To γνωστό κοινωνικό δίκτυο θα συνεργαστεί με οκτώ εταιρείες μέσων ενημέρωσης για την εξακρίβωση ψευδών ειδήσεων πριν τις προεδρικές εκλογές τους.

Όπως αναφέρει το Reuters, το κοινωνικό δίκτυο ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι θα συνεργαστεί με οκτώ γαλλικές εταιρείες μέσων ενημέρωσης για τη γρήγορη εξακρίβωση και φιλτράρισμα των ενημερωτικών άρθρων, για τα οποία οι χρήστες υποβάλλουν αναφορές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την Le Monde, μία εταιρεία που θα συνεργαστεί με το Facebook, η γαλλική καμπάνια θα είναι αντίστοιχη με αυτή που λάνσαρε το Facebook στην Αμερική πέρυσι και στη Γερμανία τον περασμένο μήνα. Τόσο το Facebook, όσο και η Google έχουν δεχθεί ισχυρή κριτική για τις ψευδείς ειδήσεις που άφησαν ανεξέλεγκτες κατά την περίοδο των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ, ενώ η Ευρώπη έχει εκφράσει ανησυχία για αντίστοιχη παραπληροφόρηση κατά την περίοδο ευρωπαϊκών εκλογών.

Σύμφωνα με το σύστημα που έχει δημιουργηθεί, αν ένας χρήστης υποβάλλει αναφορά για μια ανάρτηση, τότε αυτή αποστέλλεται αυτόματα σε ένα portal, στο οποίο θα έχουν πρόσβαση οι οκτώ εταιρείες μέσων ενημέρωσης, σύμφωνα με την Le Monde. Αν τουλάχιστον δύο κρίνουν την είδηση ως «ψευδή» (με στοιχεία που θα υποστηρίζουν τον ισχυρισμό τους), τότε το περιεχόμενο θα σημειώνεται ως “αμφιλεγόμενο” στη ροή του Facebook και οι χρήστες θα βλέπουν ένα προειδοποιητικό μήνυμα προτού το μοιραστούν με άλλους χρήστες. Η Le Monde αναφέρει επίσης ότι θα μπλοκάρεται και η διαφήμιση των άρθρων αυτών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκτός από την Le Monde, οι άλλοι συνεργάτες του Facebook στην Γαλλία θα είναι οι: Agence France-Presse (AFP), BFM-TV, Franceinfo, France Medias Monde, L’Express, Liberation και 20 Minutes. Το Facebook ανακοίνωσε επίσης ότι θα υποστηρίζει και το «CrossCheck»: μια πρωτοβουλία που θα επιτρέπει στους χρήστες να υποβάλλουν ερωτήσεις και να συλλέγουν πληροφορίες από 16 διαφορετικούς συνεργάτες μέσων ενημέρωσης. Το Crosscheck θα λανσαριστεί από το First Draft News με την υποστήριξη του Google News Lab.

Κάποια μέσα ενημέρωσης στην Γαλλία ήδη έχουν λανσάρει τις δικές τους πρωτοβουλίες για να πολεμήσουν τις ψευδείς ειδήσεις. Η Le Monde έχει συντάξει μια βάση δεδομένων με περισσότερα από 600 websites που θεωρούνται αναξιόπιστα, ενώ η Liberation δουλεύει επάνω σε μια παρόμοια βάση.

Η Le Monde αναφέρει ότι τα γαλλικά media δίσταζαν να συνεργαστούν με το κοινωνικό δίκτυο, καθώς υπήρχαν ανησυχίες για τον φόρτο εργασίας των ομάδων εξακρίβωσης. Όμως αποφάσισαν τελικά να προχωρήσουν, εν μέρει επειδή το Facebook ανέφερε ότι θα μπορούσε να περιορίσει τη θέαση αυτών των ειδήσεων μέσω αλλαγής των αλγορίθμων.

«Αυτό μας έπεισε να συνεργαστούμε», αναφέρει ο Jerome Fenoglo, διευθυντής σύνταξης της Le Monde. «Για πρώτη φορά, θα είναι δυνατό να αλλάξει ο αλγόριθμος αν υπάρχει πρόβλημα με μια ανάρτηση».

Η Le Monde περιγράφει την πρωτοβουλία του Facebook σαν «πείραμα» και ότι θα μπορέσουν να κάνουν εκτίμηση των πρώτων αποτελεσμάτων σε δύο μήνες. Ο πρώτος γύρος των γαλλικών εκλογών θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο, ενώ ο δεύτερος γύρος τον Μάιο.

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης