Οι λογαριασμοί της εταιρείας παρουσιάζουν κύκλο εργασιών £210.000.000, και φορολογητέο κέρδος £20 εκατομμύρια.

Ενώ τεχνικά συμβαδίζει με τη φορολογική νομοθεσία του Ηνωμένου Βασιλείου, οι προηγούμενες πληρωμές του Facebook επικρίθηκαν από ακτιβιστές και πολιτικούς, οι οποίοι κατήγγειλαν ότι η εταιρεία των δισεκατομμυρίων δολαρίων είχε αποφύγει την ανάληψη της ηθικής ευθύνης να καταβάλει φόρο στις χώρες που έκανε τις επιχειρήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κριτική που δέχθηκαν ανάγκασε το Facebook να αναμορφώσει τη φορολογική δομή και να αλλάξει την πολιτική του, ώστε να υπολογίζονται οι πωλήσεις διαφημίσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο και όχι στην Ιρλανδία – ένα φορολογικό κενό που τους έδινε τη δυνατότητα να πληρώνουν ελάχιστους φόρους επί δισεκατομμυρίων δολαρίων σε κέρδη.

Η νέα αυτή δομή σημαίνει ότι το ποσό των φόρων που πληρώνει το Facebook στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι πιθανό να αυξηθεί από το 2016 και μετά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε εσωτερικό σημείωμα, η εταιρεία δήλωσε ότι η νέα δομή θα “παρέχει διαφάνεια,” θα είναι “πιο εύκολο να κατανοήσουμε” και θα “αναγνωρίζει σαφώς την αξία που προσθέτει στις πωλήσεις μας μέσω υψηλής ειδίκευσης η ομάδα πωλήσεων μας στο Ηνωμένο Βασίλειο.”

Η απόφαση για αυτήν την αναμόρφωση πιθανόν δεν ήταν εντελώς αλτρουιστική. Ο λεγόμενος «φόρος Google» του Ηνωμένου Βασιλείου ήρθε να σταματήσει εταιρείες, όπως η Google και το Facebook από το να αποφύγευγουν πληρωμές φόρων στη χώρα και χρεώνει τις εταιρείες κατά 25% περισσότερο για όσα εισοδήματα εκτρέπονταν εκτός της χώρας.

Η βρετανική κυβέρνηση έχει προσπαθήσει να πατάξει τις εταιρείες που χρησιμοποιούν δημιουργική λογιστική για να αποφύγουν τις πληρωμές φόρων. Τον Ιανουάριο διέταξε την Google να πληρώσει £130 εκατομμύρια σε φόρους και οι νέοι κανόνες έχουν αναγκάσει τις εταιρείες, όπως την Amazon, να ξεκινήσει τον έλεγχο των πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο για να γίνουν φορολογίσιμες.

Εκτός από αυτές τις νέες πολιτικές, το “φουσκωμένο” ποσό που θα πληρώσει το Facebook για το 2015 πρόκειται να αντισταθμίσει κάπως την κριτική προς την εταιρεία για τις εισφορές του 2014, ενώ παράλληλα θα πρέπει να σημειωθεί ότι το Facebook ανέπτυξε τις δραστηριότητές του στο Ηνωμένο Βασίλειο, κερδίζοντας έτσι £11 εκατομμύρια πίστωση φόρου που μπορεί να βοηθήσει σε άλλους φόρους στο μέλλον.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης