Νεότερος κατά 2,3 έτη είναι ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου σε σχέση με τον μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου, σύμφωνα με στοιχεία της ετήσιας έκθεσης του εφοπλιστικού Κομίτυ του Λονδίνου (Greek Shipping Co- operation Committee).

Να σημειωθεί ότι στον ελληνόκτητο στόλο περιλαμβάνονται 3.760 πλοία, χωρητικότητας άνω των 1.000 κόρων με μέσο όρο ηλικίας 10,5 έτη όταν το 2000 η αντίστοιχη ηλικία ήταν 20,3 έτη. Επίσης, τα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία που ανέρχονται σε 862 έχουν μέσο όρο ηλικίας 11,3 έτη ενώ το 2011 είχε 11,2 έτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ανανέωση του ελληνικού νηολογίου οφείλεται κυρίως στις νέες κατασκευές πλοίων και αγορές των δραστήριων Ελλήνων εφοπλιστών που ελέγχουν σήμερα το 23% του παγκόσμιου στόλου των oil τάνκερ από το 22,7% που ήλεγχαν το 2011. Επίσης, ελέγχουν το 8,4% του στόλου των τάνκερ μεταφοράς χημικών και παραγώγων, το 8,4% των τάνκερ μεταφοράς αερίου ( LNG ) έναντι 7,9% το 2011,
το 15,1% των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έναντι 15,1% πέρυσι, το 5,5% των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ από 4,8% το 2011 και τέλος το 2,4% των φορτηγών και το 5,5% των επιβατηγών πλοίων έναντι 5,8% πέρυσι.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης