Σε μια περίοδο που όλα γύρω μας είναι γκρίζα έως μαύρα, κάποιοι εξακολουθούν να «παίζουν» με τις αντοχές του ελληνικού λαού και με ένα σημαντικό κομμάτι της οικονομίας μας.

Η ναυτιλία, είναι μαζί με τον τουρισμό μας, το τελευταίο ίσως «κάστρο» και μοναδικοί φορείς εσόδων. Η ακτοπλοΐα δε, εκτός της παραδοσιακής διαχρονικότητας με έλληνες εφοπλιστές (ακόμα), είναι ο σύνδεσμος της ηπειρωτικής, με την νησιωτική Ελλάδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το βαπόρι που φτάνει μέχρι το πιο απομακρυσμένο νησί της επικράτειας, είναι η ελπίδα και πολλές φορές η σωτηρία των λιγοστών κατοίκων, που κρατούν «Θερμοπύλες».

Πολλά τα παραδείγματα για νησιώτες μας που αναγκάστηκαν να μεταβούν στη γειτονική Τουρκία όταν χρειάστηκαν άμεση ιατρική βοήθεια.

Αλλά πολλά επίσης και για τους έλληνες καπεταναίους μας που αψήφησαν τον καιρό για να φτάσουν στο νησί και να παραλάβουν τον ασθενή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα χρόνια της κρίσης που βιώνουμε, τα προβλήματα αυξήθηκαν. Οι εταιρείες αναγκάστηκαν να απολύσουν, κάποιες άλλες καθυστερούν για μήνες τη μισθοδοσία. Ακούστηκε ακόμη κι ότι ξένοι εφοπλιστές θέλουν να μπουν στο Αιγαίο και να εκμεταλλεύονται γραμμές.

Το ερώτημα είναι: Θα ασχοληθεί κανείς σοβαρά με την κατάντια της ακτοπλοΐας;

Κλείνοντας., παραθέτουμε την ανακοίνωση του ΣΕΕΝ, του συνδέσμου επιχειρηματιών επιβατηγού ναυτιλίας, που εκφράζει την εκτίμηση, ότι υπάρχει κίνδυνος να μείνουμε χωρίς ακτοπλοϊκά δρομολόγια!!!

Ο Θεός ας φωτίσει, εκείνους που πρέπει.

Η ανακοίνωση του ΣΕΕΝ:

«Παρά την κρισιμότητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Ακτοπλοϊκές εταιρείες και παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται από τον αρμόδιο Υπουργό Ναυτιλίας Κο Κ. ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ και υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, δυστυχώς έως και σήμερα δεν έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για την διασφάλιση της συνέχισης εκτέλεσης των αναγκαίων ακτοπλοϊκών δρομολογίων.

Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό 2013 αντί της αναμενόμενης ενίσχυσης, παρατηρείται πρόθεση περαιτέρω περικοπής των κονδυλίων που αφορούν την Ακτοπλοΐα. Σε συνδυασμό με την απροθυμία παροχής κάθε είδους οικονομικής διευκόλυνσης από Οργανισμούς και άλλους φορείς του Δημοσίου και την διαφαινόμενη εξάντληση όλων των δυνατοτήτων άμεσης βελτίωσης της ρευστότητάς των Εταιρειών από τις Τράπεζες, υφίσταται πλέον πραγματική αδυναμία καλύψεως του κόστους κινήσεως των πλοίων στο αμέσως προσεχές διάστημα.

Παράλληλα οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού μας πλαισίου έχουν δρομολογηθεί με χρονικό ορίζοντα τον Μάρτιο του 2013, ενώ άλλες αναγκαίες παρεμβάσεις που θα επιτρέψουν στην Ακτοπλοΐα μας να λειτουργεί έως τότε, όπως η μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα των ξενοδοχειακών υπηρεσιών και η κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων που επιβαρύνουν τα εισιτήρια, δεν προωθούνται με τον ρυθμό που υπαγορεύει η κρισιμότητα της κατάστασης.

