Στόχος είναι να κερδίσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των 39,4 δισεκατομμυρίων ευρώ πόσο στο οποίο ανέρχονται τα έσοδα της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας. Και οι ευκαιρίες είναι πολλές αφού υπάρχουν 43 εταιρείες κρουαζιέρας που εδρεύουν στην Ευρώπη, και δραστηριοποιούνται με 125 κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας περίπου 145.000 κλινών.

Η Ελλάδα από όλο αυτό τον πακτωλό χρημάτων είχε πέρσι έσοδα 574 εκατομμυρίων ευρώ και ήταν έβδομη στη λίστα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο πλαίσιο αυτό και για τα επόμενα δυο χρόνια, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των εταιρειών που χρησιμοποιούν το Ηράκλειο ως λιμάνι αφετηρίας-κατάληξης δρομολογίων κρουαζιέρας (homeport), ο Οργανισμός Λιμένος της πόλης αναπτύσσει στρατηγική συνεργασία με το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας γα τη δημιουργία του πρώτου επιβατηγού σταθμού, μέσα σε αεροδρόμιο για τουρίστες κρουαζιέρας.

«Σκοπός αυτής της συνεργασίας είναι η δημιουργία νέων υποδομών για την εξυπηρέτηση επιβατών κρουαζιέρας (homeport) στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, παράλληλα με την αντίστοιχη δημιουργία νέων υποδομών στο λιμάνι του Ηρακλείου» επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ, Ιωάννης Μπρας:

«Ο ΟΛΗ έχει ήδη χρηματοδοτήσει την σύνταξη πλήρους Μελέτης-Τευχών Δημοπράτησης, που έχει ήδη ολοκληρωθεί και κατατεθεί στην ΥΠΑ, για την δημιουργία του πρώτου ‘cruise terminal in airport’. Δηλαδή, ενός χώρου αποκλειστικά για χρήση από τους επιβάτες πτήσεων, charter ή μεμονωμένων που έρχονται ή φεύγουν από το Ηράκλειο πριν ή μετά την κρουαζιέρα τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή την στιγμή αναμένουμε τις τελευταίες ενέργειες της ΥΠΑ, προκειμένου να ξεκινήσει το έργο για το οποίο έχει ήδη εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων» και προσθέτει:
«Η χώρα μας και η Κρήτη πρέπει να ολοκληρώσει τη νέα κατασκευή μέσα στο 2015, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι μια ως δυο μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας θα κάνουν το Ηράκλειο λιμάνι αφετηρίας-κατάληξης κρουαζιέρας το 2016. Κάθε γραφειοκρατική καθυστέρηση πλέον μετράει εις βάρος της Ελλάδας».

Αναπτύσσοντας τις προοπτικές της κρουαζιέρας για την Ελλάδα εν γένει και για το Ηράκλειο ειδικότερα, ο Ι.Μπρας τονίζει:

«Ο ελληνικός τουρισμός διέρχεται το δεύτερο έτος μιας νέας σημαντικής άνθησης, μετά από μια περίοδο κρίσης και απαξίωσης. Μιας άνθησης που επαναφέρει την Ελλάδα στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ποσοτική αύξηση, αλλά και ποιοτική βελτίωση για τον ελληνικό τουρισμό. Σε αυτή την «έκρηξη» παίζει σημαντικό ρόλο ο κλάδος της κρουαζιέρας. Ένας κλάδος που αναπτύσσεται δυναμικά την τελευταία δεκαετία σε ολόκληρη την ανατολική Μεσόγειο και για τον οποίο η Ελλάδα, ως κράτος, λιμάνια, φορείς αυτοδιοίκησης, επιχειρήσεις του κλάδου, κλπ, μπορεί και πρέπει να κάνει πολλά» και προσθέτει:

«Ιδιαίτερα οφείλουμε να κινηθούμε προς την κατεύθυνση της αύξησης των εσόδων από την κρουαζιέρα, μια και παρά το σημαντικό μερίδιο της Ελλάδας οι εισπράξεις δεν είναι ανάλογες. Παράλληλα όμως πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι ιδιαίτερα ευμετάβλητος και υπόκειται σε σημαντικές ανταγωνιστικές πιέσεις, τόσο από ανταγωνίστριες χώρες, όσο και από τους σχεδιασμούς των εταιρειών. Συνεπώς, καμία χώρα δεν μπορεί να εφησυχάζει και να αρκείται μόνο στην φυσική ομορφιά και στο ιστορικό ή πολιτιστικό της κεφάλαιο».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΗ, ο Οργανισμός έχει κατανοήσει τις ιδιαιτερότητες της βιομηχανίας της κρουαζιέρας και για τον λόγο αυτό δουλεύει συστηματικά για να επιτύχει μια σταθερή παρουσία κρουαζιερόπλοιων transit στο Ηράκλειο, αλλά κυρίως για να καθιερωθεί ως ένα σημαντικό λιμάνι ‘homeport’ στην Μεσόγειο.

«Αυτή η προσπάθεια θα φέρει αυξημένα έσοδα όχι μόνο στον φορέα διαχείρισης του λιμανιού, αλλά κυρίως στην εθνική και τοπική οικονομία» υπογραμμίζει ο Ι.Μπρας:

«Η στρατηγική μας απευθύνεται τόσο στις εταιρείες κρουαζιέρας, όσο και προς τους επισκέπτες-πελάτες των εταιρειών. Είναι γνωστό ότι οι ευχαριστημένοι επισκέπτες αποτελούν τον καλύτερο διαφημιστή για έναν προορισμό και διασφαλίζουν μια διεισδυτική διαφήμιση, mouth to mouth, στις χώρες προέλευσης τους. Μάλιστα οι ίδιοι δύναται να αποτελέσουν τμήμα του «συμβατικού» τουρισμού, αφού πολλοί επισκέπτες κρουαζιέρας γυρίζουν και διαμένουν ως τουρίστες στις περιοχές που τους εντυπωσίασαν».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης