Τα μύρτιλα βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Τα μύρτιλα βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Θάνος Ξυδόπουλος

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Gerontology Series A από ερευνητές του King's College London βρήκε ότι η κατανάλωση 200 γραμμαρίων μύρτιλων κάθε μέρα για ένα μήνα μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση της λειτουργίας των αιμοφόρων αγγείων και μείωση της συστολικής αρτηριακής πίεσης σε υγιείς ανθρώπους.

Οι ερευνητές μελέτησαν 40 υγιείς εθελοντές για ένα μήνα. Οι μισοί κατανάλωναν κάθε μέρα ένα ποτό που περιείχε 200 γραμμάρια μύρτιλα και οι άλλοι μισοί ένα ποτό ελέγχου.

Η ερευνητική ομάδα εξέτασε το αίμα και τα ούρα των εθελοντών καθώς και την αρτηριακή τους πίεση. 

Σε μια περαιτέρω μελέτη, οι ερευνητές συνέκριναν τις επιπτώσεις ενός ποτού με μύρτιλα και καθαρών ανθοκυανινών, ενός τύπου φυτοχημικού που είναι υπεύθυνο για το μπλε, το κόκκινο, το ροζ και το μοβ χρώμα ορισμένων φρούτων και λαχανικών όπως είναι τα μούρα και τα κόκκινα σταφύλια. Χρησιμοποιήθηκαν επίσης και άλλα ποτά για λόγους σύγκρισης που περιείχαν βιταμίνες και φυτικές ίνες.

Βελτίωση στην συστολική πίεση

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι:

Οι επιδράσεις στη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων παρατηρήθηκαν δύο ώρες μετά την κατανάλωση των ποτών από μύρτιλα και διατηρήθηκαν για ένα μήνα ακόμα και μετά από μια ολονύκτια νηστεία.

Κατά τη διάρκεια του μήνα, η συστολική αρτηριακή πίεση μειώθηκε κατά 5 mmHg. Αυτό είναι παρόμοιο με τη μείωση που παρατηρείται συνήθως σε μελέτες που χρησιμοποιούν φάρμακα μείωσης της αρτηριακής πίεσης.

Τα ποτά που περιείχαν ανθοκυανίνες οδήγησαν σε βελτιώσεις στην ενδοθηλιακή λειτουργία παρόμοιες με αυτές των μύρτιλων. 

Οι ερευνητές είπαν πως εάν οι αλλαγές που παρατήρησαν στη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων μετά την κατανάλωση μύρτιλων διατηρηθούν για ολόκληρη τη ζωή ενός ατόμου, θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων έως και 20%.

Πηγή: Circulating anthocyanin metabolites mediate vascular benefits of blueberries: insights from randomized controlled trials, metabolomics, and nutrigenomics.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2019, 21:40