Η αντιμετώπιση του προβλήματος με τις αυξανόμενες μεταναστευτικές ροές στο ανατολικό Αιγαίο, η ενίσχυση και αντικατάσταση πλωτών μέσων σε νησιά με μεγάλες ανάγκες, το θέμα των μεταθέσεων 833 στελεχών του Σώματος που κοινοποιήθηκαν πρόσφατα και η επανεξέταση του «Λιμενικού Καλλικράτη» εξετάζονται σήμερα σε ευρεία σύσκεψη στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, στην οποία συμμετέχουν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Αθανάσιος Αθανασόπουλος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των αξιωματικών του Λιμενικού θα ζητήσουν ενίσχυση των υπηρεσιών και σε άλλα νησιά που δέχονται και αυτά μεγάλο αριθμό μεταναστευτικών ροών, όπως η Λέρος, ενώ θα θέσουν αίτημα για «πάγωμα» των μεταθέσεων για τους λιμενικούς που έχουν παιδιά, λέγοντας πως έχουν ξεκινήσει ήδη τα σχολεία και δεν γίνεται να ταλαιπωρηθούν οι οικογένειες αυτών των συναδέλφων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αξιωματικοί του Σώματος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα των μεταναστευτικών ροών στο ανατολικό Αιγαίο υποστήριξαν ότι αυτό διογκώθηκε από τη στιγμή που αποφασίστηκε η κατασκευή του φράγματος μήκους 12,5 χιλιομέτρων στον Έβρο, από τον σταθμό της Καστανιάς μέχρι τον ποταμό Έβρο.

Όπως ανέφεραν, ο φράκτης που υπήρξε επιλογή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, όταν υπουργός ήταν ο Χρήστος Παπουτσής, απέτρεψε μεν τη δίοδο των μεταναστευτικών ροών στο χερσαίο τμήμα στις Καστανιές, ωστόσο οδήγησε έναν μεγάλο αριθμό προσφύγων και μεταναστών να ακολουθεί τον δρόμο διά θαλάσσης, προκειμένου να φθάσουν στα βόρεια σύνορα της Ελλάδας και να μεταβούν σε κάποια χώρα της Ευρώπης.

Το γεγονός αυτό, σημείωσαν, δημιούργησε πολλαπλά προβλήματα, όπως απώλειες ανθρώπινων ζωών, καθώς πολλοί από τους μετανάστες δεν γνωρίζουν καθόλου από θάλασσα, κόστος στις επιχειρήσεις διάσωσης του Λιμενικού, φθορά μέσων αλλά και κόπωση στο στελεχιακό δυναμικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως υποστηρίζουν στελέχη του Λιμενικού, τα σκάφη που διαθέτει το Σώμα είναι καταπονημένα, ελάχιστα και μετά βίας καλύπτουν τις ανάγκες. Προσθέτουν, δε, ότι στην περίπτωση που αποφασιστεί η απομάκρυνση ενός σκάφους από μια περιοχή προς μια άλλη στο Αιγαίο, τότε δεν υπάρχει πλωτό για να καλύψει το κενό που θα έχει δημιουργηθεί.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης αυτήν τη στιγμή έχει οργανική δύναμη 114 ατόμων, ενώ υπηρετούν 120 έχοντας ως ενίσχυση 53 λιμενικούς που έφτασαν στο νησί επί υπηρεσιακής κυβέρνησης, όταν υπουργός ήταν ο Χρήστος Ζώης. Επίσης, στους λιμενικούς σταθμούς Μήθυμνας, Πλωμαρίου και Συρρίου στη Λέσβο υπηρετούν 44 άτομα.

Στο λιμεναρχείο της Σάμου, η προβλεπόμενη οργανική δύναμη είναι 83 άτομα και αυτήν τη στιγμή υπηρετούν 61, στη Χίο προβλέπονται 86 και υπηρετούν 90, στην Κω 71 και υπηρετούν 50.

Στη Λέρο, προβλέπεται οργανική δύναμη 51 στελεχών και αυτήν τη στιγμή υπηρετούν 40, ενώ στη Ρόδο προβλέπονται 120 και υπηρετούν 99. Τέλος, στην Κάλυμνο η προβλεπόμενη οργανική δύναμη είναι 50 και αυτήν τη στιγμή υπηρετούν 32.

Το πρωί κατέπλευσαν στο λιμάνι του Πειραιά το καταμαράν «Tera Jet» με 1.742 μετανάστες από τη Λέσβο και το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Blue Star 1» με 510 μετανάστες από τη Μυτιλήνη και 655 από τη Χίο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης