει να σκαρφαλώσετε σε μέρη που θα σας φανούν απρόσιτα, αλλά με το γάντζο, θα μπορείτε να τα προσπελάσετε. Η αίσθηση του να πηδάτε στο κενό, την ώρα που είστε στον αέρα, να πετάτε τον γάντζο σας και μετά να προσγειώνεστε με γροθιά επάνω στον εχθρό που βρίσκεται πίσω από κάποια κάλυψη είναι εκπληκτική. Ο γάντζος θα χρησιμοποιηθεί επίσης σε αρκετά από τα νέα puzzles του παιχνιδιού, τα οποία είναι μεν και πάλι αρκετά εύκολα, αλλά αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον χάρη στη φυσική, στην οποία βασίζονται. Εκτός από το σχοινί, ο Nate έχει στη διάθεσή του άλλο ένα εργαλείο από τη μέση περίπου του παιχνιδιού και μετά, που είναι ένα καρφί, το οποίο λειτουργεί περίπου όπως η αξίνα της Lara στα τελευταία Tomb Raider. Μπορείτε να το καρφώσετε σε κάποιες επιφάνειες που επιτρέπουν κάτι τέτοιο και να δημιουργήσετε τη δική σας πτυχή για αναρρίχηση.

Εκτός από το platforming όμως, το τέταρτο μέρος της επικής αυτής σειράς φέρνει αλλαγές και στο shooting κομμάτι. Οι μάχες παραμένουν βασισμένες στο σύστημα κάλυψης, καθώς η κατά μέτωπο επίθεση τις περισσότερες φορές δε θα σας βγει σε καλό. Ο Nate έχει φυσικά και melee επιθέσεις και πάλι, ενώ η ισορροπία των δύο σε συνδυασμό με την ποικιλία των animations μάς φάνηκε πιο καλορυθμισμένη. Τα όπλα πλέον έχουν πιο στιβαρή στόχευση απ' ότι οι προηγούμενοι τίτλοι της σειράς, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι αφαιρέθηκε η δυνατότητα επιστροφής των χειροβομβίδων, κάτι το οποίο μπορεί να εκνευρίσει λόγω συχνότητάς τους στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας. Η μεγάλη αλλαγή έρχεται με την είσοδο του stealth, το οποίο έχει πολύ πιο ενεργό ρόλο αυτή τη φορά. Σας δίνεται η δυνατότητα να περάσετε τις περισσότερες μάχες του παιχνιδιού μόνο με stealth, κρυμμένοι σε χορτάρια, πίσω από κάλυψη ή μέσα στο νερό. Οι εχθροί πλέον διαθέτουν σύστημα αντίληψης (λευκή, κίτρινη και κόκκινη ένδειξη) αναλόγως με το αν σας έχουν εντοπίσει. Η A.I. δείχνει τις βελτιώσεις της σε αυτό το σημείο, αφού πολλαπλασιάστηκαν τα επίπεδα των αντιδράσεών τους σε σχέση με τα άλλα Uncharted, κάτι το οποίο κάνει τις μάχες πολύ πιο ενδιαφέρουσες.



Multiplayer
Μπορεί η ατραξιόν του παιχνιδιού να είναι το single player story, όμως δεν πρέπει να προσπεράσετε το επίσης ποιοτικό του multiplayer mode. Από το Uncharted το 2 μέχρι και το The Last of Us, η Naughty Dog φαίνεται να πήρε τα καλύτερα στοιχεία από το παρελθόν, συνδυάζοντάς το με νέα για να φτιάξει το καλύτερο multiplayer της σειράς. Πλέον οι παίκτες δε σκοτώνονται άμεσα, όπως στους προηγούμενους τίτλους, αλλά πέφτουν τραυματισμένοι στο έδαφος, ψάχνοντας κάποιον συμπαίκτη να τους συνεφέρει. Το συγκεκριμένο στοιχείο κάνει το παιχνίδι ιδιαίτερα ομαδικό, καθώς η συνεργασία πλέον είναι το «Α και το Ω». Φυσικά, το σχοινί με τον γάντζο δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το multiplayer και χρησιμοποιούνται για να προσπελάσετε τις πιο «κάθετες» και πολύπλοκες πλέον πίστες.



