Η Epic Games, η εκδότρια εταιρεία του δημοφιλούς παιχνιδιού battle-royale, Fortnite, ανέστειλε τις pre-roll διαφημίσεις της από το YouTube, αφού αυτές εμφανίζονταν σε βίντεο που έδειχναν νεαρά κορίτσια. Σύμφωνα με σχόλια, έρευνες από Μέσα, αλλά και βίντεο-σχολιασμούς από άλλους YouTubers, ο αλγόριθμος του YouTube οδηγεί χρήστες στο να παρακολουθούν παρεμφερή βίντεο, τα οποία εν προκειμένω δείχνουν νεαρά κορίτσια σε φαινομενικά άσχετα βίντεο μεταξύ τους, κάτι το οποίο φαίνεται να χρησιμοποιούν παιδόφιλοι.

Ένας χρήστης που έχει εντοπίσει τη συγκεκριμένη κατάσταση, ο YouTuber Matt Watson, ανέφερε ότι ο αλγόριθμος συνεχώς κατευθύνει τους χρήστες προς παρόμοια βίντεο, τα οποία είχαν συγκεντρώσει εκατοντάδες χιλιάδες ή και πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές και φαίνονταν να συγκεντρώνουν σχόλια παιδόφιλων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το site Wired διεξήγαγε τη δική του έρευνα για τα βίντεο, τα οποία περιελάμβαναν κορίτσια που γυμνάζονταν, έπαιζαν Twister και έπαιζαν σε πισίνες. Βρήκε ότι μερικά από τα βίντεο είχαν εκατομμύρια θεάσεις.

Πολλά σχόλια κάτω από τα βίντεο φαίνονταν να έχουν γίνει από μια ομάδα ανθρώπων που αφήνουν σε σχόλια συγκεκριμένα timestamps (στιγμές του βίντεο), όπου μπορούν να φανούν τα εκτεθειμένα γεννητικά όργανα ή θηλές των παιδιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To Wired διαπίστωσε ότι μερικές φορές ανταλλάσσουν στοιχεία για το WhatsApp ή Kik και υπόσχονται να στείλουν ο ένας τον άλλον περισσότερα βίντεο. Το site αναφέρει ότι μοιάζει με ένα «δίκτυο παιδοφιλών που κρύβεται σε κοινή θέα».

Ο Watson επεσήμανε αρχικά ότι μερικά από αυτά τα βίντεο είχαν διαφημίσεις από μεγάλες εταιρείες, όπως η Disney. Το Wired βρήκε διαφημίσεις pre-roll σε αυτά τα βίντεο από τις: Alfa Romeo, Fiat, Fortnite, Grammarly, L’Oreal, Maybelline, Metro: Exodus, Peloton και SingleMuslims.com.

Εκπρόσωπος της Epic Games δήλωσε στο Wired ότι είχαν αναστείλει όλες τις διαφημίσεις pre-roll στο YouTube. “Μέσω του διαφημιστικού μας πρακτορείου, απευθυνθήκαμε στο YouTube για να καθορίσουμε τις ενέργειες που θα αναλάβουν για την εξάλειψη αυτού του τύπου περιεχομένου από την υπηρεσία τους”, πρόσθεσαν.

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης