Τα δύο χρόνια που πέρασαν η  κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με την παραδοσιακή του μορφή δεν είναι το μόνο αρνητικό στοιχείο. Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η οικονομική κρίση που ανέδειξε όλες τις αδυναμίες της διοικητικής διάρθρωσης και της ανταγωνιστικότητας των συναλλαγματοφόρων κλάδων της ναυτιλίας.

Η ανεργία στους ναυτικούς αυξάνεται με αλματώδεις ρυθμούς  καθώς σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας  στο τέλος του προηγούμενου έτους οι άνεργοι ναυτικοί ανέρχονταν στους 3.387, ενώ τον αντίστοιχο περσινό μήνα ήταν 2.433 και το ποσοστό αύξησης είναι 39,2%.

Επίσης, η ακτοπλοΐα εξελίσσεται σε μεγάλο «αγκάθι» καθώς οι εταιρείες είναι υπερχρεωμένες. Οι ζημίες τους οφείλονται κυρίως στην αύξηση της τιμής των καυσίμων, στη μείωση της επιβατικής κίνησης αλλά και στην αλόγιστη πολιτική των εταιρειών να παραγγέλνουν πλοία  για να δρομολογήσουν σε όλες τις γραμμές  καθώς και στον ανταγωνισμό που μείωσε δραστικά τα έσοδά τους τα τελευταία χρόνια.

Τέλος, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες οφείλουν στους ναυτικούς τους από 2 μέχρι και 6 μήνες δεδουλευμένα. Από την πλευρά τους οι εφοπλιστές επισημαίνουν ότι οι ναυτικοί είναι ακριβοί και αν εφαρμοζόταν στην Ελλάδα ο Κανονισμός της Ε.Ε. 3577/92 τότε το κόστος λειτουργίας των επιβατηγών πλοίων θα μειωνόταν κατά 53% στα ταχύπλοα και κατά 35% στα συμβατικά. Επίσης, σημειώνεται ότι από τα 100 ευρώ που εισπράττει η ακτοπλοϊκή μόνο 78 ευρώ πάνε στα ταμεία της ενώ τα 22 ευρώ πάνε στο κράτος.

Πηγή: Κέρδος