Στα νέα στοιχεία του multiplayer μπορείτε να βρείτε επίσης τα Mysticals και τους Sidekicks, που μπορoύν να σας βοηθήσουν στις μάχες σας είτε επιθετικά, είτε αμυντικά. Τα Mysticals είναι κάποια μαγικά αντικείμενα που έχουν έρθει από τα παλαιότερα μέλη της σειράς, όπως το Cintamani Stone, που επαναφέρει τους συμμάχους σας, που έχουν πέσει. Οι Sidekicks είναι κάποιοι χαρακτήρες, που ειδικεύονται σε συγκεκριμένες καταστάσεις, όπως ο Brute με το minigun ή ο Sniper, καλύπτοντας συγκεκριμένες περιοχές ή ακολουθώντας σας. Τα παραπάνω στοιχεία μπορείτε να τα αγοράσετε στο in-game «κατάστημα» στην αρχή του κάθε αγώνα, ξοδεύοντας χρήματα από τους προηγούμενους γύρους, που έχετε κερδίσει αναλόγως με τα kills, τις assists κλπ.

Το Multiplayer mode σας δίνει τη δυνατότητα για αγώνες 5 εναντίον 5 σε 4 διαφορετικά modes και 8 διαφορετικές πίστες. Έχουμε το κλασικό Team Deathmatch, το Plunder (η Uncharted έκδοση του Capture the Flag), το Command, όπου πρέπει να κρατήσετε στην κατοχή σας συγκεκριμένες περιοχές της πίστας και τέλος το Ranked Team Deathmatch. Στη διάθεσή σας έχετε και πάλι boosters, ενώ πλέον δεν υπάρχουν τα Kickbacks. Για όσους δοκιμάσατε την Beta, πριν την κυκλοφορία του τίτλου, ξέρετε τι να περιμένετε. Για τους υπόλοιπους, όσους ασχολείστε με online gaming, κάντε ένα διάλειμμα από το Call of Duty ή το Battlefield και δοκιμάστε το. Μπορεί να βρείτε τη νέα αγαπημένη σας online ασχολία.



Τεχνικός Τομέας
Σε περίπτωση που δεν έχουμε γίνει ακόμα αντιληπτοί και δεν το έχετε καταλάβει από τις φωτογραφίες, το Uncharted 4 είναι το πιο όμορφο και άρτιο τεχνικά παιχνίδι, που  υπάρχει αυτή τη στιγμή. Τα μοντέλα των χαρακτήρων ξεχωρίζουν τόσο με την λεπτομέρεια, όσο και με τα animations τους (κινήσεις). Τα πρόσωπα ζαρώνουν και τονίζουν εκφράσεις με τρόπο πολύ ρεαλιστικό, ενώ τα skin shaders δίνουν το βάθος στο δέρμα, ώστε ο φωτισμός να αντανακλάται όπως στην πραγματικότητα. Δείτε τα γένια του Drake για να πειστείτε, τους πόρους στο δέρμα των χαρακτήρων και τις κινήσεις των δακτύλων! 

Δε σταματά όμως εκεί... Οι περιοχές του Uncharted 4 έχουν γίνει πιο μεγάλες και όμορφες από ποτέ, χάρη στη δύναμη του PlayStation 4, ενώ θα ταξιδέψετε σε όλον τον κόσμο. Το παιχνίδι διαθέτει επίσης το δικό του photo mode για να βγάλετε το αρτιστικό σας ταλέντο. Από τις λεμονιές στο κτήμα της Ιταλίας, μέχρι τα κάστρα της Σκωτίας, τις φυλακές του Παναμά και τις ομορφιές της Μαδαγασκάρης, όλα είναι φτιαγμένα με λεπτομέρεια που δεν έχετε ξαναδεί, καθώς η σκηνοθεσία πάντα στηρίζει τη μοναδικότητα της στιγμής. Ακόμα και οι εσωτερικοί χώροι, όπως οι επαύλεις ή το σπίτι του Nathan έχουν εξαιρετικούς φωτισμούς και είναι απίστευτα αληθοφανείς. Η Naughty Dog παίρνει το χρόνο της όποτε θέλει να «εισπνεύσετε» το έργο τους, αφήνοντάς σας να απολαύσετε τις στιγμές, οι οποίες μάλιστα είναι και μπόλικες.