Δεδομένων των δηλώσεων που λαμβάνουμε εκ μέρους της πλειοψηφίας των μελών μας ότι προβληματίζονται για τη συνέχιση της λειτουργίας των πλοίων τους και σε μια προσπάθεια συνειδητοποίησης της σοβαρότητας της κατάστασης και την λήψη μέτρων πριν είναι πολύ αργά, το ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας στην συνεδρίαση της 15/11 αποφάσισε να ενταθούν οι προσπάθειες ενημέρωσης της Κυβέρνησης σε κάθε επίπεδο, και την λήψη περαιτέρω αποφάσεων για την άμεση αντιμετώπιση του θέματος με κάθε πρόσφορο μέσο.

Ειδάλλως είναι βέβαιο ότι οδηγούμεθα αναπόφευκτα προς την σταδιακή αδυναμία εκτέλεσης των προγραμματισμένων δρομολογίων, με καταστροφικές συνέπειες για τα Εθνικά μας συμφέροντα και τον τουρισμό μας.»

Την αυστηρή εκτίμηση ότι δεν έχει διασφαλιστεί η συνέχιση της εκτέλεσης των αναγκαίων ακτοπλοϊκών δρομολογίων, με «καταστροφικές συνέπειες»για τον τουρισμό και την οικονομία, διατυπώνει με ασυνήθιστα αυστηρή ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος των Ακτοπλόων. Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΕΕΝ έχει ως εξής:

«Παρά την κρισιμότητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Ακτοπλοϊκές εταιρείες και παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται από τον αρμόδιο Υπουργό Ναυτιλίας Κο Κ. ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ και υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, δυστυχώς έως και σήμερα δεν έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για την διασφάλιση της συνέχισης εκτέλεσης των αναγκαίων ακτοπλοϊκών δρομολογίων.

Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό 2013 αντί της αναμενόμενης ενίσχυσης, παρατηρείται πρόθεση περαιτέρω περικοπής των κονδυλίων που αφορούν την Ακτοπλοΐα. Σε συνδυασμό με την απροθυμία παροχής κάθε είδους οικονομικής διευκόλυνσης από Οργανισμούς και άλλους φορείς του Δημοσίου και την διαφαινόμενη εξάντληση όλων των δυνατοτήτων άμεσης βελτίωσης της ρευστότητάς των Εταιρειών από τις Τράπεζες, υφίσταται πλέον πραγματική αδυναμία καλύψεως του κόστους κινήσεως των πλοίων στο αμέσως προσεχές διάστημα.

Παράλληλα οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού μας πλαισίου έχουν δρομολογηθεί με χρονικό ορίζοντα τον Μάρτιο του 2013, ενώ άλλες αναγκαίες παρεμβάσεις που θα επιτρέψουν στην Ακτοπλοΐα μας να λειτουργεί έως τότε, όπως η μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα των ξενοδοχειακών υπηρεσιών και η κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων που επιβαρύνουν τα εισιτήρια, δεν προωθούνται με τον ρυθμό που υπαγορεύει η κρισιμότητα της κατάστασης.

Δεδομένων των δηλώσεων που λαμβάνουμε εκ μέρους της πλειοψηφίας των μελών μας ότι προβληματίζονται για τη συνέχιση της λειτουργίας των πλοίων τους και σε μια προσπάθεια συνειδητοποίησης της σοβαρότητας της κατάστασης και την λήψη μέτρων πριν είναι πολύ αργά, το ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας στην συνεδρίαση της 15/11 αποφάσισε να ενταθούν οι προσπάθειες ενημέρωσης της Κυβέρνησης σε κάθε επίπεδο, και την λήψη περαιτέρω αποφάσεων για την άμεση αντιμετώπιση του θέματος με κάθε πρόσφορο μέσο.

Ειδάλλως είναι βέβαιο ότι οδηγούμεθα αναπόφευκτα προς την σταδιακή αδυναμία εκτέλεσης των προγραμματισμένων δρομολογίων, με καταστροφικές συνέπειες για τα Εθνικά μας συμφέροντα και τον τουρισμό μας.»

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης