Επενδύσεις άνω των 500 εκατομμυρίων δολαρίων έκαναν, την τελευταία εβδομάδα, Έλληνες εφοπλιστές τοποθετώντας παραγγελίες σε νέα πλοία αλλά και ενισχύοντας τον στόλο τους με ευκαιρίες, που αφθονούν στην «αγορά  από δεύτερο χέρι».

Συγκεκριμένα σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny την περασμένη εβδομάδα αγοράστηκαν 5 πλοία από «δεύτερο χέρι» συνολικού κόστους 140,2 εκατομμυρίων δολαρίων και τοποθετήθηκαν 13 νέες παραγγελίες για την κατασκευή ισάριθμων νεότευκτων πλοίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι προφανές ότι οι Έλληνες εφοπλιστές προσβλέπουν σε ανάκαμψη της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς, με ορίζοντα το 2015- 2016 και επιδιώκουν να πάρουν θέσεις επενδύοντας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων

Αναλυτικά, την περασμένη εβδομάδα σύμφωνα, πάντα, με την Golden Destiny τοποθετήθηκαν οι εξής παραγγελίες για νεότευκτα πλοία:

Φορτηγά πλοία:
•    3 φορτηγά πλοία (bulk carriers), χωρητικότητας 209.000 τόνων τον καθένα, παρήγγειλε η Οceanbulk  (συμφερόντων της οικογένειας Πίττα και του κ. Πέτρου Παπά) σε ναυπηγεία της Κίνας (Nantong Cosco KHI). Η παράδοση έχει συμφωνηθεί να γίνει για τα δύο πρώτα για τον Μάιο και τον Ιούλιο του 2015 και το τελευταίο τον Φεβρουάριο του 2016. Δεν έχει γίνει γνωστό το ύψος της συμφωνίας
•    2 φορτηγά πλοία (bulk carriers), χωρητικότητας 64.000 τόνων το καθένα παρήγγειλε η Lomar, συμφερόντων Μ. και Γ. Λογοθέτη σε ναυπηγεία της Κίνας (Cosco Zhoushan) αντί 25 εκατομμυρίων δολαρίων το ένα. Η εταιρεία έχει τοποθετήσει συνολικά παραγγελίες για 8 πλοία αυτής της κατηγορίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεξαμενόπλοια:

•    2 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 115.000 τόνων το καθένα παρήγγειλε σε ναυπηγείο της Κορέας η εταιρείας Atlas Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Πατίτσα, της οποίας ο γιος Λέων έχει παντρευτεί την γνωστή τηλεπερσόνα Μαριέτα Χρουσαλά και πολλές φορές έχουν απασχολήσει την επικαιρότητα. Το ύψος της συμφωνίας δεν έχει γίνει γνωστό.

Πλοία LPG

•    3 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LPG) παρήγγειλε σε ναυπηγείο της Κορέας η  Dorian LPG, συμφερόντων της οικογένειας Χατζηπατέρα. Το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 75 εκατομμύρια δολάρια το ένα πλοίο.
Η παραγγελία τοποθετήθηκε με την άσκηση option και πλέον η εταιρεία έχει τοποθετήσει παραγγελίες για συνολικά 6 πλοία αυτής της κατηγορίας και έχει                           εξασφαλίσει 5ετες συμβόλαιο χρονοναύλωσης για δύο από τα πλοία. 
Η παράδοση των τριών πλοίων θα ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2015 και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους.

Πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ:

•    Ένα πλοίο, χωρητικότητας  2200 TEU παρήγγειλε η Lomar σε ναυπηγείο της Κίνας. Συνολικά, έχει τοποθετήσει παραγγελίες για 5 πλοία αυτής της κατηγορίας και έχει ασκήσει τα τρία δικαιώματα option από τα 4 που διατηρούσε μετά από την αρχική παραγγελία δύο πλοίων το Μάρτιο του 2012. Το ύψος της συμφωνίας δεν έχει γίνει γνωστό.
•    2 πλοία, χωρητικότητας 1100 TEU παρήγγειλε η Lomar Shipping σε ναυπηγείο της Κίνας ασκώντας το δικαίωμα option, που διατηρούσε από παραγγελία το Νοέμβριο του 2013. Συνολικά, η εταιρεία έχει υπό ναυπήγηση 6 πλοία αυτής της κατηγορίας. Η παράδοση των δύο πλοίων θα ξεκινήσει στο τέλος του 2015 και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2016.

Η αγορά  από «δεύτερο χέρι»

Την περασμένη εβδομάδα σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny πέρασαν σε ελληνικά χέρια πέντε πλοία από «δεύτερο χέρι».

Αναλυτικά:
Τα φορτηγά (bulk carriers)
•    «Pacific Elfin», χωρητικότητας 35062 τόνων, κατασκευής 2001, σημαίας Παναμά, πωλήθηκε από Ιάπωνες πλοιοκτήτες σε Έλληνες αντί 14 εκατομμυρίων δολαρίων.
•    «Triton Stork», χωρητικότητας 56024 τόνων, κατασκευής 2004, σημαία Παναμά, πωλήθηκε από εταιρεία του Χόνγκ Κόνγκ, με έδρα ατην Ολλανδία σε Έλληνες αντί 21,6 εκατομ. δολαρίων

Τα δεξαμενόπλοια (όλα είναι μεταφοράς αδιύλιστου πετρελαίου- μαζούτ/ crude oil tanker):
•    «Kim Jacob», χωρητικότητας 159211 τόνων, κατασκευής 1998, σημαίας Λιβερίας πωλήθηκε από Γερμανούς σε Έλληνες αντί 14,5 εκατομ. δολαρίων.

Τέλος, πωλήθηκαν σε ‘Έλληνες en bloc αντί 90 εκατομμυρίων δολαρίων (το πρώτο αντί 46,5 εκ. το δεύτερο αντί 43,5 εκατμ.) από γαλλο-ιταλική εταιρεία με έδρα στο Μονακό τα:
•    «Orange Stars», χωρητικότητας 115765 τόνων, κατασκευής 2011, σημαίας Νήσων Μάρσαλ. Και 
•    «Pink Star» 115592 τόνων, κατασκευής 2010, σημαίας Νήσων Μάρσαλ.
Pireas2day

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης