Πολύ προσωπικά στοιχεία, ακόμη και πότε οι άνθρωποι κάνουν σεξ, έρχονται σε γνώση του Facebook, όπως υποστηρίζει μια μελέτη της οργάνωσης Privacy International (Διεθνής Ιδιωτικότητα), η οποία αφορά στις διάφορες εφαρμογές (apps) που καταγράφουν την περίοδο των γυναικών.

Ορισμένες εφαρμογές, που μοιράζονται τα στοιχεία τους με το Facebook, περιλαμβάνουν προσωπικές πληροφορίες, όπως ποια αντισυλληπτικά παίρνει μια γυναίκα, πότε περιμένει περίοδο, ποια συμπτώματα έχει, αλλά επίσης πληροφορίες για το σεξ, τη γενική υγεία, τη διατροφή, την ψυχική διάθεση κ.ά. Σε αντάλλαγμα, κάποιες εφαρμογές ενημερώνουν τις γυναίκες για τις πιο γόνιμες μέρες του μήνα ή πότε να περιμένουν την επόμενη περίοδό τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την Privacy International (ΡΙ), οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές (Period Tracker, Period Track Flo και Clue Period Tracker) δεν μοιράζονται στοιχεία τους με το Facebook. Άλλες όμως, όπως οι Maya της Plackal Tech (5 εκατομμύρια λήψεις στο Google Play), MIA της Mobapp Development Limited (ένα εκατομμύριο λήψεις) και My Period Tracker της Linchpin Health (πάνω από ένα εκατομμύριο), το κάνουν.

«Προσωπικές λεπτομέρειες της ιδιωτικής ζωής εκατομμυρίων χρηστών σε όλο τον κόσμο μοιράζονται με το Facebook και άλλα τρίτα μέρη, χωρίς την κατηγορηματική και σαφή συναίνεση των χρηστών, όσον αφορά την περίπτωση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως η υγεία ενός χρήστη ή σεξουαλική ζωή του», σύμφωνα με την οργάνωση προστασίας της ιδιωτικότητας.

Η εφαρμογή Maya, σύμφωνα με το BBC, δήλωσε ήδη ότι προχωρά σε αλλαγές στην πολιτική της σχεδόν άμεσα, ενώ οι Linchpin και MIA δεν σχολίασαν. Η PI θεωρεί ότι τα ευρήματά της εγείρουν σοβαρές ανησυχίες κατά πόσο τέτοιες εφαρμογές είναι συμβατές με τον νέο Γενικό Κανονισμό Προστασίας δεδομένων (GDPR) της Ε.Ε. Από τη μεριά του, το Facebook ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει ένα εργαλείο με το οποίο οι χρήστες θα μπορούν να σταματούν τις εφαρμογές και τις εταιρείες να μοιράζονται δεδομένα με το Facebook.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έρευνα της ΡΙ το 2018 σε δημοφιλείς εφαρμογές γενικά είχε δείξει ότι από τις 36 εφαρμογές που εξετάστηκαν οι έξι στις δέκα (61%) αυτόματα μεταφέρουν στοιχεία στο Facebook μόλις τις ανοίξει ο χρήστης και μάλιστα είτε έχει λογαριασμό στο Facebook είτε όχι, είτε τη στιγμή εκείνη έχει «μπει» στον λογαριασμό του στο Facebook είτε όχι.

 

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης