Η zougla.gr είχε την ευκαιρία να ζήσει το Cutty Sark adventurespirit από κοντά και να σας μεταφέρει το πνεύμα μιας αληθινής περιπέτειας. Οι 6 νικητές του διαγωνισμού αποτέλεσαν το πλήρωμα ενός ιστορικού ιστιοφόρου και ταξίδεψαν στον Βόρειο Ατλαντικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαβάστε το χρονολόγιο του adventurespirit…

Kυριακή 27 Μαΐου

Στις 08.00 το πρωί όλοι βρίσκονται στην αίθουσα του πρωινού του ξενοδοχείου Greenbank. Πρόκειται για ένα νεοκλασικό κτήριο ακριβώς πάνω στη θάλασσα, όπου μέσα από το κάθε δωμάτιο έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε πλοίο. Από τα παράθυρα των δωματίων φαίνεται μόνο η θάλασσα. Κανένας δεν έχει κοιμηθεί αρκετά, καθώς όλοι διακατέχονται από αγωνία για την έναρξη του ταξιδιού με το Bessie Ellen, το οποίο ξεκινά σε 8 ώρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπάρχει ελεύθερος χρόνος μέχρι τις 13.30, οπότε έχει προγραμματιστεί μεσημεριανό στο ξενοδοχείο. Η ομάδα βγαίνει στο μπαλκόνι του κεντρικού σαλονιού στο σημείο που φαίνεται η θάλασσα. Έχουν εντοπίσει το Βessie Ellen,το οποίο έχει ρίξει άγκυρα στο λιμάνι του Falmouth. H χαρά δεν περιγράφεται. Η Λιάνα και η Μαργαρίτα το χαιρετούν, ενώ ο Θάνος και ο Μάρτιν συζητούν για την απόσταση του ταξιδιού αλλά και για τον καιρό, ο οποίος παρεμπιπτόντως φαίνεται πως χαλάει… Στη συζήτηση του καιρού συμμετέχουν ο Σωτήρης και η Μαργαρίτα, οι οποίοι παράλληλα βλέπουν σε laptop την πρόγνωση.

Στη συνέχεια όλοι τους αποφασίζουν να κάνουν τα τελευταία τους ψώνια στην πόλη. Μετά το μεσημεριανό φαγητό άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την επιβίβαση. Όλοι φορούν τα κίτρινα φούτερ του Cutty Sark. Ιδιωτικό θαλάσσιο ταξί τούς μεταφέρει από το λιμάνι στο ιστορικό ιστιοπλοϊκό. Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους κατά τη διάρκεια της επιβίβασης. Κάθε στιγμή και μια έκπληξη που φυσικά δεν περίμεναν…

Λίγα στοιχεία για το πλοίο

Το Bessie Ellen, το οποίο κατασκευάστηκε το 1904, είναι ένα από τα τρία ιστιοφόρα, τύπου West Country ketch (από έναν στόλο 700 σκαφών), τα οποία συνεχίζουν να ταξιδεύουν και το μοναδικό με παγκόσμια άδεια ναύλωσης από την UK Marine Coastguard Agency.

Σε πολλά σημεία κατασκευής του θυμίζει το αυθεντικό ιστιοφόρο Cutty Sark και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, που κάποιος θα μπορούσε ακόμα και να ισχυριστεί ότι αποτελεί μία μικρογραφία του. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το Bessie Ellen, όπως και το αυθεντικό Cutty Sark, διακινούσαν εμπορεύματα την εποχή που η παρουσία ιστιοφόρων σκαφών ήταν καθημερινό φαινόμενο στα μικρά και μεγάλα λιμάνια ολόκληρης της Ευρώπης. Το Bessie Ellen συνέχισε να διακινεί εμπορεύματα ως ιστιοφόρο, ακόμη και κατά τη διάρκεια των δύο παγκοσμίων πολέμων, μέχρι το 1947. Αμέσως μετά ξεκίνησε μια νέα ζωή στη Δανία, με την προσθήκη κινητήρα, για να μεταφέρει τοπικά εμπορεύματα.

Η τωρινή πλοιοκτήτρια Nikki Alford είδε το Bessie Ellen σε ένα ναυπηγείο και, με αξιοσημείωτη αποφασιστικότητα, κατάφερε το 2000 να το αγοράσει και να το αναπαλαιώσει, μετατρέποντάς το ξανά σε ένα εντυπωσιακό ιστιοφόρο.

Εξερευνούν τους χώρους του πλοίου, κοιτάζουν με προσοχή τα κατάρτια αλλά και τα όργανα ναυσιπλοΐας. Η Μαργαρίτα πηγαίνει στο μεγάλο ξύλινο τιμόνι που βρίσκεται στο πίσω μέρος του ιστιοπλοϊκού. Ακολουθεί ο Θάνος και μετά όλη η ομάδα. Βγάζουν φωτογραφίες για να τις «ανεβάσουν» στο facebook. Φυσικά και είναι μια περιπέτεια που όλοι θέλουν να τη μοιραστούν με τους φίλους τους!

Το Bessie Ellen είναι ένα εντυπωσιακό ιστιοφόρο με τη μεγάλη ρόδα του τιμονιού να βρίσκεται στην πρύμνη του. Έχει 2 ξύλινα κατάρτια με 8 πανιά τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο, ώστε ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες να είναι εύκολος ο χειρισμός του σκάφους ακόμα και σε στενά περάσματα.

