Η ενίσχυση των λιμενικών υποδομών αποτελεί βασική προτεραιότητα για την ανάπτυξη και του κλάδου της κρουαζιέρας, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην fmvoice.gr ο Μιχάλης Λάμπρος, Γενικός Διευθυντής της MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES και αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.

Όπως επισήμανε ο ίδιος στην εκπομπή Travel Voice με την Μαρίζα Θεοτοκάτου, το 2012 ήταν μια ικανοποιητική χρονιά σε ό,τι αφορά των αριθμό των επιβατών και των αριθμό των προσεγγίσεων των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι δυστυχώς δεν ήταν ικανοποιητικό και το εισόδημα, καθώς οι τιμές ήταν πάρα πολύ χαμηλές.

Για το 2013, ο κ. Λάμπρος επισήμανε ότι οι προβλέψεις είναι πάρα πολύ ικανοποιητικές, καθώς και περισσότερα πλοία αναμένεται να προσεγγίσουν τα λιμάνια και περισσότεροι επιβάτες, αλλά πρόσθεσε ότι όσον αφορά το εισόδημα παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο και φέτος.

Παράλληλα, τόνισε ότι η άρση του καμποτάζ αποτελεί «μεγάλο βήμα» και κάτι για το οποίο η Ένωση αγωνιζόταν για πάρα πολλά χρόνια.

«Δειλά-δειλά, μία σειρά από ξένες εταιρείες άρχισαν να ξεκινάνε από ελληνικά λιμάνια, όμως υπάρχουν και μεγάλες εταιρείες που διστάζουν ακόμα», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ένωσης.

Πάνω σε αυτό το ζήτημα, ανέφερε ότι «ως Ένωση έχουμε υποδείξει στα αρμόδια υπουργεία και στους φορείς ότι θα έπρεπε να γίνει ένα ταξίδι υπευθύνων προς αυτές τις εταιρείες που εδρεύουν στο Μαϊάμι», συμπληρώνοντας ότι «πρέπει να γίνει απευθείας επαφή με τους επικεφαλής των εταιρειών αυτών».

«Δεν μας κάνουν χάρη», τόνισε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι ηια να εκτελέσουν αυτά τα πλοία κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο, τα ελληνικά νησιά, την Τουρκία, την Αίγυπτο, αλλά και στον Εύξεινο Πόντο που είναι ένας δημοφιλής προορισμός, ο Πειραιάς τους εξυπηρετεί, ειδικά με τις σημερινές τιμές του πετρελαίου.

Στην συνέχεια, ο κ. Λάμπρος υπογράμμισε το πρόβλημα που υπάρχει με τις υποδομές, υποστηρίζοντας ότι με εξαίρεση τον Πειραιά στα άλλα λιμάνια είναι υποτυπώδεις.

Για παράδειγμα, όπως ανέφερε ο ίδιος, «στην Τουρκία, η οποία είναι ανταγωνίστριά μας, σε χρόνο ρεκόρ δημιουργήθηκαν σύγχρονα λιμάνια, στην Αττάλεια, στο Κουσάντασι και στην Κωνσταντινούπολη, με ιδιωτική πρωτοβουλία».

«Αντίθετα, μέχρι πρότινος στην Ελλάδα αντιμετωπίζαμε το πρόβλημα ότι το κράτος για να δώσει την πρωτοβουλία σε ιδιώτες έπρεπε να κρατήσει την πλειοψηφία των μετοχών (το 51%)», πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος της Ένωσης.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι σίγουρα θα υπάρξει ενδιαφέρον από επενδυτές για τα λιμάνια, όταν εξαγγελθεί η αποκρατικοποίησή τους, αρκεί να μην υπάρχει πια η ρύθμιση αυτή για το 51% που «σκοτώνει» μέχρι στιγμής τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι βρίσκουν καλύτερες ευκαιρίες σε άλλες χώρες.

Ωστόσο, ο ίδιος εξέφρασε την άποψη ότι οι διαδικασίες αυτές θα αργήσουν ,καθώς είναι πιο «περίπλοκη», όπως την χαρακτήρισε, η κατάσταση στα λιμάνια, προσθέτοντας, όμως, ότι όταν αυτές γίνουν «θα φέρουν την άνοιξη που όλοι μας περιμένουμε».

«Για 2,5 χρόνια δεν είχαμε υπουργείο Ναυτιλίας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λάμπρος, συμπληρώνοντας ότι «τουλάχιστον τώρα έχουμε και ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή θα παρθούν και οι απαραίτητες πρωτοβουλίες».

Τέλος, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, τόνισε ότι αυτό είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο, όπως κάθε νομοσχέδιο, έχει και τα τρωτά του σημεία.

marinews