Εδώ και τρία χρόνια, άνθρωποι που γνωρίζουν τα της ναυτιλίας, “φωνάζουν” για το λάθος που έγινε με την κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Δεν είναι λίγος ο καιρός, που οι εφοπλιστές βλέποντας το…κύμα να έρχεται, έβλεπαν τον κ. Παπαδήμο και προσπαθούσαν να τον πείσουν ότι πρέπει να υπάρξει και πάλι το υπουργείο με την μορφή που ήταν πριν, για το καλό της Ελλάδας.

Και τώρα συζητείται και από τα δύο κόμματα, η …προεκλογική ίδρυση του ΥΕΝ!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Αντώνης Σαμαράς, το είπε στο Ζάππειο, ο Βαγγέλης Βενιζέλος χθες μιλώντας για το κυβερνητικό σχήμα που θα έχει αν εκλεγεί.

Μετά από πειράματα, μετά από κόντρες “οικουμενικών” υπουργών, μετά από απώλεια χρόνου και χρημάτων, αλλά κυρίως μετά από την κατάργηση ναυτιλιακής στρατηγικής (αφού το ΥΕΝ συμπεριλήφθηκε στο ανάπτυξης που δεν είχε να ασχοληθεί μόνο με την ναυτιλία), οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου, τουλάχιστον συμφώνησαν στην αναγκαιότητα σοβαρής λειτουργίας ενός υπουργείου, ιδιαίτερα ευαίσθητου και προσοδοφόρου για την χώρα.

Βέβαια το ερώτημα ναυτικών, εφοπλιστών και άλλων παραγόντων του λιμανιού, είναι αν αυτή η δέσμευση για επανασύσταση αυτόνομου υπουργείου, είναι μια ακόμη προεκλογική “φωτοβολίδα” η οποία θα σβήσει στην ανάγκη εθνικής προσπάθειας μετεκλογικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κος Βενιζέλος χθες είπε μεταξύ άλλων ότι: μπορούμε  να φτάσουμε σε ένα μέγιστο αριθμό δεκατεσσάρων υπουργείων συμπεριλαμβανομένου και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που πρέπει να αποκτήσει και πάλι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου, η Ελλάδα.

Η Νέα Δημοκρατία διά του εκπροσώπου της, άρπαξε την ευκαιρία και θύμισε αυτά που έλεγε ο Α. Σαμαράς για επανασύσταση του ΥΕΝ, λέγοντας παράλληλα ότι: Ξαφνικά, σήμερα, ο κ. Βενιζέλος δηλώνει ότι θέλει να ξανακτίσει εκείνο που οι ίδιοι γκρέμισαν. Χρειάστηκε, όμως, να μεσολαβήσει, πριν από λίγες ημέρες, η έκθεση της Ε.Ε. που τονίζει ότι η κατάργηση του υπουργείου «ώθησε τους πλοιοκτήτες στην αλλαγή σημαίας», με επιπτώσεις στην απασχόληση και τα φορολογικά έσοδα.

Οι πολιτικές κόντρες, προεκλογικές ή μη, καμία σημασία δεν έχουν για τον εφοπλιστή που κατεβάζει την ελληνική σημαία από το καράβι του, για τον καπετάνιο και τον μηχανικό  που ψάχνουν δουλειά σε σημαίες ευκαιρίας και για τους ναύτες και τα κατώτερα πληρώματα που αναγκάζονται να δώσουν μίζα σε “καρχαρίες” για να μπαρκάρουν.

Εκείνο που ενδιαφέρει όλους, είναι ένας σταθερός φορέας που θα είναι εκεί για να λύσει το πρόβλημα και δεν θα χάνεται -το πρόβλημα- στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Όπως επίσης, τι θα γίνει με το “πολύπαθο” Λιμενικό Σώμα. Καθώς δεν μπορεί αυτό, να μην είναι αναπόσπαστο κομμάτι του ΥΕΝ.  Εκτός της Νέας Δημοκρατίας, υπέρ της επανασύστασης του ΥΕΝ μαζί με το Λιμενικό Σώμα έχουν ταχθεί ακόμη ο ΛΑΟΣ, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και η Δημοκρατική Συμμαχία. Υπέρ της σύστασης υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, «πολιτικοποιημένου όμως και όχι στρατιωτικοποιημένου», τάσσεται ο ΣΥΡΙΖΑ.

Κοντός ψαλμός αλληλούια, όπως λέει ο λαός. Την 7η Μαΐου, όποια κυβέρνηση θα αναλάβει τις τύχες του τόπου, θα ελεγχθεί για τις προεκλογικές της δεσμεύσεις. Αλλιώς τα προβλήματα όχι απλώς θα παραμένουν, αλλά θα διογκώνονται και τότε θα είναι αργά για να αντιστραφεί το κλίμα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης