Η Contships Management η ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (feeder vessels) με ιδιοκτήτη τον Νικόλαο Πατέρα που ιδρύθηκε το 2015 με έδρα την Ελλάδα, απέκτησε ακόμα επτά πλοία που αγοράστηκαν από γερμανούς εφοπλιστές. Πρόκειται για μια αγορά ύψους 44 εκατομμυρίων δολαρίων η οποία συμπληρώνει την επένδυση που έγινε πριν από έναν μήνα, αγοράς δύο δίδυμων πλοίων 1.345 teu από την H Schepers, κόστους 17 εκατομμυρίων δολαρίων. Η είδηση δημοσιεύτηκε στο Lloyd’s List.

Η πρόσφατη επένδυση περιλαμβάνει πέντε πλοία χωρητικότητας – μεταφοράς 1.100 teu. (ένα teu αντιστοιχεί σε εμπορευματοκιβώτιο μήκους 6,1 μέτρων και ύψους 2,59 μέτρων) από την HartmannSchiffahrts, και έρχεται ως συνέπεια μιας μακράς διαπραγματευτικής διαδικασίας με τους ιδιοκτήτες που έχουν έδρα την Κάτω Σαξονία, καθώς και με τραπεζικούς παράγοντες της NordLB.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι brokers δήλωσαν ότι η Contships κατέβαλε άμεσα περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια για ένα σύνολο πλοίων αποτελούμενο από τα Frisia Alster, Frisia Aller, Frisia Iller, Frisia Inn και Frisia Lahn, όλα κατασκευασμένα στο ναυπηγείο του Yangzhou Dayang την περίοδο 2007-2008.

Οι συζητήσεις για τη συμφωνία αγοράς, αρχικά των τεσσάρων πλοίων, ξεκίνησαν πριν από αρκετούς μήνες.

Την ίδια ώρα, η εταιρεία επένδυσε ακόμη 14 εκατομμύρια δολάρια σε άλλα δύο πλοία 1.432 teu , ηλικίας 12 ετών. Αυτά είναι τα Independent Accord και Independent Concept, και τα δύο ναυπηγημένα στο Jiangsu Yangzijiang και που αποτελούν μέρος του εμπορικού στόλου της γερμανικής ICL Holding.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Frisia Alster, χωρητικότητας 13.758 τόνων

Με τις τελευταίες προσθήκες, ο στόλος της Contships φτάνει πλέον τα 39 πλοία, κυρίως μέσω αγορών από τη Γερμανία, με την εξαίρεση τριών πλοίων της Formosa Plastics που αποκτήθηκαν πέρσι.

Τον περασμένο Δεκέμβριο η Lloyd’s ανέφερε ότι ο Νικόλαος Πατέρας σκόπευε να συνεχίσει την επέκταση της εταιρείας του, παρά την πτώση της αγοράς αυτής της κατηγορίας πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με σκοπό πιθανότατα τον διπλασιασμό του στόλου μέσα σε δύο χρόνια.

Ο Νικόλας Πατέρας

Τι γράφει η ναυτιλιακή εφημερίδα Tradewinds

Η πολύ γνωστή ναυτιλιακή επιθεώρηση «TradeWinds» ασχολείται και αυτή με την αγορά 7 πλοίων από τον εφοπλιστή Νικόλας Πατέρα. Αφού εξηγεί το ιστορικό της αγοράς τους, η εφημερίδα αναφέρεται σε δήλωση του εφοπλιστή προ έτους κατά την διάρκεια της έκθεσης «Ποσειδωνία» πώς είχε την πρόθεση να διπλασιάσει τον στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτει. Τήρησε κατά γράμμα τους σχεδιασμούς του, καταλήγει η εφημερίδα προσθέτοντας πως παρά την πτώση των ναύλων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά εν τούτοις ο κ. Πατέρας τόλμησε. Ενδεχομένως διότι η πτώση των εσόδων προκάλεσε και πτώση των τιμών των πλοίων παγκοσμίως. Μία τέτοια εξέλιξη ευνοεί εκείνους που έχουν πίστη στην αναδιάταξη των διεθνών αγορών στο μέλλον, καταλήγει στο σχόλιο της «Trade winds» προσθέτοντας πώς ο Νικόλας Πατέρας έχει επενδύσει μέσα σε ένα σχετικά βραχύ χρονικό διάστημα 250 εκατ. δολάρια για την αγορά αυτού του τύπου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η Εταιρεία Contships βραβεύτηκε τον Δεκέμβριο του 2018 από την Lloyds List ως η «Drycargo Company of the Year».

Πατήστε εδώ να διαβάσετε το άρθρο στους Lloyd’s List και εδώ για να διαβάσετε το άρθρο στο Trade winds.

Πηγή: Lloyd’s List και Trade winds

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης