Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των μεσογειακών πλοίων Μεσογειακής Ναυτιλίας και τα οποία άμεσα επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού στόλου παρέθεσε το προεδρείο της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), στον Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας κ. Θεόδωρο Δρίτσα.
Αναλυτικότερα έμφαση δόθηκε:
• Στην οργανική σύνθεση των πλοίων της ΝΜΑ, αίτημα που απασχολεί τον κλάδο επί σειρά ετών, ιδιαίτερα μετά τον αποκλεισμό αυτής της κατηγορίας πλοίων από τα μέτρα Κεφαλογιάννη του 2007 περί ανταγωνιστικότητας,
• Στην δυνατότητα απορρόφησης των δόκιμων ναυτικών στα πλοία της ΝΜΑ, ως άμεσο αποτέλεσμα της δυνητικής αναθεώρησης του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, τα οποία λόγω της Ευρωπαϊκής τους δραστηριότητας κρίνονται ιδιαίτερα φιλικά για τους νέους ναυτικούς,
• Στην τιμολογιακή πολιτική των κεντρικών λιμένων της χώρας και ιδιαίτερα αυτής του λιμένα του Πειραιά, ο οποίος λόγω της γεωγραφικής του θέση μπορεί να καταστεί λιμάνι αφετηρίας για την Ευρωπαϊκή δραστηριότητα.
• Στη περαιτέρω απλούστευση των διαδικασιών και την μείωση των γενικότερων εξόδων καθώς και άλλα για το κλάδο κρίσιμα θέματα.
Ο κ Υπουργός Ναυτιλίας έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, για την ανανέωση του στόλου, η οποία κρίνεται επιβεβλημένη δεδομένης της συμβολής της ΝΜΑ τόσο στην οικονομική ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών όσο και στη συνοχή της χώρας. Παράλληλα, η επικείμενη εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών (π.χ.SECA) αποτελεί σημαντική πρόκληση για το κλάδο, η οποία θα ενισχύσει την περιβαλλοντική απόδοση των πλοίων αλλά ταυτόχρονα θα επιφέρει πρόσθετες οικονομικές επιβαρύνσεις για τον ελληνικό στόλο. Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Υπουργός επιφυλάχθηκε, να μελετήσει τις θέσεις και προτάσεις της Ένωσης για την εξεύρεση κοινών αποδεκτών λύσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης