Θάνος Ξυδόπουλος

Οι έφηβοι με υψηλότερα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας έχουν καλύτερη απόδοση στο σχολείο, σύμφωνα με μια διετή φινλανδική έρευνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μελέτη διερεύνησε τη σχέση της σωματικής άσκησης και της σχολικής επίδοσης σε 635 παιδιά, ηλικίας 11-13 ετών.

Πάντως, οι ερευνητές, από το University of Jyväskylä, δεν βρήκαν ότι η σωματική άσκηση αποτελεί αναγκαίο παράγοντα σχολικής επιτυχίας. Κι αυτό διότι τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά που αύξησαν τη σωματική τους δραστηριότητα κατά τη διάρκεια των δύο ετών της μελέτης, είχαν τελικά χαμηλότερες επιδόσεις σε σύγκριση με τα παιδιά που είχαν αυξημένα σωματική δραστηριότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Με βάση τα αποτελέσματα αυτά, δεν είναι εφικτό να εξακριβωθεί εάν η σωματική δραστηριότητα βελτιώνει τη σχολική επίδοση ή εάν οι έφηβοι με υψηλότερες επιδόσεις επιλέγουν έναν πιο ενεργό τρόπο ζωής βασισμένο στην άσκηση.

«Η σχέση μεταξύ φυσικής δραστηριότητας και σχολικής επίδοσης δεν εμπεριέχει πάντα αιτιώδη συνάφεια. Είναι πιθανόν τα υψηλά επίπεδα φυσικής δραστηριότητας και οι σχολικές επιτυχίες να έχουν απλώς κοινά χαρακτηριστικά, όπως το υψηλό κίνητρο για ένα συγκεκριμένο έργο», ανέφερε ο Eero Haapala, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο University of Jyväskylä.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο Journal of Sport and Health Science.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης