Τι πρέπει να προσέξουμε στη διατροφή μας τις ημέρες των γιορτών

Τι πρέπει να προσέξουμε στη διατροφή μας τις ημέρες των γιορτών

Συνέντευξη στον Θάνο Ξυδόπουλο

Η ιατρός-βιοπαθολόγος με εξειδίκευση σε θέματα παχυσαρκίας δρ Μαρία Ψωμά, μιλώντας στo zougla.gr, μας δίνει χρήσιμες συμβουλές για το τι πρέπει να προσέξουμε στη διατροφή μας τις ημέρες των γιορτών.

Κυρία Ψωμά, πρέπει να αντιμετωπίζουμε τις γιορτές όπως οποιαδήποτε άλλη φυσιολογική ημέρα στο θέμα του φαγητού;

Θεωρώ ότι οι γιορτές είναι εξαιρετική περίοδος για να ξεφύγουμε από το άγχος και την πίεση της καθημερινότητας και να βρεθούμε κοντά με τους δικούς μας ανθρώπους. Αυτό φυσικά συμπεριλαμβάνει και το φαγητό.

Υπάρχει τρόπος να κρατήσουμε τις ισορροπίες και να αποφύγουμε την πρόσληψη βάρους;

Μπορούμε να κρατήσουμε ισορροπίες, έχοντας τα σταθερά γεύματά μας, βάζοντας πάντα αρκετή σαλάτα πριν από κάθε κυρίως γεύμα και καταναλώνοντας με μέτρο τα γλυκά και το αλκοόλ. Καλό θα ήταν η βάση της διατροφής, ειδικά όσοι ακολουθούν κάποιο πρόγραμμα για να χάσουν κιλά, να παραμείνει η ίδια και απλώς να υπάρξουν κάποιες μέρες πιο ελεύθερες.

Η διατήρηση των διατροφικών συνηθειών κατά τη διάρκεια των γιορτών ίσως να είναι μια πρόκληση, αλλά μπορεί να επιτευχθεί;

Η διατήρηση των διατροφικών συνηθειών τις γιορτές σαφώς είναι πρόκληση, όμως μπορούμε να τη διαχειριστούμε. Πολλοί δεν θέλουν να είναι σε πρόγραμμα, διότι περιμένουν τις γιορτές για να εκτονωθούν. Καλό είναι όμως να μη γίνονται υπερβολές, διότι το σώμα, ειδικά σε ηλικίες άνω των 40, δυσκολεύεται να επανέλθει. Αν ωστόσο διατηρήσουμε ένα πρόγραμμα και παρεκτραπούμε με μέτρο, δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Όταν λέω με μέτρο, εννοώ να φάτε ένα μελομακάρονο κι όχι τρία. Να φάτε την αγαπημένη σας γαλοπούλα με γέμιση και τις πατάτες δίπλα, αλλά να φάτε μία μερίδα κι όχι δύο.

Πολλοί στις ημέρες των εορτών διοργανώνουν πλούσια εορταστικά τραπέζια. Τι τροφές πρέπει να επιλέξουμε για μην τροποποιήσουμε ένα διαιτολόγιο που ίσως ακολουθούμε;

Στα πλούσια εορταστικά τραπέζια καλό είναι να μην πηγαίνουμε νηστικοί. Είναι λάθος να παραμένουμε νηστικοί όλη μέρα για να μπορέσουμε να φάμε το βράδυ. Καλό είναι πριν από το κάλεσμα να καταναλωθεί κάποιο σνακ, όπως φρούτο με ξηρούς καρπούς ή φρυγανιά ολικής με τυρί άπαχο ή αβγό. Έτσι στο τραπέζι θα μπορέσετε να διαχειριστείτε με μέτρο τα εδέσματα που υπάρχουν.

Διατροφικός οδηγός για τις γιορτές των Χριστουγέννων

  • Καταναλώστε άφθονο νερό.
  • Τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό ημερησίως στα οποία δεν συνυπολογίζονται τα άλλα ροφήματα.
  • Πριν από κάθε γεύμα, πιείτε 2 ποτήρια νερό. Έτσι θα διεγείρετε τους υποδοχείς του στομαχιού και θα χορτάσετε ευκολότερα. Ακόμα και κατά τη διάρκεια του γεύματος, επιτρέπετε να πίνετε, αρκεί να μην έχετε γαστρεντερικά προβλήματα.
  • Ξεκινήστε με ένα καλό πρωινό.
  • Έτσι θα αποφύγετε τις υπογλυκαιμίες μετά και θα είστε πιο προσεκτικοί.
    Ιδανικό είναι ένα γιαούρτι με προβιοτικά, ανεπεξέργαστο μούσλι ή κουάκερ ή 1 φέτα ψωμί ολικής αλέσεως με αβγό και άπαχο τυρί. Ιδανική επιλογή, εάν βρεθείτε εκτός σπιτιού, αποτελεί η ομελέτα.
  • Στο κυρίως γεύμα να ξεκινάτε πάντα από τη σαλάτα.
  • Προτιμήστε απλές σαλάτες και αποφύγετε τις πλούσιες σαλάτες με τις πολλές σάλτσες.
  • Καταναλώστε πρωτεΐνη σαν βασικό φαγητό.
  • Συνδυάστε τη σαλάτα σας με κάποιο κρέας, μην ξεχνάτε πως η γαλοπούλα έχει την τιμητική της αυτόν το καιρό, αλλά και το ψάρι είναι πολύ σωστή επιλογή. Μπορείτε να τα καταναλώσετε όπως κι αν είναι μαγειρεμένα, αρκεί να αποφύγετε τις γλυκές και τις πλούσιες σε λιπαρά σάλτσες.
  • Μειώστε την κατανάλωση από τα ορεκτικά και τα τριγύρω φαγητά που θα υπάρχουν στο τραπέζι.
  • Προτιμήστε την κατανάλωση γλυκού έπειτα από το γεύμα σας και ποτέ μην καταναλώνετε το γλυκό με άδειο στομάχι. Για παράδειγμα, αν θέλετε να φάτε το μελομακάρονο, καλύτερα είναι να το καταναλώσετε στο τέλος του γεύματος.
  • Πριν πάτε στο κάλεσμα, καταναλώστε ένα σνακ.
  • Ιδανικά καταναλώστε 1 ώρα πριν πάτε στο κάλεσμα ένα σνακ, μπορεί να είναι γιαούρτι ή τυρί με 2-3 παξιμάδια ή 1 αβγό βραστό με 2-3 παξιμάδια.
  • Καταναλώστε αλκοόλ με μέτρο και ποτέ με άδειο στομάχι.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 5 Δεκεμβρίου 2018, 10:21