Στην επένδυση της DEMO στην καινοτομία αλλά και στο brain drain αναφέρθηκε ο κ. Δημήτρης Δέμος, Αντιπρόεδρος της DEMO ΑΒΕΕ,  μιλώντας στο πρώτο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Καινοτομίας, με τίτλο «Η καινοτομία ως μοχλός ανάπτυξης – Μία ελληνογερμανική συνεργασία  και πιο συγκεκριμένα στη 2η θεματική ενότητα «Οι επενδύσεις στην καινοτομία είναι επενδύσεις για μια καλή ζωή». Το Φόρουμ  διοργάνωσαν  από κοινού το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και η Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ).

“Η εταιρεία DEMO ABEE”, ανέφερε ο κ. Δημήτρης Δέμος, “είναι μια αμιγώς Ελληνική εταιρεία η οποία κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις μέσα στα 20 τελευταία κατά 100 φορές και από 1.4εκατ ευρώ να είναι σήμερα στα 140 εκατ. ευρώ, κάνοντας εξαγωγές σε 85 χώρες σε όλο τον κόσμο. Αυτό το κατάφερε, κάνοντας χρήση μιας σειράς καινοτομιών, αν και παρέμεινε σταθερά προσανατολισμένη στην παραγωγή γενοσήμων φαρμάκων. Πρακτικά, για την τοπική επιχειρηματικότητα που δεν διαθέτει κεφάλαια για να επενδύσει σε νέες πλατφόρμες η απάντηση βρίσκεται στην “οριακή καινοτομία”. Δηλαδή στον τρόπο με τον οποίο μπορείς να μετασχηματίσεις ένα προϊόν. Να αποκτήσει οριακά καινοτόμα χαρακτηριστικά”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

“Τη δεκαετία του 2000», συνέχισε ο κ. Δέμος “η εταιρεία μας είχε ήδη επικεντρωθεί στην παραγωγή ενέσιμων διαλυμάτων, τα οποία λόγω της φύσης τους χρησιμοποιούνται στα νοσοκομεία. Tα προϊόντα που χρησιμοποιούνται στα νοσοκομεία έχουν μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τα προϊόντα του ιδιωτικού φαρμακείου: Τα προϊόντα αυτά, άλλος τα χρησιμοποιεί (νοσηλευτικό προσωπικό) και άλλος τα καταναλώνει (ασθενής). Δεδομένου ότι το νοσηλευτικό προσωπικό πρέπει να εξυπηρετήσει μεγάλο αριθμό ασθενών, ανακαλύψαμε μια σημαντική παράμετρο στην οποία μέχρι τότε δεν είχε δοθεί η απαραίτητη βαρύτητα: την ευχρηστία του προϊόντος. Προχωρήσαμε, λοιπόν, σε μια σημαντική καινοτομία στο προϊόν και ήμασταν η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που παρήγαγε νοσοκομειακή αντιβίωση και γενικά σύνθετα μόρια σε πλαστικό περιέκτη. Για να παραχθεί αυτό το προϊόν ουσιαστικά καινοτομήσαμε στην παραγωγική διαδικασία, αφού ακολουθήθηκε τελείως διαφορετική διαδικασία από αυτήν που προβλέπεται για τα προϊόντα σε γυάλινο περιέκτη. Η έγκριση ενός προϊόντος σε πλαστικό περιέκτη αποτελεί πιο σύνθετη διαδικασία, αφού το πλαστικό είναι πορώδες υλικό από τη φύση του και επομένως μπορεί να αντιδράσει με το μόριο ή να αποβάλει διάφορες χημικές ρίζες στο προϊόν. Επιπλέον, η χρήση ακατάλληλης κόλλας στην ετικέτα μπορεί να εισχωρήσει στο διάλυμα και να το επιμολύνει. Η αξία της καινοτομίας που επιτύχαμε στα μέσα της δεκαετίας του 2000 όχι μόνο αντανακλάται στα νούμερα της εταιρείας μας αλλά και σε όλη την παγκόσμια αγορά, αφού σήμερα όποιο φάρμακο σε ενέσιμη μορφή είναι συμβατό με τον πλαστικό περιέκτη έχει μερίδιο αγοράς 70% σε σχέση με το αντίστοιχο σε γυάλινο περιέκτη.

Η ευκολία στη χρήση ενός προϊόντος έχει δώσει και τη δυνατότητα καλύτερης συμμόρφωσης των ασθενών με την προβλεπόμενη θεραπεία, κάτι πολύ σημαντικό για τη θεραπευτική αξία του προϊόντος, ενώ παράλληλα έχει προσφέρει και μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη χρήση του, όπως  ο ΜΗ τραυματισμός του χειριστή του προϊόντος με την χρήση συρίγγων ασφαλείας, πλαστικών αμπουλών, κ.α. Υπάρχει πλέον στη νομοθεσία την ευρωπαϊκή ολόκληρη κατηγορία προϊόντων που ονομάζονται υβριδικά και είναι μια κατηγορία που πολλές εταιρείες γενοσήμων, μεταξύ αυτών και αρκετές Ελληνικές, ψάχνουν να βρουν το συγκριτικό πλεονέκτημα τους και τη μεγέθυνση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους”.

Μετά το πέρας της ομιλίας του και απαντώντας σε ερώτηση, o κ. Δ. Δέμος εστίασε στο brain drain, σημειώνοντας ότι δυστυχώς ακόμη το όνειρο πολλών νέων ικανών επιστημόνων βρίσκεται στην αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης