Στο...κόκκινο η ανεργία

Στο...κόκκινο η ανεργία

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 19 Απριλίου 2012, 17:15
Θανάσης Λαμπρόπουλος

Καλπάζει με ξέφρενους ρυθμούς η ανεργία στην άλλοτε μεγάλη οικογένεια των Ελλήνων ναυτικών, η οποία πριν μερικά χρόνια αριθμούσε πάνω από 50.000 ναυτικούς όλων των ειδικοτήτων, ενώ τώρα δεν ξεπερνά μετά βίας τις 20.000 άτομα, εκ των οποίων τα μισά και παραπάνω εξασφαλίζουν το «δυσεύρετο» μπάρκο" μόνο στα εναπομείναντα «ποστάλια» της ακτοπλοΐας, ενώ 7000 περίπου εξ αυτών αναζητούν ακόμα και στα σοκάκια της Τρούμπας, ένα μπάρκο έστω και να καταβάλλουν στον μεσίτη το πρώτο τους μηνιάτικο.

Τον κώδωνα του κινδύνου για τους Έλληνες ναυτικούς κρούει για την χρονιά που μας πέρασε-2011- το καθ' ύλην αρμόδιο Γραφείο Ναυτικής Εργασίας-ΓΕΝΕ- του υπουργείου Ναυτιλίας, αφού σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία του, τον Νοέμβρη του 2011 δείχνουν ότι οι εγγεγραμμένοι στα "κατάστιχά" του Έλληνες άνεργοι ναυτικοί ήταν 3.387, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010 ήταν 2.432 ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων.

Πάντα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ειδικού γραφείου το οποίο μάλιστα κάποιοι εκ των “κολαούζων” των εκάστοτε υπουργών του άλλοτε ΥΕΝ θέλουν να καταργήσουν και οι Έλληνες ναυτικοί να καταγράφονται στον ΟΑΕΔ,  η ανεργία των ελλήνων ναυτικών τον Νοέμβριο  του 2011, έφτασε στο 39,2%, ενώ από την μάστιγα δεν γλύτωσαν ούτε και οι έλληνες "καπεταναίοι" και οι μηχανικοί του Εμπορικού μας Ναυτικού.

Συγκεκριμένα καταγράφεται ότι οι καταγεγραμμένοι δηλαδή αυτοί που αναζητούσαν μπάρκο πλοίαρχοι Α τάξης ήταν 593, έναντι 493 το 2010, αύξηση της ανεργίας 42,8%, ενώ ιδιαίτερο πρόβλημα έχουν ως προς την εξεύρεση εργασίας οι πλοίαρχοι Γ τάξης (νεαροί ανθυποπλοίαρχοι), αφού άνεργοι ήταν 228 έναντι 161 το 2010, αύξηση ανεργίας 41,6%, ενώ οι καπεταναίοι Β τάξης ήταν 198  έναντι 132 το 2010.

Σχετικά μικρότερη όπως καταγράφεται από το ΓΕΝΕ είναι η ανεργία στους Μηχανικούς πάσης τάξης, αφού οι εγγεγραμμένοι ως άνεργοι ήταν το ίδιο χρονικό διάστημα 55 Α μηχανικοί, έναντι 46 το 2010, ενώ οι Γ τάξης μηχανικοί ήταν 206, γεγονός που σε συνάρτηση με τους άνεργους Γ πλοιάρχους μας δείχνει ότι η ανεργία χτυπά κατά κόρον τους αυριανούς ηγήτορες των πλοίων της ελληνικής ναυτιλίας.

Εκεί όμως που η ανεργία χτυπάει στην κυριολεξία “κόκκινο” είναι στους Έλληνες θαλαμηπόλους δηλ. το ξενοδοχειακό προσωπικό των πλοίων, καθώς στους καταλόγους για εξεύρεση εργασίας το Νοέμβριο του 2011 ήταν εγγεγραμμένοι 730, έναντι 502 το 2010 αύξηση ανεργίας πάνω από 45%, ενώ όπως τονίζει στη zouglaport ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θαλαμηπόλων-Αρχιθαλαμηπόλων Γιάννης Φραγκουλίδης, για φέτος η ανεργία θα χτυπήσει πάνω από 1000 θαλαμηπόλους, αφού έχουν αποσυρθεί από την Ακτοπλοΐα πολλά επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία.

Βέβαια την μάστιγα της ανεργίας γνωρίζουν και πολύ καλά μάλιστα και τα κατώτερα πληρώματα (λοστρόμοι, ναύτες, τζόβενα), που αριθμούσαν στους καταλόγους του ΓΕΝΕ 820 έναντι 591 το 2010.

Και ενώ όλοι οι διατελέσαντες υπουργοί αρμόδιοι για την ελληνική ναυτιλία γνώριζαν και γνωρίζουν το οξύτατο πρόβλημα των εναπομεινάντων ελλήνων ναυτικών,  όχι μόνο δεν λαμβάνουν μέτρα έτσι ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η ανεργία,  αλλά ψηφίζουν μέτρα υπέρ της ανταγωνιστικότητας των υπό ελληνική σημαία πλοίων (ειδικές συνθέσεις), τα οποία στην ουσία είναι υπέρ των πλοιοκτητών, και κατά των ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι  και αναγκάζονται να βρίσκουν δουλειά μόνο σε ανασφάλιστα και υπό ξένη σημαία εμπορικά πλοία.

Και ενώ πάνω από 7000 Έλληνες ναυτικοί καθημερινά ανεβοκατεβαίνουν σκάλες και χτυπούν πόρτες στα “γυάλινα” κτήρια της Ακτής Μιαούλη και των Νότιων προαστίων ζητώντας δουλειά,  κάποιοι έχουν βρει την ευκαιρία να πλουτίσουν αφού απαιτούν για το πολυπόθητο "μπάρκο"  μίζα, που τις περισσότερες φορές αντιστοιχεί με τον πρώτο μισθό του ναυτικού, ενώ οι εκπρόσωποι των πλοιοκτητών υποστηρίζουν ότι το κόστος των Ελλήνων ναυτικών είναι υψηλό σε σύγκριση ακόμα και με το κόστος των ευρωπαίων.

Αυτοί όμως οι κύριοι δεν μας λένε ότι πριν κάποια χρόνια στα υπό ελληνική σημαία εμπορικά πλοία ήταν μπαρκαρισμένοι 2 δόκιμοι, (1 πλοίαρχος,1 μηχανικός) και 2 ανθυποπλοίαρχοι, 2 Γ μηχανικοί, ενώ σήμερα σχεδόν ούτε ένας. Βλέπετε αυτοί σήμερα εφαρμόζοντας τις ειδικές συνθέσεις προτιμούν κάποιους χαμηλόμισθους αλλοδαπούς.

Ούτε καν Ευρωπαίους.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 19 Απριλίου 2012, 17:31


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα