Γιατί η άσκηση με αντιστάσεις είναι χρήσιμη όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 6 Σεπτεμβρίου 2021, 13:14
Γιατί η άσκηση με αντιστάσεις είναι χρήσιμη όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος

Ζήσης Ψάλλας

Ένας από τους πιο δημοφιλείς τύπους άσκησης για απώλεια βάρους είναι η αερόβια άσκηση, γνωστή ως κάρδιο. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν: περπάτημα, τρέξιμο, ποδηλασία και κολύμπι. Η αερόβια άσκηση είναι πολύ αποτελεσματική στην καύση θερμίδων.

Μια μελέτη διάρκειας 10 μηνών εξέτασε πώς η κάρδιο χωρίς δίαιτα επηρέασε 141 παχύσαρκα άτομα. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Όσοι έκαιγαν 400 θερμίδες ανά συνεδρία αεροβικής άσκησης (5 φορές την εβδομάδα) έχασαν το 4,3% του βάρους τους, ενώ όσοι έκαιγαν 600 θερμίδες ανά συνεδρία έχασαν λίγο περισσότερο, στο 5,7%. Η ομάδα ελέγχου, η οποία δεν ασκήθηκε, κέρδισε το 0,5% σωματικού βάρους.

Μια εξάμηνη μελέτη σε 160 άτομα άνω των 65 ετών με παχυσαρκία εξέτασε τις επιδράσεις της κάρδιο, της άσκησης με αντιστάσεις ή και των δύο στη σύνθεση του σώματος κατά τη διάρκεια μιας περιόδου απώλειας βάρους, κατά την οποία οι συμμετέχοντες κατανάλωναν 500-750 λιγότερες θερμίδες. Το σωματικό βάρος μειώθηκε κατά 9% σε όλες τις ομάδες άσκησης. Το λίπος μειώθηκε 16-17% και στις τρεις ομάδες, Όμως, εκείνοι που ακολούθησαν μόνο πρόγραμμα κάρδιο έχασαν περισσότερη μυϊκή και οστική μάζα από αυτούς που έκαναν προπόνηση με αντιστάσεις ή ακολούθησαν ένα συνδυασμό των δύο προγραμμάτων. Με την αεροβική άσκηση χάθηκε 5% μυϊκής μάζας, με τον συνδυασμό αεροβικής και αντιστάσεων χάθηκε 3% ενώ μόνο με τα βάρη χάθηκε 2%. Η απώλεια οστικής πυκνότητας που μετρήθηκε στο ισχίο ήταν με την κάρδιο 2,6%, με τον συνδυασμό 1,1% και με τα βάρη κάτω του 1%. 

Πιθανότατα έχετε ακούσει ότι η σωματική άσκηση αυξάνει την όρεξη ή ίσως βρεθείτε να τρώτε περισσότερο από το συνηθισμένο μετά από μια έντονη προπόνηση. Από την άλλη πλευρά, οι περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι η άσκηση έχει αποτέλεσμα καταστολής της όρεξης λίγο μετά.

Σε μια μελέτη, σε 26 γυναίκες με παχυσαρκία που ακολουθούσαν δίαιτα χαμηλών θερμίδων, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι σύντομες συνεδρίες HIIT είχαν ισχυρό αποτέλεσμα καταστολής της όρεξης. Η πρωινή άσκηση φαίνεται να είναι πιο επωφελής για την ισορροπία ενέργειας και την πρόσληψη θερμίδων από τη βραδινή άσκηση, υποστηρίζοντας περαιτέρω τη θεωρία ότι η άσκηση μπορεί να μειώσει την όρεξη. τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 6 Σεπτεμβρίου 2021, 13:14