Ποιο είδος άσκησης είναι καλύτερο για την πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων;

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 11 Ιουλίου 2019, 00:47
Ποιο είδος άσκησης είναι καλύτερο για την πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων;

Ζήσης Ψάλλας

Επιστήμονες από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Κοπεγχάγης προσέλαβαν 32 άτομα που ήταν παχύσαρκα και δεν ασκούνταν, χωρίς να έχουν καρδιακά προβλήματα ή διαβήτη.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε πρόγραμμα διάρκειας 12 εβδομάδων, είτε άσκησης βαρών, είτε αερόβιας άσκησης - σε ποδήλατο γυμναστικής - είτε δεν έκαναν καμία δραστηριότητα.

Κάθε άτομο είχε μια σάρωση μαγνητικής τομογραφίας καρδιάς πριν και μετά τη μελέτη για να εξετάσει δύο τύπους καρδιακού ιστού, τον επικαρδιακό λιπώδη ιστό και τον περικαρδιακό λιπώδη ιστό.

Η άσκηση είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του επικαρδιακού λιπώδους ιστού σε σύγκριση με και τη μη άσκηση: η "κάρδιο" κατά 32% και η άρση βαρών κατά 24%. Αλλά μόνο η προπόνηση με βάρη είχε αντίκτυπο στον περικαρδιακό λιπώδη ιστό, ο οποίος μειώθηκε κατά 31%.

Η ερευνητική ομάδα δεν προσπάθησε να συνδυάσει την άσκηση αντοχής με τα βάρη. Αλλά επιβεβαίωσε κάθε είδους άσκηση ήταν επωφελής.

Ο επικαρδικός λιπώδης ιστός θεωρείται ότι προστατεύει την καρδιά αλλά η αυξανόμενη μάζα μπορεί να απελευθερώσει φλεγμονώδεις ορμόνες που προκαλούν αθηροσκλήρωση.

Λιγότερα είναι γνωστά για την επίδραση του περικαρδιακού λίπους στην καρδιακή λειτουργία. Ωστόσο, οι ερευνητές του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Κοπεγχάγης δήλωσαν ότι «συνδέεται με καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου, όπως η ασβέστωση των στεφανιαίων αρτηριών.

Οι καρδιακές παθήσεις προκαλούνται συχνά από συσσώρευση λιπώδους πλάκας στις αρτηρίες. Ένας στους τρεις ανθρώπους πεθαίνει καθημερινά από καρδιαγγειακά νοσήματα παγκοσμίως - συνολικά 17,9 εκατομμύρια ετησίως, σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας.

Η επικεφαλής συγγραφέας Regitse Højgaard Christensen δήλωσε ότι τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Είπε: «Οι ασκήσεις αντιστάσεων ήταν για 45 λεπτά, με μέτρια επιβάρυνση και πολλές επαναλήψεις. Οι συμμετέχοντες πραγματοποίησαν τρία έως πέντε σετ από 10 ασκήσεις και οι συνεδρίες εποπτεύονταν. Αυτή η συγκεκριμένη παρέμβαση ήταν από μόνη της αποτελεσματική στη μείωση των αποθεμάτων λίπους της καρδιάς. Δεν συνδυάσαμε την κατάρτιση αντίστασης και αντοχής, αλλά θα ήταν ενδιαφέρον να αποκαλύψουμε τα ενδεχόμενα πρόσθετα αποτελέσματα τους».

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 11 Ιουλίου 2019, 00:53