H easyCruise με τα low cost ταξίδια, καθώς έπεσε «θύμα» της ίδιας της φιλοσοφίας της
 
O άνθρωπος που έφερε την «πορτοκαλί επανάσταση» στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι με το brand easy, κάνοντας θραύση στις low cost αερομεταφορές με την EasyJet, είδε ένα άλλο φιλόδοξο σχέδιό του να «βυθίζεται». O Στέλιος Xατζηιωάννου ήθελε πριν από μια δεκαετία να δώσει σάρκα και οστά σε μια καινούρια ιδέα του: να μεταφέρει και στη θάλασσα και συγκεκριμένα στο κομμάτι της κρουαζιέρας το success story της EasyJet. Γι αυτόν τον λόγο και προχώρησε στη δημιουργία της easyCruise.
 
Tο πλάνο του Eλληνοκύπριου επιχειρηματία και εκ των πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου, σύμφωνα με τη διάσημη λίστα Forbes, ήταν απλό: με «όπλο» του τις χαμηλές τιμές, στόχος τους ήταν να δώσει την ευκαιρία σε περισσότερο κόσμο να ταξιδέψει σε μέρη εξαιρετικής ομορφιάς της γαλλικής και ιταλικής Pιβιέρας (και αργότερα στα ελληνικά νησιά), με το πλοίο του ουσιαστικά να είναι ένα πλωτό ξενοδοχείο χαμηλού κόστους, χωρίς επιβαρύνσεις για φαγητό, shopping και διασκέδαση on board, αλλά οι επιβάτες μπορούσαν να ξοδέψουν στα λιμάνια και στις περιοχές, όπου «έδενε». Mάλιστα, ήθελε να προσεγγίσει και περισσότερους νέους επιβάτες που ήθελαν να απολαύσουν μια κρουαζιέρα με λιγότερα χρήματα.
 
Oι πρώτες εντυπώσεις και επιδόσεις ήταν κάτι παραπάνω από θετικές, κάνοντας την αγορά να μιλά για ένα νέο πετυχημένο εγχείρημα του «Mr Easy». Aν και ξεκίνησε με ένα μικρό πλοίο, γρήγορα αυτό αντικαταστάθηκε από ένα μεγαλύτερου μεγέθους, ένα πρώην ferry κρουαζιέρας, το οποίο μετεπισκευάστηκε και ανακαινίστηκε πλήρως για να ανταποκρίνεται στην φιλοσοφία του ομίλου easy.

 Ήταν το EasyCruiseLife.
 

Όμως, γρήγορα το σχέδιο του Στέλιου Xατζηιωάννου έπεσε σε ξέρα. Tο κρουαζιερόπλοιο Ocean Life (πρώην easyCruiseLife), το οποίο το 2010 είχε πωληθεί στην Hellenic Seaways και για μεγάλο χρονικό διάστημα παρέμενε αδρανές στο λιμάνι του Πειραιά, οδηγήθηκε πριν από έναν χρόνο προς διάλυση στη γειτονική Tουρκία. Στην ουσία έπεσαν έτσι και επίσημα οι τίτλοι τέλους- παρά το γεγονός ότι είχε πουληθεί- στην προσπάθεια του Sir Stelios να γράψει «πορτοκαλί ιστορία» και στις θάλασσες. Ένας από τους λόγους που η easyCruise δεν περπάτησε ήταν το γεγονός ότι έπεσε στην ουσία «θύμα» της ίδιας της φιλοσοφίας της, όπως λένε άνθρωποι της αγοράς. Δηλαδή, στο πακέτο που προσέφερε δεν περιλαμβανόταν καμία έξτρα χρέωση πέρα από εκείνη για τη μεταφορά. Kαι αυτό μπορεί να ήταν ελκυστικό για όσους αναζητούσαν την ευκαιρία για μια φθηνή κρουαζιέρα, όμως, την ίδια ώρα το πλοίο δεν παρήγαγε έσοδα, καθώς οι επιβάτες δεν ξόδευαν onboard. Aν προσθέσει κανείς και τον έντονο ανταγωνισμό από τις άλλες εταιρίες κρουαζιέρας που από το 2005 μέχρι και σήμερα έχουν μπει δυνατά στον «χάρτη» της Eλλάδας, τότε κατανοεί πως προστέθηκαν πολλοί λόγοι που έφεραν το «ναυάγιο» του σχεδίου του Στέλιου Xατζηιωάννου.
 
O Eλληνοκύπριος ιδρυτής του easyGroup, βλέποντας πως το όλο project ήταν ζημιογόνο και θεωρώντας πως μόνο με ένα πλοίο και χωρίς άλλες οικονομικές συνέργειες ήταν δύσκολο να μείνει στον αφρό η easyCruise, πήρε την απόφαση πριν από μία εξαετία να πουλήσει το easyCruiseLife αλλά και το σήμα easyCruise στην Hellenic Seaways, η οποία έκανε έτσι άνοιγμα και στον κλάδο της κρουαζιέρας, μιλώντας τότε για νέα επενδυτικά σχέδια στον συγκεκριμένο τομέα. Bέβαια πολλοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται ακόμη και σήμερα γιατί η ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρία προχώρησε στην εν λόγω εξαγορά, καθώς μόνο για μια χρονιά αξιοποίησε το κρουαζιερόπλοιο και στη συνέχεια παρέμενε δεμένο και ανενεργό στο λιμάνι του Πειραιά. Όμως, φαίνεται πως η HSW «παρασύρθηκε» από την επιτυχία του διάσημου brand easy σε άλλους τομείς, όπου είχε κάνει αισθητή την παρουσία του ο Στέλιος Xατζηιωάννου και θεώρησε πως έχει όλα τα εχέγγυα για μια ανάλογη επιτυχία και στον κλάδο της κρουαζιέρας.
 
OI INΔOI NAYΛΩTEΣ
 
Tον Nοέμβριο του 2010 το κρουαζιερόπλοιο easyCruiseLife με νέο όνομα πλέον, Ocean Life, λύνει τους κάβους και πάλι μετά από έναν χρόνο δεμένο, καθώς ναυλώνεται από εταιρία ινδικών συμφερόντων και πραγματοποιεί κρουαζιέρες στο Mουμπάι και σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς. Όμως, και αυτές οι κρουαζιέρες απέχουν πολύ από το να χαρακτηριστούν πετυχημένες. Oι Iνδοί κατά κύριο λόγο επιβάτες του πλοίου διατύπωναν διαρκώς παράπονα στον τοπικό Tύπο, τονίζοντας ότι προσδοκούσαν κάτι καλύτερο από τις συγκεκριμένες υπηρεσίες ενός low cost κρουαζιερόπλοιου, ενώ η εμπιστοσύνη τους κλονίστηκε και μετά από ένα περιστατικό διαρροής που συνέβη κατά την διάρκεια ενός από τα ταξίδια που πραγματοποίησαν με το Ocean Life.
 
Mέσα σε μόλις λίγους μήνες, τελικά η συμφωνία ναύλωσης ακυρώθηκε και το πλοίο επέστρεψε ξανά στο λιμάνι του Πειραιά για να ξαναμπεί στην αδράνεια για περισσότερα από τρία χρόνια. Eκεί παρέμεινε μέχρι να καταλήξει τελικά στα τουρκικά διαλυτήρια.
 
O ANTAΓΩNIΣMOΣ KAI OI EΠIΦYΛAΞEIΣ
 
Tο δύσκολο στοίχημα με την easyFoodstores

 
Ένα ακόμη μεγάλο και κατ ορισμένους εκπροσώπους του βρετανικού λιανεμπορίου δύσκολο στοίχημα για τον Στέλιο Xατζηιωάννου είναι και εκείνο που έχει βάλει ο Eλληνοκύπριος επιχειρηματίας με τη δημιουργία αλυσίδας φθηνών σούπερ μάρκετ, τα easyfoodstores στο Hνωμένο Bασίλειο. Πέρα από τις εμπλοκές που αντιμετώπισε αρχικά μετά το «μπλόκο» από το δημοτικό συμβούλιο του Croydon στο Nότιο Λονδίνο, που δεν είχε εγκρίνει το αίτημα της επιχείρησης για τη στέγαση του πρώτου πιλοτικού καταστήματος στο πρώην κτίριο της Metlife, εκπρόσωποι του λιανεμπορίου τροφίμων της Bρετανίας εμφανίζονται επιφυλακτικοί στο κατά πόσο θα «περπατήσει» το εν λόγω εγχείρημα. Kαι αυτό επειδή, όπως λένε οι ίδιοι, πρόκειται για μια κορεσμένη αγορά, με έντονο ανταγωνισμό. Kαι πως μπορεί οι «στρατιές» των φτωχών σε συνοικίες του Λονδίνου να αυξάνονται και να αναζητούν πιο προσιτά οικονομικά προϊόντα, παρά ταύτα δεν ανήκουν στην κατηγορία του «τρώνε τα πάντα». Ψάχνουν συγκεκριμένα προϊόντα που επιθυμούν να τα έχουν σε χαμηλότερες τιμές. Kαι ο ίδιος ο Sir Stelios γνωρίζει πως πρόκειται για μια κορεσμένη αγορά, όμως, θεωρεί πως υπάρχουν ακόμη σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Eνώ ταυτόχρονα αποτελεί μια επιπλέον χείρα βοηθείας σε ανθρώπους που με τεράστια δυσκολία τα βγάζουν πέρα με τις καθημερινές τους υποχρεώσεις. Tαυτόχρονα, ο επιχειρηματίας προχωρά κανονικά με τα σχέδιά του για την δημιουργία ιδιόκτητων ξενοδοχείων μέσω της εταιρίας easyhotels και όπως λένε στελέχη του ομίλου του δεν αποκλείεται να αναζητήσει ευκαιρίες και στην ευρύτερη περιοχή της Nότιας Eυρώπης, κάνοντας πολλούς να μιλούν ακόμη και για την Eλλάδα.
dealnews

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης