Δεν νομίζουμε πως υπάρχει gamer στον πλανήτη που να μην έχει έστω ακουστά τη σειρά Legend of Zelda. Μια σειρά που μετράει πλέον δεκαετίες και αμέτρητους main και όχι μόνο, τίτλους σε διάφορες πλατφόρμες, με βασικές αυτές της Nintendo. Το 2021 σηματοδοτεί την 35η επέτειο από το πρώτο παιχνίδι της σειράς και παρόλο που τα τυχόντα πλάνα της Nintendo για το anniversary φαίνεται να ματαιώθηκαν, ένα από τα μεγάλα παιχνίδια της σειράς και μάλιστα αρκετά αμφισβητήσιμο από πολλές απόψεις, το Skyward Sword, καταφθάνει στην HD έκδοση του στο Nintendo Switch. 
 

 

Το The Legend of Zelda: Skyward Sword υπήρξε ένα πρωτοποριακό παιχνίδι για την εποχή του, καθώς όχι μόνο ήταν το πρώτο Zelda που έκανε εκτενής χρήση των motion controls του Wii, αλλά ήταν και το πρώτο επεισόδιο της σειράς που θέλησε να δώσει μια πιο κινηματογραφική αίσθηση, με εντυπωσιακότερα cutscenes και σκηνικά σε σχέση με τα προηγούμενα 3D παιχνίδια της σειράς. Παρόλο, λοιπόν, που μιλάμε για έναν ολοκληρωμένο και χορταστικό, από άποψη διάρκειας, τίτλο Zelda, πρόκειται για ένα game που άφησε πολλούς με παράπονα, κυρίως για την απόκριση των motion controls του Wii, αλλά και την υπερβολική καθοδήγηση που προσέφερε το παιχνίδι. 
 

Η λογική της Nintendo να κυκλοφορήσει το Skyward Sword και όχι κάποιο άλλο 3D παιχνίδι στο Switch, είναι μάλλον για να εξιλεώσει τον τίτλο, απαλλάσσοντάς τον από τα προβλήματα του παρελθόντος. Σε μεγάλο βαθμό αυτό το πέτυχε με πολλές “quality of life” βελτιώσεις που δεν αφορούν τόσο τα γραφικά του, όσο το ίδιο το gameplay. 
 

Πολλοί δεν γνωρίζουν πως το Skyward Sword είναι το πρώτο παιχνίδι χρονολογικά στο σύμπαν του The Legend of Zelda. Ο τίτλος συστήνει αρκετούς νέους χαρακτήρες, σε συνδυασμό με κάποιους γνωστούς από προηγούμενα παιχνίδια. Το story ακολουθεί κλασικά το μοτίβο του ότι ένα μεγάλο κακό έρχεται να καταστρέψει τον κόσμο και ο κεντρικός πρωταγωνιστής (Link), που μένει σε μια ουράνια πόλη, θα ανακαλύψει πως υπάρχει και κόσμος κάτω από τα σύννεφα. Η ιστορία του Skyward Sword, όπως και οι παράπλευροι χαρακτήρες (καλοί και κακοί), είναι κατά την άποψή μας από τους καλύτερους της σειράς. Το παιχνίδι περιλαμβάνει εξερεύνηση, γρίφους, dungeons και γενικότερα όλα τα στοιχεία που έκαναν διάσημη τη σειρά.
 

Ο μηχανισμός μάχης, με τον παίκτη να κινεί το δεξί controller και το παιχνίδι να αφομοιώνει την κίνηση με αυτή του σπαθιού του Link, έχει πολύ ενδιαφέρον. Μάλιστα, όλοι σχεδόν οι εχθροί απαιτούν τακτική και χτυπήματα από διάφορες κατευθύνσεις, κάτι που δίνει ένα αίσθημα ικανοποίησης μετά από κάθε μάχη. Πλέον, με τη χρήση των Joy-Cons και λόγω της νεότερης τεχνολογίας που προσφέρουν όσον αφορά στα motion controls, αλλά και το γυροσκόπιο (για τη σκόπευση, για παράδειγμα), το παιχνίδι γίνεται πιο εύκολο και ευχάριστο. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως πλέον, με τα δύο Joy-Cons, έχουμε πλήρη έλεγχο της κάμερας για κίνηση 360 μοιρών, κάτι που δεν ήταν εφικτό στο Wii. 
 

Από την πρώτη στιγμή παρατηρούμε μικρές διορθώσεις στο gameplay που στο παρελθόν κρατούσαν “πίσω” το παιχνίδι, όπως για παράδειγμα τα υπερβολικά tutorials, που πλέον γίνονται προαιρετικά και την περιγραφή του κάθε αντικειμένου που αποκτούμε και παραβλέπεται μετά την πρώτη φορά. Τα cutscenes είναι πλέον skippable, ενώ μπορούμε να κάνουμε και fast forward τους διαλόγους. Αυτές οι μικρές διορθώσεις βελτιώνουν τη ροή του gameplay, που ήταν γεμάτη με περιττά πράγματα.
 

Μεγάλες αλλαγές έχουν γίνει και στη φανταστική companion του Link, τη Fi, η οποία πλέον γίνεται πολύ πιο διακριτική (στο αρχικό παιχνίδι κούραζε με τις υπερβολικές συμβουλές της) και είναι τελείως προαιρετικό το αν θα ζητήσουμε τη συμβουλή της για το οτιδήποτε. 
 

Πολλοί επιθυμούσαν να παίξουν το Skyward Sword χωρίς motion controls και η Nintendo έκανε την επιθυμία τους πραγματικότητα, προσθέτοντας την επιλογή για button controls. Από όσο ασχοληθήκαμε, τα button controls είναι αρκετά καλοσχεδιασμένα (το σπαθί, για παράδειγμα, το κινούμε με αντίστοιχες κινήσεις στον δεξί αναλογικό μοχλό), όμως υπάρχει ένας περιορισμός που μάς έκανε να μην τα προτιμήσουμε έναντι των motion controls, που είναι γενικά πιο ακριβή και άμεσα. Ο λόγος για την περιστροφή της κάμερας, που χρειάζεται να έχουμε συνεχώς πατημένο το L button του αριστερού Joy-Con, πράγμα που μας κούρασε. Παρ’ όλα αυτά, αξίζει να τα δοκιμάσετε, ενώ πρέπει να αναφέρουμε πως σε handheld καταστάσεις τα button controls είναι η μόνη αναγκαστική επιλογή.
 

Όσον αφορά στα motion controls, όπως προαναφέραμε, είναι αρκετά βελτιωμένα και ακριβέστερα σε σχέση με το παρελθόν, όμως υπάρχουν και εδώ μικρές ατέλειες, όπως ο τυχαίος αποσυντονισμός του γυροσκοπίου, ο οποίος ευτυχώς διορθώνεται άμεσα με το πάτημα ενός πλήκτρου. Η διάρκεια του τίτλου αγγίζει τις 60 ώρες, αν και μπορεί να μειωθεί στη HD έκδοση ελαφρώς λόγω της συντόμευσης κάποιων μηχανισμών. Αρκετά χορταστικό παιχνίδι, με σωστά επίπεδα δυσκολίας.
 

Αν έχετε δει κάποιο από τα βίντεο της HD έκδοσης του παιχνιδιού, θα γνωρίζετε ότι δεν υπάρχουν μεγάλες οπτικές αναβαθμίσεις πλην της ανάλυσης και του framerate, το οποίο είναι πλέον κλειδωμένο στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, τόσο σε docked, όσο και σε handheld. Τα textures δείχνουν την ηλικία τους ξεκάθαρα, αν και έχει προστεθεί ένα φίλτρο που τα γραφικά έχουν τη μορφή “νερομπογιάς” και με αυτό τον τρόπο κρύβονται ορισμένες από τις ατέλειες. Για να μην παρεξηγούμαστε όμως, το Skyward Sword είναι ένα παιχνίδι με πολύ όμορφα και πολύχρωμα 3D γραφικά που θα εκτιμηθεί ακόμη και αν θεωρούνται πλέον ξεπερασμένα.
 

Το Skyward Sword είναι ένα Zelda game με… τα όλα του. Σωστή εξερεύνηση, έξυπνοι στην πλειοψηφία τους γρίφοι και εχθροί που απαιτούν τακτική για την εξουδετέρωσή τους. Παρόλο που είναι ένα από τα γραμμικά παιχνίδια της σειράς, συνοδεύεται από έναν πλούσιο, σε ποικιλία, κόσμο, γεμάτο μυστικά και προκλήσεις. Όλες οι μικρές αλλαγές και διορθώσεις είναι καλοδεχούμενες και κάνουν τον τίτλο πιο λειτουργικό από πριν. Τα 60 ευρώ που ζητάει, με πολύ μικρές βελτιώσεις στα γραφικά, μπορεί να μοιάζουν και ίσως να είναι, πολλά, αλλά σαν τίτλος είναι αδιαμφισβήτητα άξιος της προσοχής σας.
 

Βαθμολογία
 


 

Πληροφορίες‌

Τίτλος:‌ The Legend of Zelda: Skyward Sword HD
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ Nintendo Switch
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Nintendo
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Nintendo
Είδος:‌ Action-adventure
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 16 Ιουλίου 2021

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες της παρουσίασης.