Διατροφή και αναπαραγωγική υγεία

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 9 Ιουλίου 2012, 13:03
Διατροφή και αναπαραγωγική υγεία
Το γνωρίζετε ότι η υπογονιμότητα του άνδρα σχετίζεται με τη διατροφή του; Είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι το ανδρικό σπέρμα τις τελευταίες δεκαετίες συνεχώς επιδεινώνεται όσον αφορά στις δυνατότητές του για γονιμοποίηση.

Σε αυτό το γεγονός οφείλεται και η πρόσφατη (2009) σύσταση από τις Ουρολογικές Εταιρείες (Αμερικανική και Ευρωπαϊκή), για αλλαγή των φυσιολογικών τιμών στις παραμέτρους ελέγχου του σπέρματος, υιοθετώντας χαμηλότερες τιμές.

Μία πρόσφατη έρευνα στο πανεπιστήμιο της Μούρθιας, υπό τον Dr. Jaime Mendiola, έδειξε πως «μία υγιής και ισορροπημένη δίαιτα δεν είναι σημαντική μόνο για την αποφυγή ασθενειών όπως ο διαβήτης, η υψηλή χοληστερίνη, η υπέρταση, αλλά επίσης μπορεί να είναι χρήσιμη για τη διατήρηση ή τη βελτίωση της αναπαραγωγικής υγείας», επισημαίνει ο γιατρός. Είναι επίσης γνωστό ότι η διατροφική μας συμπεριφορά επηρεάζει σημαντικά την ποιότητα της σπερματογένεσης.

Ο Γρηγόρης Ραπτίδης, διευθυντής Ουρολογικής 251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας, σε συνεργασία με τους διαιτολόγους- διατροφολόγους, Κυριακή Γούτα και Ιωάννη Σουπιό, επισημαίνουν τους βασικούς κανόνες που θα πρέπει να ακολουθούνται στη διατροφή μας:

Καταναλώστε

- φυσικές τροφές (κυρίως φρέσκα λαχανικά, φρούτα, τρόφιμα ολικής άλεσης, ψάρια- με εξαίρεση τα μεγάλα ψάρια και φυσικά αυτά που ψαρεύονται σε μολυσμένα νερά-, πουλερικά, όσπρια, καρύδια και σπόρους).

-νερό (απαιτούνται 8 - 12 ποτήρια νερό ημερησίως)

-λυκοπένιο (το βρίσκουμε σε σάλτσες ντομάτας, κέτσαπ, φρέσκια ντομάτα)

-βιταμίνη C (στα εσπεριδοειδή φρούτα και τα ωμά πράσινα λαχανικά)

-βιταμίνη Ε (άφθονη στα έλαια, τα λιπαρά ψάρια, τους σπόρους και τους ξηρούς καρπούς)

-σελήνιο (στους ξηρούς καρπούς, στα ψάρια και στα ολικής αλέσεως δημητριακά)

-ψευδάργυρο (στο κρέας και τα οστρακοειδή)

-φυλλικό οξύ (στα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά και εμπλουτισμένα δημητριακά, στα αντίδια, το σπανάκι, το αβοκάντο, τον κρόκο αυγού και τα πορτοκάλια)

-*συμπληρώματα (Αργινίνη, Ισοένζυμο Q10, Έλαιο λιναριού, L-καρνιτίνη, Πολυβιταμινούχα συμπλέγματα – Μέταλλα)

*Αυτά τα συμπληρώματα θεωρούνται ότι μπορούν να βελτιώσουν την κινητικότητα και τον αριθμό των σπερματοζωαρίων, έπειτα από κατανάλωση 3- 4 μηνών.

Εξαλείψτε / Αποφύγετε


Τρόφιμα τροποποιημένα αλλά και «ραφιναρισμένα» (π.χ. άσπρο αλεύρι), τρόφιμα πλούσια σε σάκχαρα, αλκοόλ και καφεΐνη.

Οι παραπάνω κανόνες εάν ακολουθηθούν, τότε θα υπάρξει έλεγχος του σωματικού βάρους, με αποτέλεσμα την αύξηση της τεστοστερόνης, αφού έχει αποδειχθεί πως οι παχύσαρκοι άνδρες έχουν μειωμένα επίπεδα αυτής της ορμόνης.

Ο εμπλουτισμός της διατροφής θα μας δώσει ένα υγιές σπέρμα, το οποίο θα είναι πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

Η αποφυγή του αλκοόλ θα επιφέρει αύξηση της κινητικότητας των σπερματοζωαρίων όπως επίσης και η μείωση του καφέ σε 1-2 φλιτζάνια την ημέρα ή η αντικατάστασή του από το τσάι, το όποιο έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Ακολουθώντας μια σωστή διατροφική συμπεριφορά, κάθε άνδρας μπορεί εύκολα να βρει τη φόρμα του και την ψυχική του υγεία.

Πηγή: MediDiatrofi.gr

Επιμέλεια: Δήμητρα Μπιλάλη

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 9 Ιουλίου 2012, 13:43