Η διατροφή σύμμαχος στη μείωση συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 21 Ιουλίου 2012, 16:57
Η διατροφή σύμμαχος στη μείωση συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης
Η εμμηνόπαυση παρατηρείται όταν οι ωοθήκες μιας γυναίκας σταματήσουν να παράγουν σεξουαλικές ορμόνες και ιδιαίτερα οιστρογόνα. Η αλλαγή αυτή συντελείται σε διάστημα μερικών ετών κυρίως μεταξύ 45-60 ετών αλλά σε ορισμένες γυναίκες υπάρχει το ενδεχόμενο να εκδηλωθεί και σε νεότερη ηλικία. Η περίοδος μιας γυναίκας σταματά σαν αποτέλεσμα της πτώσης των ορμονικών επιπέδων.

Μεταξύ των πιο συνηθισμένων συμπτωμάτων είναι οι εξάψεις κατάθλιψη, άγχος και οι διακυμάνσεις της διάθεσης καθώς μπορούν να παρατηρηθούν και αλλαγές στην κατάσταση των μαλλιών και του δέρματος.

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η εμμηνόπαυση δεν αποτελεί νόσος αλλά μια φυσιολογική διαδικασία του γυναικείου σώματος και αποτελεί την τελευταία φάση στην γυναίκα όπου διαταράσσονται καύσεις βασικού μεταβολισμού λόγων ορμονολογικών διαταραχών και αλλαγή στην κατανομή του λίπους στο γυναικείο σώμα. Σε αυτή την περίοδο της ζωής της μια γυναίκα θα πρέπει να δώσει όσο πότε άλλοτε μεγάλη έμφαση στην αλλαγή του τρόπου ζωής της καθώς και στην διατροφή της διότι η τροφή αποτελεί φάρμακο και λύση πολλών συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης.

Οι αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν στην διατροφή πρέπει να συμπεριλαμβάνεται η κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και μπορούν να συμβάλουν στην μείωση των μετά-εμμηνοπαυσιακών προβλημάτων. Μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή που συμπεριλαμβάνει περιορισμένες ποσότητες λιπαρών, πολλά φρούτα, λαχανικά και αναποφλοίωτους σπόρους θα κάνει το εμμηνοπαυσιακό σώμα της γυναίκας να νιώσει καλύτερα. Η σόγια αποτελεί πολύ καλή πηγή τροφής που μπορεί να αμβλύνει τα συμπτώματα για παράδειγμα το γάλα σόγιας, φύτρες σόγιας και το τόφου.

Οι τροφές αυτές αποτελούν καλές πηγές πρωτεΐνης και ισοφλαβονών, η γενιστεϊνη και η δαιδζένη έχουν παρεμφερή δομή με τα οιστρογόνα γενικότερα μιμούνται την δράση των οιστρογόνων στο σώμα και συμβάλλων στην μείωση των εμμηνοπαυσιακών συμπτωμάτων. Εκτός από αυτό οι ισοφλαβόνες έχουν και αντικαρκινικές ιδιότητες. Υπάρχουν και αρκετά φυτικά συμπληρώματα που μπορούν να συμβάλουν στην άμβλυνση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Επιστημονικές μελέτες έδειξαν ότι ο κορίανδρος ο βοτρυοειδής μπορεί να μειώσει τις εξάψεις, την ξηρότητα του κόλπου και την κατάθλιψη. Το ντόνγκ κουέι, το λάδι της πριμούλας καθώς και το άγριο γιάμ μπορούν χρησιμοποιηθούν για τον περιορισμό των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης.

Πηγή:dietplus

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 21 Ιουλίου 2012, 16:59