Ώρα 17.00 – Στο κατάστρωμα ζητεί την προσοχή όλων μας η καπετάνιος και ιδιοκτήτρια του πλοίου, Νikki Alford. Αρχικά, μας συστήνεται μαζί με το μόνιμο πλήρωμα: ένας μάγειρας, ένας skipper και δύο βοηθοί γενικών καθηκόντων. Όπως ανέφερε, όλοι στο πλήρωμα ξέρουν να κάνουν τα πάντα. Διευκρίνισε τους γενικούς κανονισμούς για το σκάφος και αμέσως έδωσε στον καθένα έναν αριθμό από το 1 έως το 15 (αφού συνολικά επιβαίνουν 15 άτομα), σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης. Παράλληλα, συνέστησε σε όλους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού να είναι πολύ προσεκτικοί, διότι, αν συμβεί κάτι σοβαρό, θα πρέπει να έρθει ελικόπτερο, προκειμένου να παραλάβει κάποιον.

Όλη η ομάδα προσέχει την ομιλία της καπετάνιου. Τα γέλια και οι πλάκες αντικαταστάθηκαν με ερωτήσεις για το ταξίδι αλλά και προβληματισμό. Τα ψέματα είχαν τελειώσει. Τις επόμενες ημέρες, ο καθένας θα δοκίμαζε τις αντοχές του σε αυτήν την περιπέτεια, την οποία, άλλωστε, διεκδίκησαν. Έτσι όπως το θέλησαν, κυνήγησαν και ονειρεύτηκαν το adventure spirit του Cutty Sark.

Η Nikki βρίσκεται στο τιμόνι αυτού του πλοίου για 12 χρόνια. Όπως είπε χαρακτηριστικά, είναι το σπίτι της. Πριν δώσει την εντολή για αναχώρηση, χώρισε την ομάδα σε βάρδιες. «Το πλοίο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δεν ‘’κοιμάται’’ ποτέ, οπότε όλοι έχετε να κάνετε δουλειές» ανέφερε.

Στην πρώτη βάρδια, από τις 14.00 έως τις 20.00, μετέχουν ο Μάρτιν, η Μαργαρίτα και η Λιάνα. Στη δεύτερη βάρδια, από τις 20.00 έως τα μεσάνυχτα, αναλαμβάνουν ο Θάνος, η Μαρία και ο Σωτήρης. Στη συνέχεια, από τις 04.00 τα ξημερώματα μέχρι τις 08.00 το πρωί, επανέρχεται η πρώτη βάρδια και το πρόγραμμα συνεχίζει. Οι υποχρεώσεις στην κάθε βάρδια είναι αρκετές. Τιμόνι στο σκάφος, ρύθμιση πανιών και πορείας, καθάρισμα, μαγείρεμα, έλεγχος για διερχόμενα σκάφη, έλεγχος κατάστασης του πλοίου. Παράλληλα διευκρινίστηκε ότι, ανεξαρτήτως των βαρδιών, η ομάδα θα πρέπει να βρίσκεται σε επιφυλακή, να καθαρίζει το πλοίο, να βοηθά στην προετοιμασία του φαγητού, να πλένει τα πιάτα και να εχει πάντα έτοιμο καφέ ή τσάι στο κατάστρωμα. Οι ώρες της ξεκούρασης ξεκαθαρίστηκε ότι θα είναι λίγες. Άλλωστε, οι τυχεροί αποτελούν πια πλήρωμα του Bessie Ellen, οπότε ώρα για ύπνο δεν υπάρχει. Η δοκιμασία, όμως, δεν τελειώνει εδώ.

Στο εσωτερικό του πλοίου καλούνται να κοιμηθούν σε μικρές κουκέτες, που ίσα- ίσα χωράνε.

Στις 17.30 δίνεται η εντολή να σηκωθούν τα πανιά, προκειμένου να αναχωρήσουμε. Ο αέρας είναι καλός. Ο Θάνος, ο Μάρτιν και η Μαρία στα μπροστινά πανιά (στους φλόκους) οι υπόλοιποι στο κεντρικό πανί (στη μαΐστρα) και κάποιοι στη μετζάνα, το πανί δίπλα στο τιμόνι. Αναχωρούμε με παλίρροια, για να εκμεταλλευτούμε τα παλιρροϊκά ρεύματα στην πορεία. Έξω από τον κόλπο του Falmouth, η ταχύτητα δείχνει 6 κόμβους.

Η Nikki ενημερώνει την ομάδα για την πορεία που θα ακολουθήσει το πλοίο, δείχνοντας έναν ναυτικό χάρτη. Αρχικά κινούμαστε νότια και στη συνέχεια με δυτική πορεία, θα περάσουμε το νοτιοδυτικό άκρο της Αγγλίας, ενώ μετά θα κινηθούμε βόρεια στην Ιρλανδική θάλασσα, ανάμεσα στην Ιρλανδία και την Αγγλία. Η πορεία θα συνεχίσει βόρεια μέχρι τις ακτές της Σκωτίας.



Ώρα 19.00- Το φαγητό σερβίρεται στο κατάστρωμα. Το μενού περιλαμβάνει λαζάνια με σαλάτα… Ο κλήρος για την λάντζα πέφτει στη Μαρία και στη Μαργαρίτα.

H περιπέτεια συνεχίζεται…

Δείτε περισσότερες στιγμές στο adventurespirit.gr

Διαβάστε επίσης: Hμέρα πρώτη-Η αρχή μιας περιπέτειας
                            Hμέρα δεύτερη-Το μαγευτικό ταξίδι προς τον Νότο
                            

Aποστολή zougla.gr: Χρήστος Μαζάνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης