Σωρεία προβλημάτων αναμένεται να προκαλέσει η ενδεχόμενη διακοπή της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι. Ορισμένα από αυτά είναι η μείωση της επιβατικής κίνησης, η αύξηση της τιμής των καυσίμων, το μεγάλο λειτουργικό κόστος των πλοίων και το βασικότερο, η διακοπή της ροής κίνησης κεφαλαίων από τις τράπεζες προς τις εταιρείες.

Ωστόσο, τίποτε δεν έχει ακόμα κριθεί, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία LANE του πλοίου «Βιντσένζος Κορνάρος», που έχει σύμβαση για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, στο τέλος του μήνα αναμένεται να κάνει επισήμως γνωστές τις προθέσεις της, καθώς έχει ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, παράταση μέχρι της 28 Ιανουαρίου για την ετήσια τεχνική επιθεώρησή του πλοίου της, που βρίσκεται σε ακινησία από 1ης Νοεμβρίου του 2013 .

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε περίπτωση που η συγκεκριμένη εταιρεία δεν θελήσει να συνεχίσει την τακτική δρομολόγησή του πλοίου, το υπουργείο Ναυτιλίας, αναμένεται να ακολουθήσει συγκεκριμένη διαδικασία, προκειμένου να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία, ενώ δεν αποκλείεται να προχωρήσει και σε νέα προκήρυξη της συγκεκριμένης γραμμής.

Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών το 2012 το πλοίο «Βιντζέντσος Κορνάρος» πραγματοποίησε από τον Πειραιά 187 δρομολόγια, αποβίβασε συνολικά 16.109 επιβάτες και επιβίβασε 15.067. Επίσης εκφορτώθηκαν 2.315 οχήματα.Το 2013 πραγματοποίησε 156 δρομολόγια, αποβίβασε 15.868 επιβάτες και επιβίβασε 13.081. Επίσης εκφόρτωσε 2.882 οχήματα.

Ήδη, ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη έχει εκφράσει την αγωνία των κατοίκων των δύο νησιών και την Κυριακή προγραμματίζεται να γίνει μεγάλη συγκέντρωση στα Κύθηρα και είναι πιθανό να αποφασιστούν κινητοποιήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο βουλευτής Α Πειραιά και Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας κατέθεσε δύο αναφορές στην Βουλή με την επιστολή του Μητροπολίτη και των κατοίκων των Αντικυθήρων, αντίστοιχα, καλώντας στην ουσία τον υπουργό να δώσει απαντήσεις, καθώς όπως σημειώνει ο Μητροπολίτης ο κ. Βαρβιτσιώτης αρνείται να δεχτεί τις επιτροπές των φορέων των νησιών.

Ο Μητροπολίτης Κυθήρων, Σεραφείμ στην επιστολή του με ημερομηνία 30/12/13 αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
Έφθασαν στα αυτιά μας πληροφορίες θεωρούμενες έγκυρες «ότι έχει επέλθει συμφωνία μεταξύ της διαχειρίστριας εταιρείας του «Βιτσέντζος Κορνάρος» ΛΑΝΕ και της αρμόδιας υπηρεσίας του ΥΝΑ για λύση της σύμβασής του από το επιδοτούμενο δρομολόγιο των Κυθήρων- Αντικυθήρων- Κισσάμου» και ότι «η αναγγελία της διακοπής της σύμβασης αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα στις 7 Ιανουαρίου 2014».
Ειλικρινά εύχομαι κ. Υπουργέ να μην είναι αληθινή αυτή η πληροφορία ούτε και να επαληθευθεί. Κυριολεκτικά είναι ανάστατα τα νησιά μας Κύθηρα και Αντικύθηρα ενόψει ενός τέτοιους ενδεχόμενου.
(…) Αυτό άλλωστε θα διετράνωνε τόσο η εκ μέρους του Δημοτικού Συμβουλίου Κυθήρων και Αντικυθήρων ορισθείσα επιτροπή, και μη γενομένη ακόμη δεκτή από σας, όσο και η άλλη επιτροπή από τα Κυθηραϊκά Σωματεία Αθηνών- Πειραιώς, που κι’ εκείνα ακόμη δεν τα έχετε δεχθεί».
(…) Σας κάνουμε την ύστατη αυτή στιγμή θερμότατη έκκληση να αποτραπεί η διάλυσις της σύμβασης αυτής. Να δοθεί παράταση μέχρι το προσεχή Οκτώβριο για να γίνει η διαπραγμάτευση με κάποια άλλη εταιρεία, εφ’ όσον η ΛΑΝΕ θα δηλώσει αδυναμία συνεχίσεως της προσφοράς των υπηρεσιών της. Και αυτό υπό τον απαραίτητο όρο τη μη διακοπής της επιδοτήσεως.
Τα Αντικύθηρα
Οι κάτοικοι και οι φορείς των Αντικυθήρων στην επιστολή τους χαρακτηρίζουν την διακοπή της σύνδεσης του νησιού τους με τον Πειραιά και την Κρήτη ως «κορυφαία πράξη αναλγησίας ενός «κράτους» που δεν σέβεται τους ακρίτες του».

«Δεν γνωρίζουμε ποιοι «φωστήρες» σκέφτηκαν κάτι τέτοιο αλλά θέλουμε να σας δηλώσουμε ότι και τα Αντικύθηρα είναι Ελλάδα και κανένας δεν έχει το δικαίωμα να μας κάνει να φύγουμε από τον τόπο που γεννηθήκαμε!».

Παρακάτω απευθυνόμενοι προσωπικά στον υπουργό χαρακτηρίζουν την συμπεριφορά τους απέναντι στο νησί και στους κατοίκους «επιεικώς απαράδεκτη» και τονίζουν ότι με τις αποφάσεις του «μας αναγκάζετε να γυρίσουμε 60 χρόνια πίσω!. Η γραμμή του Πειραιά υπάρχει τουλάχιστον από την δεκαετία του 1950…».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης