Tο σκόρδο, το κρεμμύδι και τα πράσα μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου

Tο σκόρδο, το κρεμμύδι και τα πράσα μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου

Ζήσης Ψάλλας

Η κατανάλωση λαχανικών που ανήκουν στην οικογένεια allium - περιλαμβάνουν το σκόρδο, τα πράσα και τα κρεμμύδια - συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Αυτό βρήκε μια μελέτη σε άνδρες και γυναίκες που έγινε στην Κίνα και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Asia Pacific Journal of Clinical Oncology.

Στην μελέτη εξετάστηκαν 833 ασθενείς που ανέπτυξαν ορθοκολικό καρκίνο και άλλα 833 υγιή άτομα ίδιας ηλικίας, και περιοχής διαμονής. Οι δημογραφικές και διαιτητικές πληροφορίες συγκεντρώθηκαν μέσω προσωπικών συνεντεύξεων χρησιμοποιώντας ένα επικυρωμένο ερωτηματολόγιο κατανάλωσης τροφίμων.

Οι πιθανότητες για καρκίνο του παχέος εντέρου ήταν κατά 79% χαμηλότερο στα άτομα που κατανάλωναν υψηλές ποσότητες λαχανικών allium σε σύγκριση με αυτά που κατανάλωναν χαμηλές ποσότητες.

«Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έρευνά μας φαίνεται να υπάρχει μια τάση: όσο μεγαλύτερη είναι η ποσότητα των λαχανικών allium, τόσο καλύτερη είναι η προστασία», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτη Δρ Zhi Li, από το Πρώτο Νοσοκομείο του Ιατρικού Πανεπιστημίου της Κίνας.

Ο ίδιος πρόσθεσε: «Γενικά, τα παρόντα ευρήματα ρίχνουν φως στην πρωτογενή πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου μέσω της παρέμβασης στον τρόπο ζωής, η οποία αξίζει περαιτέρω διεξοδικές έρευνες».

Η συσχέτιση ήταν σημαντική τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Αυτό είναι ενδιαφέρον, διότι σε μερικές προηγούμενες μελέτες παρατηρήθηκαν διαφορές μεταξύ των δύο φύλων.

Το σκόρδο

Πολλές μελέτες έχουν επικεντρωθεί σε ένα συστατικό του σκόρδου που θεωρείται ότι έχει ευεργετική δράση, την αλλισίνη. Η αλλισίνη, οι παραγόμενες ενώσεις από αυτήν αλλά και άλλες ενώσεις του σκόρου φαίνεται πως συμβάλλουν στα αντικαρκινικά αποτελέσματα.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα ποσοστά προσβολής από καρκίνο του παχέος εντέρου είναι χαμηλά σε περιοχές όπου το σκόρδο καταναλώνεται συχνότερα όπως τα Βαλκάνια, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Αίγυπτος, η Ινδία και η Κίνα.

Η βιβλιογραφία προτείνει 4 γραμμάρια σκόρδου ημερησίως (αντιστοιχεί σε 1 σκελίδα) ή μια ταμπλέτα 300 mg αποξηραμένης σκόνης (με 1,3% αλλισίνη).

Χρειάζεται προσοχή διότι το σκόρδο μπορεί να αυξήσει την αιμορραγία όταν λαμβάνεται μαζί με αντιπηκτικά φάρμακα.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2019, 14:32