Με επενδύσεις της τάξης των 394 εκατομμυρίων δολαρίων επέστρεψαν, με την αρχή του Φθινοπώρου, στις νέες κατασκευές οι Έλληνες εφοπλιστές ενώ «δυνατά» συνεχίζουν να «χτυπάνε» ευκαιρίες και στην αγορά από δεύτερο «χέρι».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny την περασμένη εβδομάδα τοποθετήθηκαν παραγγελίες για την κατασκευή 12 πλοίων, από τις εξής εταιρείες:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

• Η εταιρεία Target Marine, συμφερόντων της οικογένειας Αντ. Κομνηνού, τοποθέτησε σε κινέζικα ναυπηγεία παραγγελία για δύο φορτηγά πλοία (Bulk carriers), χωρητικότητας 63.000 τόνων το καθένα σε μια τιμή της τάξης των 26 εκατομμυρίων δολαρίων για το καθένα και με παράδοση το 2015 διατηρώντας option για άλλο ένα.

Στο μεταξύ, πληροφορίες, που επικαλείται ο ναυλομεσιτικός οίκος ανέφεραν ότι ένας άγνωστος, προς το παρόν, Έλληνας εφοπλιστής είναι έτοιμος να τοποθετήσει παραγγελία σε κινέζικα ναυπηγεία για μια μεγάλη σειρά φορτηγών πλοίων, χωρητικότητας 64.000 τόνων, χωρίς, πάντως, να είναι ακόμα γνωστό το μέγεθος της σύμβασης ή το κόστος ναυπήγησης

• Η Metrostar Management του κ. Θόδωρου Αγγελόπουλου τοποθέτησε σε κορεάτικα ναυπηγεία παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 300.000 τόνων το καθένα με κόστος 93 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και με παράδοση του 2016.
Η εταιρεία επέστρεψε, ουσιαστικά, στις ναυπηγήσεις μετά από απουσία τριών χρόνων τον περασμένο Φεβρουάριου, οπότε τοποθέτησε παραγγελία σε κορεάτικα ναυπηγεία για έξι δεξαμενόπλοια, μεσαίου βεληνεκούς (MR), χωρητικότητας 51.300 τόνων το καθένα, προχωρώντας σε μια επένδυση που μαζί με τις option υπολογίζεται ότι προσεγγίζει τα 340 εκατ.
δολάρια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

• Η Kyklades Maritime του Ομίλόυ Αλαφούζου τοποθέτησε νέα παραγγελία σε κορεάτικα ναυπηγεία για δύο δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 114.000 τόνων, κόστους 46 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα με παράδοση το 2015.

• Η Capital Maritime & Trading, συμφερόντων του Β. Μαρινάκη τοποθέτησε παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια παραγώγων (product), χωρητικότητας 50.000 τόνων το καθένα, για περίπου 32 εκατομμύρια δολάρια το καθένα με παράδοση το 2015.

• Η Horizon Tankers τοποθέτησε παραγγελίες για 2 δεξαμενόπλοια παραγώγων, χωρητικότητας 50.000 τόνων το καθένα, σε τιμή που δεν έχει γίνει γνωστή με παράδοση το 2015- 2016.

Τέλος, η Paragon Shipping, συμφερόντων Μιχάλη Μποδουρογλου τοποθέτησε παραγγελία για δύο πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ χωρητικότητας 1,700TEU το καθένα, σε τιμή που δεν έγινε γνωστή, με παράδοση το 2015.

Η αγορά από «δεύτερο χέρι»

Στην αγορά από «δεύτερο χέρι» οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται δυναμικά αξιοποιώντας τις ευκαιρίες, που προσφέρονται λόγω μείωσης των τιμών των πλοίων.

Ετσι, σύμφωνα, πάντα, με την Golden Destiny τον Αύγουστο πέρασαν σε ελληνικά χέρια 29 πλοία, συνολικά αξίας 718,550 εκατομμύριων δολαρίων, όσα και τον Ιούλιο. Από αυτά τα 12 ήταν φορτηγά, τα 14 δεξαμενόπλοια, δύο μεταφοράς κοντέϊνερ και 1 Special Projects.

Την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου αγοράστηκαν 6 πλοία (4 φορτηγά και 2 δεξαμενόπλοια) και έγιναν επενδύσεις της τάξης των 84,2 εκατομμυρίων δολαρίων.
Pireas2day

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης