Υπονατριαιμία: Ορισμός και συμπτώματα

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2015, 05:20
Υπονατριαιμία: Ορισμός και συμπτώματα
Είναι δυνατόν κάποιος να πίνει υπερβολικά πολύ νερό; Ναι, η κατάσταση αυτή ονομάζεται υπονατριαιμία και σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να αποβεί μοιραία. Όταν δίνουμε στο σώμα υπερβολικά πολύ νερό, το νάτριο στο σώμα αραιώνεται. Όταν αυτό συμβαίνει, μία ποικιλία σωματικών λειτουργιών μπορεί να διαταραχθεί.

Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε τόσο πολλά για το τι ακριβώς προκαλεί την υπονατριαιμία, όπως θα θέλαμε. Η κατάσταση περιγράφηκε για πρώτη φορά το 1981 και πολλά από τα δεδομένα που υπάρχουν για την υπονατριαιμία προέρχονται από τα δείγματα και τις καταθέσεις που έχουμε σε μεγάλα αθλητικά γεγονότα, όπως ο μαραθώνιος.

Η υπονατριαιμία έχει διαγνωστεί με βάση το επίπεδο του νατρίου στο αίμα και όταν η μέτρηση της στάθμης του νατρίου του ορού είναι σχετικά εύκολη. Το πρόβλημα είναι ότι το επίπεδο του νατρίου του ορού που είναι ευρέως αποδεκτή ως ένδειξη υπονατριαιμίας μπορεί να συνοδεύεται από μια ποικιλία συμπτωμάτων που κυμαίνονται από σύγχυση ή επιληπτικές κρίσεις, από πονοκεφάλους και δυσφορία στο στομάχι και σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχουν καθόλου συμπτώματα.

Η υπονατριαιμία παρατηρείται συνήθως σε ανθρώπους που αγωνίζονται σε μεγάλες αποστάσεις και κυρίως στους μαραθωνοδρόμους χομπίστες. Προκειμένου να αποφευχθεί η αφυδάτωση και η θερμοπληξία στον αγώνα, οι διοργανωτές τονίζουν τη σημασία του να πίνεις αρκετά υγρά κατά τη διάρκεια της διαδρομής και παρέχουν συχνά νερό σε σταθμούς κατά μήκος της διαδρομής.

Επιπλέον, οι κατασκευαστές των «αθλητικών ποτών» συχνά εμπορεύονται τα προϊόντα τους σε ανοιχτές εκδηλώσεις τρεξίματος και έχουν διαθέσιμο το ποτό στους σταθμούς αυτούς κατά μήκος της διαδρομής.

Η υπονατριαιμία έχει παρατηρηθεί να είναι πολύ πιο συχνή στους άπειρους δρομείς που προπονούνται σε χαμηλότερες ταχύτητες και κάνουν περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσουν το μαραθώνιο, καθώς αυτοί είναι που πίνουν υπερβολικά πολλά υγρά σε κάθε σταθμό εφοδιασμού.

Προς το παρόν, δεν είναι σαφές αν οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς σε υπονατριαιμία από τους άνδρες. Το να αποφύγεις την υπονατριαιμία είναι βασικά θέμα κοινής λογικής. Ανέκδοτες αναφορές στην ιατρική βιβλιογραφία αναφέρουν ανθρώπους που βιώνουν ακραίες περιπτώσεις υπονατριαιμίας και συμπεριλαμβάνουν κάποιους πολύ αργούς δρομείς που έκαναν πολύ χρόνο για να ολοκληρώσουν τον μαραθώνιο και που ανέφεραν ότι έπιναν νερό σε κάθε σταθμό ανεφοδιασμού κατά μήκος της διαδρομής! Άλλη μία αναφορά υπάρχει για γυναίκα που για την αποφυγή της αφυδάτωσης στο μαραθώνιο έπινε 10 λίτρα νερό (!!) το προηγούμενο βράδυ του αγώνα.

Χρησιμοποιήστε το μυαλό σας σωστά και το πιο σημαντικό, μην αφήσετε τον εαυτό σας να αφυδατωθεί υπό τον φόβο της υπονατριαιμίας.

ΠΗΓΗ: theathletes.gr

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2015, 05:20