Γιατί οι γυναίκες παίρνουν βάρος κατά την εμμηνόπαυση

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 11 Μαΐου 2020, 10:59
Γιατί οι γυναίκες παίρνουν βάρος κατά την εμμηνόπαυση

Θάνος Ξυδόπουλος

Κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, οι ορμονικές αλλαγές μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο κατανομής του λίπους στο σώμα, αλλά η γήρανση είναι πιθανότερο να είναι η αιτία για την τυχόν αύξησης βάρους που σχετίζεται με την εμμηνόπαυση. 

Ορισμένες περιοχές, όπως η κοιλιά, είναι πιο επιρρεπείς σε αύξηση βάρους κατά την εμμηνόπαυση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η αλλαγή των ορμονών, η οποία οδηγεί σε υψηλότερη αναλογία τεστοστερόνης προς οιστρογόνο, αλλάζει εκεί όπου το σώμα εναποθέτει λίπος. Το λίπος βγαίνει από τους μηρούς και εναποτίθεται γύρω από τη μέση.

Ωστόσο οι ορμονικές αλλαγές που εμπλέκονται στην εμμηνόπαυση δεν είναι ο λόγος που αυξάνεται το βάρος. Η γήρανση είναι η πραγματική αιτία. Η αύξηση του βάρους που συνοδεύει την εμμηνόπαυση είναι ένα υποπροϊόν της γήρανσης.

Καθώς μεγαλώνουμε, το σώμα μας σταματά να λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο πριν. Η μυϊκή μάζα αρχίζει να μειώνεται -μια διαδικασία γνωστή ως σαρκοπενία- και το λίπος αρχίζει να αυξάνεται.

Η αύξηση βάρους που σχετίζεται με τη γήρανση δεν είναι αναπόφευκτη. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να διατηρήσετε το βάρος σας καθώς μεγαλώνετε.

1. Άσκηση. Συμπεριλάβετε τακτική καθημερινή άσκηση, με ένα μείγμα εντάσεων και ποικίλων δραστηριοτήτων. Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε ασκήσεις ενδυνάμωσης του σώματος δύο ημέρες την εβδομάδα.

2. Ζυγίστε τον εαυτό σας. Ζυγιστείτε μια φορά την εβδομάδα την ίδια ώρα και ημέρα για να παρακολουθείτε την τάση με την πάροδο του χρόνου. 

3. Δημιουργήστε θετικές συνήθειες. Για παράδειγμα, αντί να περιηγηθείτε χωρίς κόπο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή να ανοίξετε την τηλεόραση και να φάτε άνετα, κάντε μια βόλτα με τα πόδια.

4. Τρώτε πιο αργά. Τρώτε φαγητό μακριά από τεχνολογικούς περισπασμούς και επιβραδύνετε την κατανάλωση τροφής. Μασήστε καλά το φαγητό σας καθώς η επιβράδυνση της κατανάλωσης τροφής μειώνει την ποσότητα που καταναλώνετε.

5. Απενεργοποίηση από την τεχνολογία. Απενεργοποιήστε την τεχνολογία μετά το σούρουπο για να βελτιώσετε τον ύπνο σας. Η εκπομπή μπλε φωτός από τηλέφωνα, tablets και άλλες συσκευές λένε στον εγκέφαλό σας ότι είναι μέρα, αντί για νύχτα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αϋπνία. Η έλλειψη ύπνου (λιγότερο από έξι ώρες) μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τις ικανότητές σας στη λήψη αποφάσεων που ενδέχεται να σας οδηγήσουν να κάνετε ανθυγιεινές επιλογές με αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους.

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 11 Μαΐου 2020, 11:18