Τα physics πλέον έχουν πρωταρχικό ρόλο τόσο στις ρεαλιστικές καταστροφές, που θα δείτε στις μάχες (με απίστευτες real-time αλλαγές), αλλά ακόμα και τα εντυπωσιακά «στημένα» setpieces θα σας κόψουν την ανάσα. Στις επιδόσεις του τίτλου, βλέπουμε 1080p ανάλυση στο single player με 30 καρέ το δευτερόλεπτο, ενώ το multiplayer είναι στα 900p και 60 καρέ. Θεωρούμε σωστή αυτήν την επιλογή, καθώς το multiplayer χρειάζεται τον μειωμένο χρόνο απόκρισης των περισσότερων καρέ, ενώ το 1080p είναι αυτό που χρειάζεται για να θαυμάσουμε πεντακάθαρα το υψηλό Level of Detail του τίτλου. Η τεχνική υπεροχή οφείλεται στο ότι όλα λειτουργούν όπως πρέπει, δεν έχουμε bugs, δεν έχουμε stutters, ακόμα και σε σκηνές με πολλές εκρήξεις παρατηρήθηκαν ελάχιστες πτώσεις στο framerate, ενώ απ' τα πιο εντυπωσιακά τεχνικά στοιχεία είναι η χρήση anti-aliasing της Naughty Dog, που εξαφανίζει κάθε ίχνος από jaggies (σκαλοπατάκια/πιξέλιασμα στις άκρες). Επίσης ιδιαίτερα εκτιμούμε το μοναδικό art direction, ενώ δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από την εταιρεία αυτή, καθώς επίσης και την ποικιλία των περιοχών, χρωματισμών και διαφορετικών φωτισμών μες στην ημέρα. Η Naughty Dog ό,τι κάνει το κάνει με το 110% των ικανοτήτων τους και αυτό φαίνεται από τις λεπτομέρειες. Δείτε τον καπνό από τις εκρήξεις ή την κίνηση της χλωρίδας όταν σκάει μια χειροβομβίδα, δείτε το ύφος του Drake όταν εκπλήσσεται, δείτε το σχοινί που κρέμεται στο γοφό του πώς κινείται, δείτε τα ρούχα ή τα τραύματα που προκαλούνται στους χαρακτήρες, όταν σέρνονται στις λάσπες ή όταν εμπλέκονται σε μάχες. Δε βλέπουμε συχνά τόσο προσεγμένους τίτλους και τα studios, που δίνουν τέτοια προσοχή είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Ειδική μνεία πρέπει να αποδοθεί για τους ηθοποιούς, που ενσάρκωσαν τους πολυαγαπημένους χαρακτήρες, καθώς το ρόλο του Sam ανέλαβε ο «βετεράνος», Troy Baker. Η χημεία ανάμεσά τους αναβλύζει σε κάθε σκηνή, ενώ παράλληλα έχουμε και το καλύτερο soundtrack της σειράς ως τώρα, που ακολουθεί πιο επικά μονοπάτια. Φυσικά οι foley ήχοι, ambience, εκρήξεις, κλπ. δε θα μπορούσαν να είναι κάτι λιγότερο από τέλειοι στην πιστότητα, αλλά και υψηλής ευκρίνειας.



Συμπέρασμα
H Naughty Dog για μία ακόμα φορά δεν απογοητεύει και δικαίως θεωρείται απ' τα κορυφαία στούντιο ανάπτυξης ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας στον κόσμο. Κάθε παιχνίδι τους είναι καλύτερο από το προηγούμενο και θεωρούμε ήδη το Uncharted 4 έναν από τους επικρατέστερους τίτλους για «Game of the Year». Χρησιμοποιώντας τη νοσταλγία, αλλά και όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε στη σειρά, μας δίνουν τον καλύτερο Uncharted τίτλο, αλλά και μία αποκλειστικότητα για το PlayStation 4, που δεν πρέπει να χάσει κανείς, ακόμα και όσοι δεν έχουν PS4.

Ανεβάζει τον πήχη για τα action adventure games, αλλά και για τα τεχνικά standards, που είχαμε ως τώρα. Το Uncharted 4 αποτελεί την κορυφή σε όλα τα παραπάνω. Ακόμα κι αν δεν είχε τέτοιο τεχνικό τομέα όμως, πάλι θα πήγαινε τρέχοντας για «Παιχνίδι της Χρονιάς». Ανυπομονούμε να δούμε το επόμενο βήμα για την Naughty Dog και πώς θα μπορούσε να ξεπεράσει ένα τέτοιο κατόρθωμα.

Aν σας ενδιαφέρει το Uncharted 4: A Thief's End και άλλα παιχνίδια για PlayStation 4, μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.

Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 12 Ιουνίου 2016, 12:55