Την ίδια στιγμή που στη χώρα μας η οικονομική ύφεση έχει για τα καλά στρογγυλοκαθίσει στις πλάτες όλων έχοντας από δίπλα για παρέα και ότι αυτό συνεπάγεται σε ένα πλαίσιο γενικότερης πολιτικής αστάθειας και ασυνέπειας επί παντός του επιστητού, διαβάζουμε για τη νέα στρατηγική ανάπτυξης της θαλάσσιας βιομηχανίας από την κυβέρνηση της Μ. Βρετανίας και ομολογουμένως η όποια θετική ενέργεια μας έχει απομείνει δείχνει να εξανεμίζεται επικίνδυνα. Τα σχέδια των Βρετανών στόχο έχουν να ενισχύσουν την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα των εγχώριων εταιρειών τους που δραστηριοποιούνται παραγωγικά στο χώρο της θάλασσας.

Η ανακοίνωση έγινε στα πλαίσια του Southampton Boat Show από τον αρμόδιο υπουργό ανάπτυξης Mark Prisk που τόνισε την πλουτοπαραγωγική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας και την άμεση ανάγκη της ανταγωνιστικής της ενίσχυσης σε διεθνές επίπεδο. Ο στόχος του προγράμματος Marine Industries Growth Strategy (MIGS) μπορεί να επιτευχθεί με τη συνεργασία κυβερνητικής στήριξης – επιρροής, τεχνολογικής καινοτομίας και μηχανικής τεχνογνωσίας των βρετανικών πανεπιστημίων σε όλους τους τομείς της θαλάσσιας βιομηχανίας, εμπορικούς, ναυπηγοεπισκευαστικούς και κατασκευαστικούς όλων των κατηγοριών σκαφών αναψυχής. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε σε συνέντευξη τύπου ο Prisk “η θαλάσσια βιομηχανία της Βρετανίας είναι μια από τις καλύτερες επενδυτικές προοπτικές υψηλής αξίας και εξειδίκευση της οικονομικής ανάπτυξης. Για το λόγο αυτό ξεκινάμε το πρόγραμμα MIGS με στόχο να αυξηθεί κατά £ 8δις η βιομηχανία μέχρι το 2020».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ως παράδειγμα του τι θα μπορούσε να επιτευχθεί με την υλοποίηση του προγράμματος έκανε αναφορά σε ήδη τρέχουσες περιπτώσεις, όμοια με αυτή της Princess Yachts, όπου ήδη η συνεργασία με το πανεπιστήμιο του Southampton, την τεχνολογική ομάδα ανάπτυξης του Lloyds Register και την CJR Propulsion έχει οδηγήσει στην βελτιστοποίηση σύνθετων κατασκευών της και στα συστήματα πρόωσης των σκαφών της, ενισχύοντας έτσι τη θέση της στην αγορά των θαλαμηγών.Μέσω της συνεργασίας μοιράζεται η γνώση η εμπειρία και οι επενδυτικές ευκαιρίες. Δημιουργούνται θέσεις εργασίας, ανάπτυξη και ισχυροποιείται η αλυσίδα εφοδιασμού στις αγορές. Η επίβλεψη των έργων και η διοχέτευση της χρηματοδότησης θα γίνεται μέσω του τεχνικού συμβουλίου, ενός δηλαδή κυβερνητικού οργανισμού με έναν ετήσιο προϋπολογισμό της τάξεως των £300 εκ. που θα διατίθεται σε θαλάσσιες επενδύσεις. Κατά τη διάρκεια των επόμενων εννέα μηνών οι αρμόδιοι υλοποίησης τους προγράμματος MIGS θα συντάξουν από κοινού ένα «χάρτη» που θα καθορίσει τη στρατηγική και τον καλύτερο δυνατό τρόπο διοχέτευσης των κεφαλαίων για τα επόμενα χρόνια.

Τάδε έφη ο συγκεκριμένος κύριος και ουδείς του χώρου θα πρέπει να δυσαρεστήθηκε εν αντιθέσει με τη γενικότερη κατήφεια και ειδικότερη απογοήτευση που επικρατεί στον αντίστοιχο ελληνικό κλάδο που κάθε προσπάθεια ανάκαμψης τις περισσότερες φορές βαλτώνει στα γρανάζια μιας πολύπλοκης και βραδύποδης γραφειοκρατίας

Πηγή: yachttime.gr

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης