Όταν πριν από αρκετά χρόνια γνωρίσαμε το DVD, βιώσαμε ποιότητα εικόνας σαφώς ανώτερη έναντι του αναλογικού VHS, με πλούσια χρώματα, περισσότερη ευκρίνεια και μάλιστα πλαισιωμένη από πολυκάναλο ήχο αντίστοιχο με εκείνο που προσφέρει ο κινηματογράφος. Μεγάλη η αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό, δημιουργώντας έτσι μια νέα κατηγορία «χόμπι» και ενδιαφέροντος αυτή του «Home Cinema» (ή σε ελεύθερη μετάφραση «Οικιακού Κινηματογράφου»).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως ακόμα και μέχρι σήμερα που φτάσαμε στην εποχή που το Blu-ray της High Definition εποχής διαδέχεται σιγά-σιγά το DVD (με διαφορά ποιότητας βίντεο / ήχου πολύ μεγαλύτερη απ’ ότι είχε το DVD έναντι του VHS), έχουμε μια «δικτατορία» που ισχύει στην εμπειρία του Home Cinema, με την μορφή των δύο μαύρων μπαρών που εμφανίζονται στην πλειονότητα των ταινιών.

Τον χαρακτηρισμό «δικτατορία» τον επιλέξαμε γιατί επιβάλλονται οι μαύρες μπάρες σε όλους τους θεατές και φίλους του οικιακού κινηματογράφου και δεν υπάρχει τρόπος να εξαλειφθούν χωρίς τεχνάσματα (λογισμικού ή / και του player) – τα οποία όμως οδηγούν σε αλλοίωση του αυθεντικού κινηματογραφικού «κάδρου» της ταινίας αναπόφευκτα,  μιας και μεγεθύνουν τεχνητά τα πλαίσια του βίντεο για να μην φαίνονται οι μαύρες μπάρες αλλά έτσι «χάνονται» (λόγω μεγέθυνσης) τα πλαϊνά άκρα της ταινίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίσης η δικτατορία αυτή δεν κάνει διακρίσεις πουθενά, σε κανένα DVD / Blu-ray player, σε καμία τηλεόραση απλή και High Definition, σε κανένα προβολέα και μάλιστα ούτε στο κόστος της συσκευής (είτε είναι ένα κινέζικο DVD player των 20 ευρώ, είτε projector των 3.000 ευρώ, οι μαύρες μπάρες θα είναι παρούσες!).

Η εταιρεία Philips (για τους νεότερους να αναφέρουμε ότι μεταξύ των πολλών επιτευγμάτων της είναι και η δημιουργία του CD πριν από 30 σχεδόν χρόνια), όμως διαφωνεί με αυτή τη δικτατορία και παρουσιάζει την πρώτη τηλεόραση που προσφέρει 100% κινηματογραφικό κάδρο με την ονομασία «Cinema 21:9».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή η «επανάσταση» της νέας τηλεόρασης προκύπτει από το γεγονός ότι η διάταξη της οθόνης είναι υπέρ-ευρεία με λόγο 21:9 ενώ όλες οι σύγχρονες τηλεοράσεις με «κανονική» ευρεία διάταξη έχουν λόγο 16:9 (οι πιο παλιές, «τετράγωνου» σχήματος είχαν 4:3, δεν τίθεται καν θέμα Home Cinema με τέτοιου τύπου TV). Αυτή η διαφορά στον λόγο, είναι που δίνει την δυνατότητα να προβάλλει τις ταινίες πραγματικά ακριβώς όπως προβάλλεται η ταινία στη κινηματογραφική αίθουσα, με τις ενοχλητικότατες μαύρες μπάρες να απουσιάζουν παντελώς.

Βέβαια κάθε πρώτο βήμα στον κόσμο της τεχνολογίας, έχει και κάποια «κουσούρια» και αυτά είναι η συμβατότητα με το παρελθόν, ήτοι ερμηνεύεται ταινίες που έχουν γυριστεί με λόγο 1.85:1 και όχι με 2.39:1 όπως οι περισσότερες πλέον, αναγκαστικά για να τις προβάλλει η Cinema 21:9 θα χρησιμοποιεί – κατά τα λεχθέντα της Philips – «υψηλή τεχνική μετατροπής πλαισίου» ώστε να γεμίσει το βίντεο την οθόνη.

Όπως επίσης και όσοι θέλουν να βλέπουν ελληνική τηλεόραση που έχει ακόμα σήμα με λόγο 4:3 (πλην του Σκάϊ), θα βιώνουν μαύρες μπάρες (όχι πάνω – κάτω, αλλά αριστερά – δεξιά). Τέλος η «Philips Cinema 21:9» θα διαθέτει άλλη μια τεχνολογία της εταιρείας, την Ambilight, ένα σύστημα που ενσωματώνει ειδικά φώτα σε τρεις μεριές της Cinema 21:9 τα οποία δημιουργούν περιβαλλοντικό φωτισμό με χρωματισμούς ανάλογους με το επικρατέστερο χρώμα που προβάλλει η οθόνη, αποσκοπώντας σε ακόμα περισσότερη κινηματογραφική αίσθηση. Αναμένεται μέσα στην άνοιξη του τρέχοντος έτους με τιμή περίπου στα 3,400 ευρώ.

(περισσότερες πληροφορίες: http://blogs.zdnet.com/home-theater/?p=259 , http://www.pocket-lint.co.uk/news/news.phtml/21862/22886/philips-cinema-219-wide-television.phtml , βίντεο παρουσίασης : http://megawhat.tv/clips/738/FLR_Philips_21_9)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης