Μέχρι και τρεις φορές υψηλότερο φόρο από τους ανταγωνιστές του καταβάλλει στη χώρα μας το ελληνόκτητο πλοίο, παρά το γεγονός ότι διεθνή κέντρα εγκαλούν την ελληνική κυβέρνηση ότι δεν φορολογεί τη ναυτιλία, όταν τα ίδια αυτά κέντρα προωθούν νέες φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές του τόπου τους.

Ενώ είναι γνωστό ότι η φορολογία των ναυτιλιακών εταιρειών σε όλα σχεδόν τα κράτη στηρίζεται στο σύστημα του tonnage tax, είναι αξιοπερίεργο πώς εγκαλείται μόνο η χώρα μας για το καθεστώς αυτό και μάλιστα από παράγοντες άλλων χωρών που το φορολογικό τους σύστημα επιφυλάσσει πολύ λιγότερα βάρη για τα πλοία. Την ίδια στιγμή επίσης η Γερμανία προωθεί νέα φορολογικά κίνητρα για τα πλοία υπό γερμανική σημαία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την εφημερίδα Ναυτεμπορική, αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Lloyd’s List σε ειδικό αφιέρωμά της στην ελληνική ναυτιλία για τη φορολογική επιβάρυνση δύο συγκεκριμένων τύπων πλοίων σε μία σειρά από ευρωπαϊκές χώρες. Το παράδειγμα αναφέρεται σε ένα δεξαμενόπλοιο 51.000 dwt και ένα bulk carrier 58.000 dwt.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Lloyd’s List και επεξεργάστηκε η Deloitte, o Ελληνας πλοιοκτήτης καταβάλλει φόρο 66.770 ευρώ για το δεξαμενόπλοιο και 68.328 ευρώ για το bulk carrier, ενώ για τα ίδια πλοία ο Γερμανός πλοιοκτήτης καταβάλλει φόρο 22.037 ευρώ και 23.850 ευρώ αντιστοίχως, ο Βρετανός 13.675 ευρώ και 14.774 ευρώ, ο Κύπριος 8.890 ευρώ και 9.400 ευρώ και ο Ολλανδός 18.135 ευρώ και 19.622 ευρώ αντιστοίχως.

Σημειώνεται ότι στο υπολογισθέν για το ελληνόκτητο πλοίο ποσό προσμετρείται και η οικιοθελής συνεισφορά που συμφωνήθηκε μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών μέσω του συνυποσχετικού που υπεγράφη και ψηφίστηκε από την ελληνική Βουλή. Η οικιοθελής συνεισφορά διπλασίασε τον καταβαλλόμενο φόρο. Ακόμη και με την αφαίρεση της συνεισφοράς, ο Ελληνας εφοπλιστής πληρώνει περισσότερο φόρο για το πλοίο του από τον Γερμανό, τον Κύπριο, τον Ολλανδό κ.λπ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης