Θάνος Ξυδόπουλος

Μελέτη που έγινε από ερευνητές του Michigan State University (MSU) διαπίστωσε ότι ο ύπνος κάνει καλό στους εφήβους – πέρα ​​από το γεγονός ότι τους βοηθά να μείνουν ξύπνιοι στην τάξη. Ο επαρκής ύπνος τούς βοηθάει να αντεπεξέλθουν στις προκλητικές κοινωνικές καταστάσεις.

«Τα ευρήματα αυτής της μελέτης έχουν σημαντικές επιπτώσεις» δήλωσε η Yijie Wang, επίκουρη καθηγήτρια ανθρώπινης ανάπτυξης και οικογενειακών σπουδών στο MSU. «Η κατανόηση του πώς ο ύπνος βοηθά τους εφήβους να διαπραγματευτούν τις κοινωνικές προκλήσεις μπορεί να διασαφηνίσει πώς η προώθηση του ύπνου μπορεί να βελτιώσει την προσαρμογή των εφήβων κατά τη διάρκεια του γυμνασίου και πέραν αυτού».

Σε σύγκριση με τους ενήλικες και τα παιδιά, οι μαθητές των γυμνασίων αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα τον κίνδυνο ανεπαρκούς ύπνου εξαιτίας του ότι σηκώνονται νωρίς το πρωί, των απασχολημένων ωραρίων και των αυξημένων κοινωνικών πιέσεων. Η μετάβαση στο γυμνάσιο εισάγει επίσης περισσότερη ποικιλομορφία στο κοινωνικό περιβάλλον και στις σχέσεις τους.

«Η μελέτη δεν διαχειρίζεται τον ύπνο ως συνέπεια των διακρίσεων» δήλωσε ο Wang. «Ωστόσο η ομάδα μας διαπίστωσε την επίδραση των διακρίσεων στον ύπνο της ίδιας ημέρας. Στις μέρες κατά τις οποίες οι έφηβοι έζησαν εθνοτικές ή φυλετικές διακρίσεις, κοιμόντουσαν λιγότερο και χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο για να κοιμηθούν».

Ένα εύρημα στη μελέτη ήταν ότι οι συνομήλικοί τους, και όχι οι γονείς τους, ήταν η άμεση υποστήριξη που βοήθησε τους εφήβους να αντιμετωπίσουν τα προβλήματά τους.

«Σε σύγκριση με τους γονείς, οι συνομήλικοι είναι πιο πιθανό να γίνονται μάρτυρες και να συμμετέχουν στις εμπειρίες των εφήβων για εθνοτικές ή φυλετικές διακρίσεις σε καθημερινή βάση» δήλωσε η Wang. «Ως εκ τούτου, είναι περισσότερο από μια άμεση υποστήριξη που βοηθάει τους εφήβους όταν υπάρχουν διακρίσεις».

Πέρα από τις προτεινόμενες οκτώ ώρες, η ποιότητα του ύπνου είναι εξίσου σημαντική. Αυτό περιλαμβάνει το να κοιμάται κανείς τη σωστή ώρα περιορίζοντας τη χρήση των μέσων ενημέρωσης και παρέχοντας ένα ήσυχο περιβάλλον.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Child Development.