Με ολοκληρωμένο το 68% του έργου της διάνοιξης της νέας παράλληλης Διώρυγας στο Σουέζ, οι συζητήσεις περιστρέφονται γύρω από την αποτίμηση του συνολικού κόστους. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η τελική δαπάνη εκτιμάται να αγγίξει τα 15 δις και θα προβλέπει μεταξύ των άλλων και την ανάπτυξη σε μια έκταση 8 τετραγωνικών χλμ, εγκαταστάσεων που θα αφορούν στα logistics αλλά και σε άλλες υπηρεσίες που αφορούν ναυτιλιακές δραστηριότητες με στόχο να προσελκυθούν περισσότερα πλοία αλλά και να δημιουργηθεί υπέρ πολλαπλάσιο εισόδημα για την αιγυπτιακή οικονομία.
Η νέα Διώρυγα όπως κατ’ επανάληψη έχει αναφερθεί, συμβάλλει στην επίσπευση των χρόνων πλεύσης στις μεγάλες γραμμές Ασίας-Ευρώπης, καθώς δεν θα σημειώνονται οι ανάγκες δημιουργίας κομβόι πλοίων ανά κατεύθυνση αφού οι δύο Διώρυγες θα μπορούν να εξυπηρετήσουν άνετα τις ανάγκες ανά κατεύθυνση.
Το γεγονός αποτιμάται ετησίως σε εκατ. δολαρίων κέρδους για τις ναυτιλιακές εταιρείες, πλοία των οποίων είναι υποχρεωμένα προς ώρας και μέχρι της ολοκληρώσεως του έργου να παραμένουν για αρκετές ώρες σε διαδικασίες αρόδο από τις δύο πλευρές προκειμένου να σχηματιστεί κομβόι πλοίων ανά κατεύθυνση.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις οικονομικών παραγόντων με ορίζοντα το 2023 τα έσοδα θα εκτιναχθούν πάνω από τα 14 δις δολάρια σε σύγκριση με τα 5,5 που είναι σε αυτή τη φάση όπου ως γνωστόν ήταν και η αποτίμηση του αρχικού κόστους της β’ παράλληλης Διώρυγας.(theseanation)