Η πολυσυζητημένη ένεση ανάσας για την εξόφληση του χρέους των περίπου 15.000.000 ευρώ προς τις ακτοπλοϊκές εταιρίες που εκτελούσαν άγονα δρομολόγια, τείνει να καταντήσει πλέον σαν το “Γιοφύρι της Άρτας”, ή ακόμα χειρότερα σαν το “πλοίο ακούνε αλλά πλοίο δεν βλέπουνε”, με αποδεδειγμένο αποτέλεσμα τα επανωτά φέσια των εταιριών προς το προσωπικό τους, δηλ. υπαλλήλους και ναυτικούς, οι οποίοι αν συνεχίσει το κρατικό “φέσωμα” να ζητάνε ελεημοσύνη πέριξ του πρώτου λιμανιού της χώρας, ενώ την ίδια στιγμή αναπόφευκτο θεωρείται και το καλοκαιρινό “κανόνι” κάποιας η και κάποιων ακτοπλοϊκών εταιριών.

Δεν λέμε φυσικά ότι οι εκπρόσωποι των πολυμετοχικών ακτοπλοϊκών εταιριών έχουν δίκιο που δεν πληρώνουν τους υπαλλήλους τους, αλλά το κακό ξεκίνησε πρώτον από το ίδιο το Κράτος που χρωστά ακόμα τα μισθώματα του 2011 και δεύτερον από τις Τράπεζες που ακόμα και σήμερα αρνούνται πεισματικά να χορηγήσουν τα λεγόμενα χειμερινά δάνεια που σημειωτέον εξοφλούνταν το καλοκαίρι και μάλιστα με υψηλά επιτόκια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με τα λεγόμενα χειμερινά ή κεφάλαια κίνησης οι ακτοπλοϊκές εταιρίες πλήρωναν κανονικά τη μισθοδοσία του προσωπικού τους, ενώ τώρα τους “φεσώνουν” και μάλιστα χωρίς καμία μα καμία σχετική ενημέρωση με αποτέλεσμα σήμερα μερικές χιλιάδες εργαζόμενοι στην ακτοπλοΐα να ζουν τον δικό τους οικονομικό Γολγοθά, ενώ την ήδη δραματική κατάσταση συμπληρώνουν και οι “σιωπηρές” (άραγε γιατί) αθρόες απολύσεις αλλά και οι εθελοντικές αποχωρήσεις.

Και ενώ ακόμα και σήμερα τρεις υπουργοί της εθνικής συγκυβέρνησης Σαχινίδης, Διαμαντοπούλου και ο Παντελής Οικονόμου ψάχνουν τρόπους εξόφλησης του χρέους των μισθωμάτων των άγονων εκτελεσθέντων δρομολογίων και η Ακτή Μιαούλη “πλημμύρισε” από άνεργους ναυτικούς ο “μαύρος χρυσός” πουλιέται πανάκριβα από το Κρατικό μονοπώλιο με αποτέλεσμα πολλές από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες να μην είναι σε θέση να αγοράσουν μετρητοίς τα ημερήσια καύσιμα των ήδη δρομολογημένων πλοίων τους.

Έτσι τα άλλοτε γρήγορα δρομολόγια να μετατραπούν σε πολύωρη ταλαιπωρία για τους επιβάτες αφού όλα τα ΕΓ/ΟΓ πλοία ακόμα και των άλλοτε συνεπέστατων εταιριών να ταξιδεύουν με την μισή ταχύτητα των μηχανών τους, ενώ για τα άλλοτε ταχύπλοα…..άστα να πάνε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάποιοι μάλιστα που έτυχε να ταξιδέψουν με κάποιο ταχύπλοο να λένε ότι με την επιβίβαση στον επιβάτη θα πρέπει να χορηγείται πλέον και….ξερή τροφή, ενώ την ίδια πολύωρη ταλαιπωρία περνούν και όσοι περιμένουν για επιβίβαση τόσο στα λιμάνια αφετηρίας όσο και στα ενδιάμεσα, καθώς οι χρόνοι ταξιδιού με την μειωμένη πλέον ταχύτητα δεν βγαίνουν με τίποτα.

Και πάει λέγοντας.

Και σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση στην Ακτοπλοΐα όλοι οι ιθύνοντες και υπεύθυνοι είτε σιωπούν είτε κρύβονται αφού ουδείς έχει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο βοήθειας προς την Ελληνική Ακτοπλοΐα και τους περίπου 15.000 εργαζόμενους (υπάλληλοι και ναυτικοί), ενώ θλιβερό είναι το φαινόμενο ότι κάποιοι εκ των εργαζομένων κάνουν με τη στάση τους ακόμα χειρότερη την διαμορφωθείσα οικτρή κατάσταση.

Αλλά για να λέμε τα σύκα-συκα και τη σκάφη-σκαφη κάλο θα είναι να αναφερθούμε αναλυτικά στα στοιχεία του Ναυτικού Επιμελητήριου Ελλάδας που αφορούν την Ακτοπλοΐα-Εκτίμηση ύψους του Φόρου Προστιθεμένης Αξίας του 2011,και τα οποία λένε ότι μια εταιρία με χαρακτηριστική σύνθεση πωλήσεων(επιβάτες-τροχοφόρα) κατέβαλε το 2011 ΦΠΑ 15.200.000 ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών της ήταν 133.406.000 ευρώ.

Πάντα σύμφωνα με το ΝΕΕ το 70% του ΦΠΑ αφορούσε επιβάτες, άρα ΦΠΑ 10.640.000 ΕΥΡΩ με πωλήσεις 81.846.000 ευρώ, το 30% του ΦΠΑ αφορούσε τροχοφόρα άρα φόροι ύψους 4.650.000 ευρώ με πωλήσεις ύψους 19.826.000 ευρώ, δηλ. σύνολο πωλήσεων 101.672.000 ευρώ. Διαφορά με κύκλο εργασιών 31.734.000 ευρώ που αφορούσε ΟΛΠ τέλη και κρατήσεις υπέρ τρίτων, άρα ο καταβληθείς ΦΠΑ αποτελεί το 14,9% των πωλήσεων και το 11,39% του κύκλου εργασιών, ενώ ο κύκλος εργασιών των 4 εισηγμένων ακτοπλοϊκών εταιριών ήταν 921.000.000 ευρώ.

Σύμφωνα με την εκτίμηση του ΝΕΕ για κάθε ευρώ λιγότερο στο ΦΠΑ του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου δημιουργείται δεκαπλάσιο ΦΠΑ στα νησιά, δηλ. εάν ο συντελεστής μειωθεί κατά το ήμισυ το Κράτος θα εισπράξει 65.000.000 ευρώ λιγότερα από τα εισιτήρια και 650.000.000 ευρώ στα νησιά δηλ, διαφορά 585.000.000 ευρώ.

Και τέλος αν εξαληφθεί ο ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα, επισημαίνει το ΝΕΕ το δημόσιο θα στερηθεί μεν 130.000.000 ευρώ αλλά θα εισπράξει επιπλέον από τα νησιά 1.000.000.000.000 ευρώ δηλ. διαφορά 1.270.000.000.000 ευρώ, ενώ αν εφαρμοστεί στην Ακτοπλοΐα ενιαίος συντελεστής ΦΠΑ ύψους 6,5% τότε τα έσοδα του Δημοσίου θα περιοριστούν κατά 52,8 εκατ. ευρώ(από 130).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης