Η Merck, κορυφαία εταιρεία επιστημών και τεχνολογίας διερεύνησε για μια ακόμα χρονιά τις σκέψεις και τις απόψεις νέων, Ευρωπαίων πολιτών για σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, όπως η συναισθηματική και σωματική υγεία, η βιωσιμότητα, η τεχνολογία, η οικογένεια και οι επαγγελματικές προτεραιότητες μέσω της έρευνας “FutURe Barometer”. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα από τις απαντήσεις των νέων Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

«Στη Merck, πιστεύουμε ότι το μέλλον εξαρτάται από το βαθμό της συναισθηματικής ευεξίας του κοινωνικού συνόλου», δήλωσε η Susan King-Barnardo, Διευθύνουσα Σύμβουλος και Γενική Διευθύντρια για τη Merck στην Ελλάδα και την Κύπρο. «Οι ηλικιακά νέοι ηγέτες αλλάζουν τον τρόπο που βλέπουμε την εργασία, τη βιωσιμότητα και την καινοτομία. Οφείλουμε να τους ακούσουμε και να τους συμπεριλάβουμε στη διαμόρφωση του μέλλοντος», τόνισε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ως προς τα ευρήματα της έρευνας, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον ότι το 63% των νέων Ελλήνων της γενιάς Z και των Millennials, αντιμετωπίζουν συχνά ή πολύ συχνά σωματική ή συναισθηματική δυσφορία, ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 52%. Ειδικότερα , όσον αφορά στη συναισθηματική υγεία, αισθάνονται πιο άνετα να συζητούν με τους φίλους (85,3%) και την οικογένειά τους (74,7%) και δεν εμπιστεύονται ιδιαίτερα τα social media (18,2%). Ως προς τους παράγοντες που επηρεάζουν την συναισθηματική τους υγεία, ξεχώρισαν την οικονομική κατάσταση (69,9%), τις εργασιακές συνθήκες και το μισθό τους (61,2%) και την αβεβαιότητα σχετικά με τον μελλοντικό οικογενειακό τους προγραμματισμό (51,9%).

Σχετικά με το μέλλον που οραματίζονται για την υγειονομική περίθαλψη, οι νέοι κλήθηκαν να επιλέξουν 3 προτεραιότητες που θα επέλεγαν για να επιφέρουν ουσιαστική αλλαγή. Κατά προτεραιότητα επέλεξαν την ισότιμη πρόσβαση όλων σε καινοτόμες θεραπείες (50,2%), την αύξηση των επενδύσεων για την έρευνα και τη θεραπεία σπάνιων παθήσεων (43,3%) και την αύξηση της πρόσβασης σε υπηρεσίες τηλεϊατρικής και κατ’ οίκον παράδοσης φαρμάκων σε παγκόσμια κλίμακα (40,6%). Εμπιστεύονται σε μεγάλο βαθμό την ακρίβεια της τεχνητής νοημοσύνης ως εργαλείου διάγνωσης, αλλά όχι τόσο αυτόνομα (14,7%), όσο ως υποστηρικτικό μέσο για ιατρικές αποφάσεις που θα λαμβάνουν άνθρωποι (57,3%). Γενικότερα θεωρούν πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συμβάλλει στον μετασχηματισμό του υγειονομικού συστήματος, κυρίως στους τομείς της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της έρευνας για την ανακάλυψη νέων φαρμάκων και της έγκαιρης διάγνωσης ασθενειών (36,7% και 32,4% αντίστοιχα).

Η προσαρμογή του τρόπου ζωής (30,3%) και η επίδραση στην ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (20,8%), αποτελούν τις βασικές ανησυχίες των νέων Ελλήνων ενόψει της δημιουργίας οικογένειας. Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι οι Έλληνες Gen Zs και Millennials θεωρούν ως καταλληλότερο timing για την δημιουργία οικογένειας την περίοδο πριν τα 35 έτη (35,6%), αλλά υπό την προϋπόθεση της καλής σωματικής και συναισθηματικής υγείας (28,5%). Παράλληλα, ενώ είναι αρκετά ενημερωμένοι για τα όρια ηλικίας σχετικά με την τεκνοποίηση (60%) και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη γονιμότητα (45%), θέματα όπως η κατάψυξη ωαρίων (34%), οι τεχνικές υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (40%) και το απόθεμα ωοθηκών (35%) φαίνεται πως είναι για τους περισσότερους όχι ιδιαίτερα γνωστές έννοιες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τα υπόλοιπα ευρήματα της έρευνας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τοποθέτηση των νέων Ελλήνων στο ερώτημα πως βλέπουν το μέλλον του πλανήτη σε 20 χρόνια, όπου σε ποσοστό 55,7% απάντησαν ότι προβλέπουν έναν πλανήτη όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα θέσουν σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία και την ευημερία. Το αντίστοιχο ποσοστό του ευρωπαϊκού μέσου όρου ήταν 48,2%. 

Τέλος, όταν κλήθηκαν να επιλέξουν τις τρεις κυριότερες επιπτώσεις των social media στη ζωή τους επέλεξαν κατά σειρά την έλλειψη εμπιστοσύνης λόγω της πληθώρας fake news (67,5%), την αναστάτωση λόγω υπερπληροφόρησης (infoxication) (49,4%) και το αίσθημα ανεπάρκειας π.χ. σε εμφάνιση, επιτυχία, τρόπο ζωής (49,3%).

Στην έρευνα συμμετείχαν 9.329 νέοι, 18-26 (γενιά Z) και 27-37 (Millennials) ετών, από 15 Ευρωπαϊκές χώρες (Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σερβία).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης